Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

00.14 på sitt bf 31/10 valde hon att titta ut. En mycket punktlig tjej. <3 Det gick fort på slutet och förlossningen gick bra. Tack du underbara som uppfann epidural. ^^

• GästenT

Tuffa dygn har det varit.

Började ju att få kraftiga värkar lördag kväll så låg vaken hela natten till söndagen. Samma sak hela söndagen men dom blev aldrig tätare än var 9de minut men ökade och ökade i styrka så tillslut sprutade tårarna vid varje värk. Då ringde jag för andra gången förlossningen och sa att det inte gick längre så vid 19 var vi inne, öppen 4cm och vattnet kvar. Fick ett rum och testade lustgas fram till typ 21, för då höll jag på att dö av smärta och trötthet så fick epidural och sov på den näst intill in i det sista. Haha. Helt plötsligt kom krystvärkarna och vattnet gick, 4 krystar sen for hon ut 00.14. Gick svinsnabbt och gjorde förjävligt ont. Haha. Så där ser man att ringa in vid 3-4 värkar på 10 minuter inte alltid är aktuellt. :P för varken vatten, blod eller slempropp hade gått heller så därför höll jag på att inte få komma in när det var så långt emellan värkarna hemma.

En skrikig brud som vill ha bröstet i munnen dygnet runt och skriker för allt har vi fått. xD Här får man inte mycket sömn och jag och sambon har avlastat varandra så gott det gick inatt. Kommer nog behöva mycket tips och råd framöver. ^^

• GästenT

Men Gud! Vad är det jag läser?? Va ledsen jag blir att läsa mamalolo. Fruktansvärt hemskt och jag vet inte vad jag ska säga!! Hoppas verkligen att ni får allt stöd i världen och ta hand om varandra ordentligt. Styrke kramar!!

• GästenT

Jag som hade tänkt att ge ett sammanfattande svar här i min glädjebubbla som man befinner sig i!

Aurora heter våran älskade dotter. :) Vägde 3445 när hon kom ut och var 52lång. Hon har nu lugnat sig och idag har hon sovit korta stunder i vagnen! I natt ville hon bara sova på mig men skrek ingenting. Sambon låt vaken och höll koll på oss i 3 timmar medan hon sov på mig så jag kunde slappna av. Amningen går galant, vätskan försvinner mer och mer för varje dag. Blöder typ ingenting och behövde bara sy 3 st "skönhetsstygn" som inte alls gör ont. Magen börjar dra ihop sig. Shit va det rullar på bra och lyckans mig att ha en barnmorska i närmsta familjen som tar emot mina samtal med frågor! Vi åkte hem redan på måndagen vid 17.00. Så blev typ en halv natt och dag på BB. :)

• GästenT

Här är en gammal lista. Vet att fler lagt till efteråt men hittar inte den! :(

Hoppas det börjar hända något för dig snart iskristall! :D

Iskristall ?

Bäbiiiis: 31/10

?HappyLife: 1/11?

Eid: 2/11?

Eagle: 3/11?

GästenT: 3/11?

Columbus: 4/11?

Sagan: 5/11 ?

Sajocawa: 6/11?

Symetrical: 7/11?

Loppan: 8/11

• GästenT

Känner mig helt off socialt både här och bland vänner/familj. Är så trött om dagarna. Inatt var första natten hon somnade 01 och vaknade 09 med endast 2 snabba amning och blöjbyte tillfällen.

Läser här emellan varven vad ni skriver iaf. :) Skönt att det rullar på så bra för dig Loppan! Tycker definitivt du ska prata med någon om förlossningen om du har behov, så du inte trycker undan allt till senare. Fruktansvärt att dom gjorde så jävligt med stygnen!!

Hur går det för Eagle nu? Har missat om hon skrivit att det känns något bättre... :/

• GästenT
    sagoskog skrev 2016-11-05 16:18:18 följande:

Blev osäkert på om jag fick iväg något grattis till dig! Har haft strul med inlägg som inte har skickats på senaste. Så om inte, stort mega Grattis!!! <3 hoppas du får ta igen lite sömn snart. Man blir ju mer sliten för varje dag när man hela tiden går på minus med sömnen.

Tack! :) Ja man känner hur energin tas från något extrakonto just nu som också håller på att sina. Tur sambon är hemma 2 veckor till och veckan efter det kommer han bara att jobba 2dagar och vara hemma resten med oss. Så han blir hemma nästan 4 fulla veckor. Efter det kanske man har fått in lite bättre rutiner, både hon och vi. Eller hur brukar det ungefär kännas och se ut när dom är 4veckor gamla jämtemot första veckan....?
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-11-05 16:19:56 följande:

Inte konstigt att du är Off, det är ju verkligen en bubbla. Först sista dagen jag börjat känna lite normaltillstånd i livet och längtar efter att få lite vardagskänsla nu fakriskt. Det är svårt att sova på dagen men hjälper ju verkligen om du kan det nån timme när bebisen sover? Tycker det hjälper med ögonmask så skicka ut mannen och köp en sån om du inte har det.

Har skrivit lite med Eagle på snap, hon kommer säkert tillbaka och uppdaterar här lite senare.

Ah försöker vila på dagen men har riktigt svårt att somna. Dels för att vi har haft aaaaalldeles för många besök men sen också för att jag just nu haft svårt att slappna av. Hur går det för er där hemma? Vad har man framför sig? ;D

Okej! Hoppas allt är ok med henne. Ser fram emot en uppdatering! :)

Lust att skriva din snap igen? Hittar inte tillbaka. :P
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-11-06 14:08:32 följande:

Snapen heter all_linn. Vi har det bra, börjar få lite vardagskänsla vilket jag älskar. Är inte så bra på att leva i en bubbla ;)

Ang besök har vi varit väldigt restriktiva med besök första veckan då mina stygn var så onda och jag bara kunde ligga på mage eller stå och det var rätt förnedrande faktiskt. Så bara familj och min familj bor ju långt bort och kommer när vi landat lite eftersom de ska bo här. Tycker det vs rätt skönt, förstår verkligen att det kan va väldigt stressigt med besök. Men nu ska vi börja bjuda hem lite folk framöver också :)

Tack! Är så nyfikna på era söta bebisar! Är rätt dålig på snapchat själv men har lyckats skicka iväg en och annan bild sen hon kom till världen.

Skönt att få till lite vardag! Det längtar jag verkligen till. Förstår absolut att ni inte haft så mycket besök. Stackare. Fyfan att må så skit av stygnen. Bedrövligt verkligen. Det stressiga med besök tycker jag är att så mycket tid att vila försvinner för hon sover som mest och bäst på dagen... Det är kvällarna som hon drar igång som ett jäklans brandalarm.

Va fin du är! Det drar ihop sig jättebra ju! :) Skönt att stygnen känns bättre. :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend