Gravida från Tempar/Fertility Friend
Måste bara klaga av mig lite :/ förlåt för långt tycka-synd-om-mig-själv-inlägg. den här fm har varit fruktansvärd. Ska få besök i em och visste att jag skulle ha lite tajt med tid då jag ville hinna städa undan ordentligt. Tog en järntablett när vi hade gått upp. De ska tas på fastande mage. Ingen bra kombination med morgonillamående. Sen gick jag iaf med barnen till skolan och passade på att handla på tillbakavägen. Var så rädd att jag skulle spy i kassan, men det gick bra. När jag kommer ut ur affären märker jag ganska snart att en del av mitt synfält på vänster sida flimmrar. Synstörningar:( vilket betyder migrän. Tog mig hem. Försökte läsa på bipacksedlarna om jag kunde ta alvedon så snart inpå järn, trots att jag knappt såg genom synstörningarna. Verkade iaf ok och fick i mig en halvt alvedon (brus) glas. Spenderade sedan en timme med att försöka att inte spy upp det igen samt hantera huvudvärken. Efter den timmen så inser jag ju att jag har bråttom. Beslutar mig för att jag måste äta något. Gör en macka och hinner ta två tuggor innan jag spyr upp det igen. Att kräkas med en smält järntablett i magensäcken är förövrigt inte så kul, lärde jag mig. Mår alltid väldigt bra precis efter att jag har kräkts så jag tar faktiskt och äter upp vad som återstår av mackan. Smakade mycket bättre denna gång. I 3 min ungefär. Innan jag spyr upp den delen också. Sen lät jag bli maten, och har iaf lyckats damntorka och dammsuga.