Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eagle87 skrev 2016-09-16 23:12:13 följande:

Jag tror mitt är mage O vätska... Hade gravid fotografering förra lördag Så bifogar en bild så ser du hur stor jag e..

Sist jag va hos bm i 33+3 så mätte jag 33....

Du da?

Åh, så fin bild! Och fin mage! <3
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-09-18 21:17:55 följande:

Eagle - hur mår du? Har värken gått över? Har sån in i helvetes värk i mage och rygg, förvärkar och mår allmänt skit nu. Sista dygnet har måendet försämrats typ 100% och vaggar fram i ultrarapid, kan inte gå typ fr bäcken är så ont.

Svärmor sa idag att magen sjunkit mer så hoppas hon har rätt och att detta måendet beror på att han har fixerat sig för om det ska va så här i 5 veckor så Iblir jag tokig.

Bm-kontroll imorgon kl 8 så då får jag väl se både hur det är med SF-måttet och om han fixerat sig.

Håller tummarna för att det skall avta för dig. För mig gjorde det ju dessvärre inte det. Hade det typ som du beskriver sedan v 31-32. XD men man klarar det med! Det blir liksom som ett onormalt normalläge på nåt vis. Jag insåg inte förrän efter han kommit ut hur fruktansvärt dåligt jag hade mått hela sista 2-3 månaderna. Säkert därför alla påpekar hur bra jag ser ut att må. Jag är ju fortfarande helt salig över att slippa alla krämpor, illamående och andnöd.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-09-19 08:36:34 följande:

Usch Symetrical, förstår verkligen mer och mer hur du hade det - iaf med andningen efter att haft problem med det de sista veckorna. Nu när magen flyttat ner känns det som pressen minskat på lungorna och med kortisonnässpray får jag också andas genom näsan lite lättare så måste säga att det känns bättre för mig nu. Peppar peppar att det håller sig borta resten av tiden så det inte blir så illa som för dig.

Hur mår ni nu? Any baby news? <3

Men så skönt för dig. Och skönt att slippa glukosbelastningen!

Precis sådär var det för mig under första graviditeten också. Började må lite illa och ha svårt för att äta och andas kring typ v 32, men det släppte en massa när han fixerade sig och magen sjönk i v 36. Den här gången vart det ju ingen fixering alls förrän under själva fl, så därför jag inte blev av med det innan bebis var ute. XD

Vi har det bara bra, tack! Han äter massor nu och är vaken betydligt mer, vilket är supermysigt.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-09-19 14:30:45 följande:

Haha exakt samma Timeline som mig då - vände sig i vecka 31+5 och sen fixerade sig i vecka 36 och däremellan omöjligt att andas.

Kom han tidigt eller sent jmf med bf? Kanske blir copy paste på hela förloppet tänker jag ;)

Vi åkte till fl tidigt på morgonen v 40+0, sen tog det 18 timmar, så han föddes 00:06 i v 40+1. Ganska precis när han skulle komma med andra ord.
  • Symetrical

Sagoskog: Bra att du håller modet uppe! Bebis kommer ju när den vill, så lika bra att bara försöka att gilla läget.

Loppan: Förstår dig till hundra procent! Låter exakt som min karl. Blir tokig på det där "inte få tummen ur"-syndromet, framförallt när man själv är en riktig "doer". XD Men tycker ändå att du har ett bra perspektiv på det och värderar allt annat han gör för dig, så det låter sunt.

Happylife och Hoppitossa: Bra att ni inte läser in för mycket i de digitala testet. Om jag förstått det rätt får många 3+ "för sent" pga att spannet för hcg för 2-3 v är väldigt stort.

Iskristall: Med garanti för att hela glashuset kommer att rasa nu; Aja baja! Du måste ta hand om dig. Bra att du är hemma idag!

Sagan: Vi skolade in sonen vid 19 mån, vilket kändes helt rätt med honom som var en väldigt försiktig liten grabb. Lillebror kommer att skolas in jan -18, så han kommer vara ca 17 mån, vilket också känns lagom för oss. När jag liggammar tar inte jag upp och rapar bebisen, däremot brukar jag dra ut bröstet och helt enkelt pausa ett tag om jag märker att han äter mycket. Oftast hinner han dock somna om innan han får i sig alltför stor mängd mat (på gott och ont!) så då låter jag honom bara sova vidare.

• Symetrical

Nu är jag äntligen klar med världens kanske längsta förlossningsberättelse. ;P

Och igår var första dagen jag knappt kände av mina fogar när jag var ute på pw!

Är på väg in till mitt jobb med Milian för att hälsa på. Fattar inte att det redan gått tre veckor sedan han kom. Samtidigt som det känns som att han alltid funnits hos oss. Klyschigt, men sant <3

• Symetrical
    happylife skrev 2016-09-21 08:42:54 följande:

Åh vad härligt med pw utan känningar! Va fort de gick! Gud så mysigt att hälsa på jobbet med bebis <3

Loppan84 skrev 2016-09-21 08:47:07 följande:

Symetrical - vad skönt att fogarna börjar bli bra. Och att det gått 3 veckor är ju bara sjukt, känns som EB vecka haha <3

sagoskog - vad häääänder? Uppdatera oss :D

Ja, men eller hur!? Tiden bara rusar iväg! Vill ha uppfinnarjockes stoppur. XD
  • Symetrical
    eid skrev 2016-09-21 17:23:44 följande:

Skönt att det börjar släppa med känningar i fogarna :), men måste fråga.. Hade du problem med det under graviditeten också- kändes ju som du var ute och gick jämt och ständigt- hur fixade du det? Jag har börjat få ont och får ondare än vanligt när jag går mycket- saknar mina promenader så!

Ja, jag vart sjukskriven pga foglossning redan i v 24 (har dock ett fysiskt krävande jobb där jag står mestadels av dagarna), men just långsamma, inte för långa promenader, där jag tog väldigt korta steg funkade hur bra som helst! Vet att loppan exv inte alls klarar av att promenera, medan att cykla går bra. För min del gick cykling helt bort, då mycket av min foglossning satt i främre fogen, så bara tanken på att sära på benen nog för att kunna sätta sig på en cykel gjorde mig svettig av obehag. Med andra ord är det nog väldigt individuellt, så man får testa sig fram själv.
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-09-21 20:44:17 följande:

Herregud vad ni skriver! Känner mig urkass på att svara er. Men jag läser allt:) så himla kul att det kommit in en hel klunga nygravida också. Känns som en evighet sen, men man kommer ihåg den tiden och de tankarna som om det var igår. Önskar er alla lycka till med stundande test, vul och inskrivningar :)

För mig är det BF idag :) Förlossningsstarten lyser med sin frånvaro. Har haft väldigt ont i magen, men är osäker på om det är förvärkar eller magknip. Haha, Lustigt hur många olika varianter av förvärkar det kan finnas.. Men jag sov väldigt dåligt i natt, så det är nästan en fördel om det dröjer tills jag har fått lite sömn. Gjorde även ett (av väldigt många) "sista städrycket" idag. Så min plan är städa> sova> förlossning = bebis kan sedan skryta med att fylla år på höstdagjämningen den 22/9 :) Hoppas universum är med på den planen bara!

Verkar planen gå i lås..?
  • Symetrical
    hoppitossa skrev 2016-09-22 22:39:37 följande:

Känner mig också väldigt elak, särskilt eftersom han ibland har dålig andedräkt men det är absolut inga problem i vanliga fall. Spelar liksom ingen roll att jag försöker förklara hur det är att vara gravid med alla hormoner som ger oss känsliga näsa, sämre humör än vanligt mm.. Känner mig så elakt i vart fall, även om han säger att han förstår.  Vi kanske ska ha en påse med något gottluktande på nästtippen? 

Kan meddela att jag tyckte att min treåring hade dålig andedräkt när jag var gravid. Där kan vi börja snacka dåligt samvete. XD
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend