Gravida från Tempar/Fertility Friend
Lättnad!!!
Lättnad!!!
Haha ja. Jag har känt av visst illamående vissa dagar men endast på kvällen. Många verkar ju ha främst på morgonen. Största problemet just nu är dock att jag är extremt osugen på mat. Vill mest käka mackor och har choklad. Väldigt nyttigt... :)
Plötsligt händer det -mu har jag också fått lite vatten i kroppen. De sista dagarna har jag märkt att fötterna varit lite svullna och idag passar inte ringarna eller skorna som vanlige, och ser plufsig ut i ansiktet. Och plötsligt fick jag sånt otroligt salsug och tryckte ner nästan en hel påse chips själv. Usch vad hemskt, har knappt ätit chips eller annat salt o fett sen jag blev preggers :-/ nu blir det väl värre, för man ska väl inte äta salt när man redan har vatten i kroppen?
Några andra tips på vad man borde göra istället för att boffa chips?
Man får bra hjälp med storlek på stödstrumpor på Apoteket kanske värt ett besök!
Det är typ en brysk massage av livmodertappen. Har inga jättestora förhoppningar faktiskt. Men bättre än inget :) och ibland funkar det ju faktiskt :)
Har någon haft problem med huvudvärk i början av graviditeten?
Jag har jobbat första dagen efter 2 veckors sjukskrivning så tänkte att det berodde på det, är inte van att tillskriva symtom till hormonstormar.
Det är liksom inte som vanligt spänningshv som du säger, mer som migrän där det gör ont att röra ögonen. Tänkte jag ska prova ett "gravid-tillskott" istället för bara folsyra, kanske kan hjälpa med lite allmänna vitaminer.
Jag äter "Gravid" från Apoteket.
Har också ont bakom ögonen!
Gud vad ni skriver, har nästan läst ikapp allt... Lycka till med alla tidiga ul i veckan !! Känslan när man ser ett litet litet hjärta.. Vi såg vårat i början på v 6...
Ja hade kramper i magen O spydde mkt i helgen O bebisen var ganska still... Så fick åka in men allt var bra... Jag har slutat jobbet nu såååå skönt.. O såg idag på gravid O baby att 90% avklarat..
Loppan har inte vågat mig väga mig igen..
Sagoskog åhhh va jag blir nervös när du inte uppdaterar...
Juste hade bm i fredags, min bebis är inte fixerad än och SF måttet var 35....
Ang huvudvärk hade jag de i början O bm sa att de kan va pga blodtrycket ändras
Haha! Exakt :) "Lustigt formade tarmar lurade ultraljuden..." :PJotack :) Jag är på BF + 6 idag. Så det känns faktiskt väldigt uppmuntrande att höra att du födde då. Fastnar liksom i känslan att om man inte föder innan eller precis runt bf så är man dömd att gå över till max och bli igångsatt. Men egentligen kan det ju starta när som helst.
Nämen vad "skönt" att du också var såpass halvsen. Hade för mig att du fck någon dag efter bf bara. Haha, tidsperspektivet är klart annorlunda när det gäller en själv eller andra ;)