Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Hehe nej är svårt att se nån skillnad sen sist måste jag erkänna. Mår du bättre nu?

Symetrical skrev 2016-08-15 18:13:31 följande:

Tack så mycket, raring! :-*

Till en helt annan sak; händer det något alls med magen, eller? Tycker att den ser ut att ha sjunkit lite när man kollar på navelns position, men vette tusan. Känns segt det här... Dock har sonen smittat mig med en dagisinfektion och jag vaknade med ont i halsen idag, så sålänge det sitter i får bebis gärna stay put!

• Loppan84

Hur gick ditt snack med mannen?

eagle87 skrev 2016-08-15 13:15:21 följande:

Symmetrical va fint rummet är :) O va duktigt att du orkar fixa !!!

• Loppan84

Usch stackare, ja då kan bebis snällt vänta några dagar. Vad händer rent hypotetiskt om man ska föda och är riktigt sjuk? Influensa med 40 grader eller kräksjuka t.ex?

Själva Flygningen gick bra faktiskt. Jag mår egentligen väldigt bra nu förutom att jag får sd när jag rört mig mycket så inte optimalt att va på resa. Men ska hem ikväll så det blir skönt och så bara vara hemma fram till förlossningen nu :)

Symetrical skrev 2016-08-16 06:10:08 följande:

Skönt att jag läste detta nu. XD

Förvärkar och illamående är som innan. Tror dock att det konkurreras ut något av infektionen nu.

• Loppan84

Usch ja det förstår jag :( Gäller att hålla sig frisk in mot slutspurten då.

Men om man verkligen är sjuk och saknar krafter antar jag att snitt blir ett alternativ? här i Norge kan man inte välja det utan bara om det finns medicinska skäl så de är ganska restriktiva

Sagan12345 skrev 2016-08-16 08:43:20 följande:

Nu är detta 20 år sedan men min mamma födde när hon låg i influensan, hennes sista och värsta förlossning av 7st.

• Loppan84

Ja konstaterades just i den andra tråden att gravidkurvor ofta skiljer sig mycket. Finns en tråd som heter Tempar/fertility friend där det är många som hänger som försöker bli gravida och använder ff om du vill joina den :)

Kolan91 skrev 2016-08-16 09:54:30 följande:

Hej!

Det vore otroligt tacksamt om någon av er ville svara på mina frågor.

En liten fråga till er som blev gravida via ff.

Kan tempkurvor skilja sig från graviditet till graviditet?

Blev gravid via ff men fick ma. Är på äl +5 idag och förra gången jag var gravid var tempen konstant 36.9 från äl+2 till plusset.

Idag samma tid som vanligt hade tempen gått ner med 0.1 grad. Är det kört?

• Loppan84

Inte länge kvar nu! Håll ut <3

eagle87 skrev 2016-08-16 19:59:52 följande:

Gud vad jag är trött, orkar ingenting. Svårt O sova bekvämt O så jävla varmt. Orkar bara inte vara gravid just nu.

• Loppan84

Inte för att jag är rutinerad, men är glad för att jag ska gå hem 3 veckor innan. Förrut tänkte jag att jag ville jobba så länge som möjligt och var sur för att man måste gå hem 3 veckor innan här i Norge (är 3 veckor av föräldrapengarna som är vigda till det som annars brinner inne). Men nu när jag märker hur dåligt jag sover och hur trött jag blir på eftermiddagen så ser jag väldigt mycket fram emot att få lite tid att vila upp mig och sova och äta ordentligt innan förlossningen.

Sagan12345 skrev 2016-08-16 21:37:30 följande:

Ni som är lite mer rutinerade. Hur länge orkar man jobba? :) förstår att det är individuellt men hur länge har ni orkat jobba?. Jag har ett vanligt kontorsjobb så planerar att jobba så länge jag kan men jag ju inte en aning :)

• Loppan84

Eagle! Vi har vecka 31 idag! Hurra!!

eagle87 skrev 2016-08-16 19:59:52 följande:

Gud vad jag är trött, orkar ingenting. Svårt O sova bekvämt O så jävla varmt. Orkar bara inte vara gravid just nu.

• Loppan84

Heja! Nu har du snart gått hela tiden, det trodde jag faktiskt inte när du fick så mycket känningar. Är fortfarande superspännandesuperspännande på vad det är för sort men håller fast vid pojke :)

Symetrical skrev 2016-08-17 08:48:08 följande:

Slutspurten nu då! ^_^

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend