Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

mamalolo skrev 2016-11-01 15:50:56 följande:

Värsta tänkbara besked. Misstänkt trisomi 13. Allvarligt. Många överlever inte ens graviditeten. Jag är bestört. UL och ev MKP imorgon för att bekräfta. Är så ledsen.

Finns inga ord här, mer än att jag är fruktansvärt ledsen för er skull. :'-(
  • Symetrical
    mamalolo skrev 2016-11-02 12:56:46 följande:

Tyvärr i princip bekräftat med UL (liten lillhjärna, dubbel läppspalt.... ) Men de tog fvp ändå just in case. Så ofattbart men det är vad det är. :( Min man är mkt mer påverkad efter UL. Blev tydligare för honom då. Nu är jag sjukskriven i tre veckor och kommer få träffa kurator. Abort nästa vecka med stor sannolikhet. Ta hand om er och tack för allt stöd! <3

Så ofantligt ledsen för er skull. Jävla skit och röv och alla synonymer därtill. Tur att ni har varandra i alla fall. Sköt om dig så gott det går nu. <3
  • Symetrical
    Beebii skrev 2016-11-02 13:41:14 följande:

Å va tråkigt för dig mamalolo!

Jag plussade igår på bim dagen och lite starkare idag ska även göra ett cb digitalt på fredag har jag tänkt. Då får gubben veta med. har längtat i ett år efter att blivit oplanerat gravid och sen fick jag mf i oktober förra året. Då kom vi överens om att försöka. Nu verkar det äntligen ha fastnat ett litet frö!

Så jag hänger gärna med er här om det är ok? Känns lite dumt att vara med i den andra tråden och då blir det ju tomt utan!

Woho! Stort grattis och hjärtligt välkommen! En annan hänger ju här fortfarande två månader efter att jag slutat vara preggo! XD
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-11-02 15:10:50 följande:

Jag som hade tänkt att ge ett sammanfattande svar här i min glädjebubbla som man befinner sig i!

Aurora heter våran älskade dotter. :) Vägde 3445 när hon kom ut och var 52lång. Hon har nu lugnat sig och idag har hon sovit korta stunder i vagnen! I natt ville hon bara sova på mig men skrek ingenting. Sambon låt vaken och höll koll på oss i 3 timmar medan hon sov på mig så jag kunde slappna av. Amningen går galant, vätskan försvinner mer och mer för varje dag. Blöder typ ingenting och behövde bara sy 3 st "skönhetsstygn" som inte alls gör ont. Magen börjar dra ihop sig. Shit va det rullar på bra och lyckans mig att ha en barnmorska i närmsta familjen som tar emot mina samtal med frågor! Vi åkte hem redan på måndagen vid 17.00. Så blev typ en halv natt och dag på BB. :)

Låter ju helt fantastiskt skönt! Njut på nu i bebisbubblan med älskade lilla Aurora. <3 Jättefint namn!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-11-05 00:40:18 följande:

En fråga - ni som fött förrut - hur länge blödde ni färskt rött blod? Jag blir så lätt irriterad i huden av bindor och är rädd att få svamp nu med alla stygnen så vill helst gå utan. Idag på dag 7 hade jag lätt kunnat gå över till tunt

trosskydd men vet inte om det är en endagsförteelse? De säger ju att man ska blöda 6-8 veckor men känns som sista 1-2 dagarna på en mens nu - alltså väldigt lite och övergående. Eller kommer det nu en ny fas avslag efter det färska blodet försvinner?

Jag har efter båda mina fl bara blött rikligt 2-3 dagar, sen som en vanlig mens ett par dagar till, för att sen gå över till att bara själva avslaget (alltså vattnet) varit lite blodfärgat. Har varit helt blödningsfri efter typ 1,5-2 v, så med andra ord är det nog väldigt individuellt. Vet dock att många upplever en liten paus innan det kommer igång lite igen.
  • Symetrical
    columbus skrev 2016-11-04 22:33:13 följande:

Här blev det också pizzakväll, men smält mozarella på igen. Mmmmmmm.. :D

Här blir det också hemlagad pizza idag. Med serrano, soltorkade tomater och mozzarella! :P
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-11-05 13:03:37 följande:

Men vad fuskigt! Jag går och väntar varje jäkla dag nu. Vill ju kunna ha riktigt sex, men det tar ju för f-n aldrig slut. Det har varit på nivån av lätt rosa/brunfärgat i minst två veckor nu. Ofta så är det borta större delen av dagen, men så går jag en promenad eller något och så är det där igen. blä! Fusk Symetrical! ;)

Vill du byta mot mina sjukt charmiga hemorojder, eller!? Där kan vi snacka sexlustdödare! XD
  • Symetrical
    happylife skrev 2016-11-05 15:28:09 följande:

Vilken pizza-boom det blev!

Jag äter inte köpepizza, aldrig tyckt om. Men hemlagad pizza är såå gott!

Låter exakt som jag!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-11-06 14:00:59 följande:

Är inte direkt Symetrical men går sakta men säkert framåt här, 9 dagar och fortfarande en del kvar på livmodern och mycket mjukt. Hur lång tid ungefär kan man räkna innan livmodern dragit ihop sig färdigt och det är ren viktnedgång som kvarstår?

Stygnen känns också mycket bättre så vi ska pröva oss ut på en första liten promenad i snön idag

GästenT skrev 2016-11-06 15:05:00 följande:

För första gången i hela mitt liv så önskar jag att jag ägde en våg... för helskotta vad kroppen jobbar på bra. Fortfarande ingen Symetrical-kropp men kul att se en sån förändring varje dag... (Ursäkta att din fantastiska kropp har blivit ett uttryck. :) Men den är ju verkligen en klass försig. )

Hahaha. Ni är för roliga! :'-D

Hoppas att du varit noga med att ta före och efter-bilder, gästen!? Sjukt kul att kolla på i efterhand!

Som sagt kände jag att min livmoder var förstorad tills för typ bara en vecka sedan, loppan. Med andra ord tog det ca två månader för den att gå tillbaka. Vet inte vad normen är, dock..!? Tycker för övrigt att du är superfin! :-*
  • Symetrical
    happylife skrev 2016-11-06 08:48:08 följande:

Låter jobbigt, hur blir man av med sådana?

Det är det jag inte vet. >_< Men befarar att man måste göra det kirurgiskt ifall de inte går tillbaka av sig själv.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend