Gravida från Tempar/Fertility Friend
Är du deppig? Hormonell eller bara sliten?
<3
Hoppas det släpper när jag börjar må bättre fysiskt!
Fulkänslan har redan kommit med lite ändrad hy... Lite svullen.
Vi får peppa varandra
Är du deppig? Hormonell eller bara sliten?
<3
God morgon! Att vakna kl 06 en lördag borde vara förbjudet. Är övertaggad tror jag.
Tempen ser fin ut o testet likaså tror jag. Tycker ni det är starkare idag?
<3 <3 jag är verkligen gravid!! Glädjetårar!
Gud vad mitt hjärta bankar!!
Hoppar in här också! :) Har tempat sedan i maj och fick nu efter fyra månaders försök äntligen ett plus! Går in i vecka 5 (4+0) imorgon. Är första graviditeten med första barnet så slits mellan glädje, oro och overklighetskänslor. Har ett första tidigt VUL inbokat i vecka 7 (6+4) den 30 september så ser fram emot det (men tycker tiden går i snigeltakt...) och hoppas få se ett hjärta slå då! :) BF runt 21 maj.
Hoppar in här också! :) Har tempat sedan i maj och fick nu efter fyra månaders försök äntligen ett plus! Går in i vecka 5 (4+0) imorgon. Är första graviditeten med första barnet så slits mellan glädje, oro och overklighetskänslor. Har ett första tidigt VUL inbokat i vecka 7 (6+4) den 30 september så ser fram emot det (men tycker tiden går i snigeltakt...) och hoppas få se ett hjärta slå då! :) BF runt 21 maj.
Fan, jag blir dock inte klok på det här räknandet. Får olika BF överallt, haha.
Sista mensens första dag var 9 augusti men däremot hade jag rätt sen ägglossning (cd18), vilket var den 26 augusti (bekräftat med ÄL-test och temp). Jag har i tillägg till det 29 dagars cykel (oftast) med 10 dagars lutealfas.
Om jag använder kalkylatorn här på FL (och fyller i cykellängd och lutealfas enligt ovan) får jag följande BF beroende på vilket jag går efter:
Mensdag: BF 20 maj
Ägglossning: BF 18 maj
Nu är det ju egentligen en skitsak med någon dag hit och dit, men vad är egentligen mest tillförlitligt att gå efter? Har hittills räknat på BF 21 maj (vilket jag fick i nån annan kalkylator) för att räkna så lågt som möjligt och hellre bli positivt överraskad :D
Kära vänner, har ni tips på vad en kan göra mot illamående och konstant trötthet/hunger/huvudvärk? Köpte seabands idag men hjälper inte. Ligger i sängen mest hela tiden och hetsäter/mår illa i en märklig kombo. Allt är som ett töcken. Blir snart tokig, känner jag. :(
Svarar på fel inlägg nu men ang pannkakorna - blev så sjukt sugen på det innan när jag läste men gjorde inte det. Men nu ligger jag i sängen och kan inte sluta tänka på pannkakor. Försökt sova i en halvtimme men undrar om jag ska behöva gå upp och steka pannkakor först. Första cravingen på flera månader. Detta skyller jag på dig alltså :D