Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Ursäkta lite tmi nu men måste fråga - vaknade med väldigt ont i magen men inte runt livmodern eller så utan tarmarna. Är laktosintolerant och känns ungefär som när jag ätit för mkt mjölk, vilket jag inte har nu, men kan det va nått med graviditeten som gör att det är gaser eller nått som inte kommer ut? Några tips isåfall? Är det skadligt för gravditeten tror ni?

Sorry att jag frågar men har så helsickes ont och kommer inte nått på toaletten

• Loppan84

har förstått att det är vanligt, men skönt att det lugnade sig för dig.

Man blir väldigt stressad när man får ont i magregionen men tror verkligen att detta är en tarmgrej så då kan det väl omöjligt ha skada på graviditeten? Eller vad tror du?

sagoskog skrev 2016-02-23 08:24:12 följande:

Första veckorna vart mina tarmar iaf helt crazy! Förstoppning är jättevanligt. Det hade jag inte så stora besvär av (brukar normalt sett bara mer åt andra hållet, så det var snarare välkommet)men överlag så kändes allt i tarmtrakten uppblåst och konstigt. Magen såg även jättesvullen ut. Tack och lov lugnade det ner sig efter några veckor.

• Loppan84

Förresten har jag redan gått upp 1,2 kg känns också som förstoppning mer än faktiskt viktuppgång? Kan man gå upp så fort (5+1 idag) av själva graviditeten? Vägde 60 kg från början och brukar inte gå upp och ner så mkt...

• Loppan84

Gulligt eagle! Nej jag har berättar för en del tjejkompisar och kollegor men inte nån i familjen. Orkar inte maset från dem riktigt ännu, speciellt min mamma som inte har några barnbarn än och har haft tjajrkampanj i 2 år redan ;) Så är inte så mkt för att jag är rädd för missfall men mest fö att jag bara vill ha lite tid när det bara handlar om oss två (kompisar är ju inte riktigt lika krävande).

Ringde förresten bm idag för att boka om ul då det kändes lite tidigt i 6+2 att kunna se hjärtslag men hon sa att man brukar kunna se då så hon tyckte inte jag skulle boka om. Vad tänker ni andra om det? Går ju privat så är inte superbilligt...

• Loppan84

Förlåt nu om jag spammar tråden. Man har för mycket tid att fundera på saker när man jobbar skift, mycket vaken tid hemma ;-P Lovar att skärpa mig framöver men är så glad för denna väldigt lilla sak nu och vill dela med mig :)

Man vill ju så gärna se den där "3 veckor" så jag tog ett digi test idag fast jag tror att det inte är rätt nivå förrän i övermorgon. Fick som väntat 2-3 fortfarandr MEN öppnade alla cb digital och man ser ju tydligt att veckostrecket blir starkare - så nu är jag ändå nöjd faktiskt :)

Översta är 1-2 som jag fick för 9 dagar sen, mittersta är 2-3 som jag fick för 5 dagsr sen (torsdags) och nedersta är idag. Nöjd att man ser att det ökar iaf :) Förra gången när jag fick mf så stannade alla streck på samma styrka så det vill jag inte se igen :)

• Loppan84

GästenT: Har samma som du - ibland orolig för mf men mest overklighetskänsla för att jag inte känner mig gravid. Hjälper för mig att tänka framåt och hur det ska bli när bebisen kommer. Tänker mest på bebisen nu inte graviditeten, men ändrar sig säkert när man känner av det lite mer. Lika bra att längta och va glad nu när man är gravid istället för att tänka att saker kan gå fel - man kan ju ändå inte ta ut sorgen på förhand. Om det sker nått kommer jag va lika ledsen om jag gått och tänkt på det innan som om jag har varit lycklig.

Men allt som gör mig lugnare har jag bestäm mig för att tillåter mig själv hålla på med - som att ta cb med veckoindikator nu tills jag (förhoppningsvis) får 3+ så jag ser att hcg stiger och att vi bokat ett privat ul för att se hjärtslag även om det kostar ett par tusen här.

• Loppan84

GästenT- känner igen mig i sagoskog.

Sagoskog - så bra att du tog reda på det så du får en riktig kub. Här i norge är det j olagligt att göra kun men funderar på att göra det privat i sverige - är nämligen i sthlm helt av en slump 9+4 till 10+3. Är det bra tajming för att göra provet? Hur går det till - tar man först prov och sen ul? Kan säkert göra själva ul:t här i norge och provet i sverige då

• Loppan84

Haha skulle stå "GästenT - känner igen mig

(Sen ny rad) Sagoskog

Blev lite konstigt där att jag skulle skriva till gästen att jag känner igen mig i sagoskog ;)

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend