Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-10-23 09:38:36 följande:

Idag blir der färdknäpp om det så är det sista jag gör. Måste bara lura mannen att humöret är på topp först och kanske hitta nått sätt att med hjälp av en spegel raka lite där nere ;)

Haha för mig står det också helt still. Jag som haft så jävla mycket sammandragningar/förvärkar i vevor. Nu vill jag ju gärna vänta tills nästa helg innan det händer men man får ju ändå lite hopp om livet när det är förvärkar och molvärk.

Hahah hoppas du lyckas få igång något. ;) Är det enda metoden som visat sig fungera något sånär för att sätta igång? Fan jag skulle aldrig klara av att ligga.. både jag och min sambo är heeeeeelt avtrubbade. Skönt att vi är 2 om det iaf. ^^
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-10-23 10:45:00 följande:

Hahaha. Det där känner jag igen. Fanns liksom inte på kartan! XD Dessvärre under väldigt lång period pga illamående först och sen en massa foglossning, men har turen att slippa en tjatig man på den fronten. ':-P

Japp, det är samma substans i sperma som i igångsättningsdroppet. Dock krävs det tydligen ca tre satser under en väldigt kort period för att det skall kunna göra verkan och det kan ju bli lite kämpigt även för de bästa.

Neej men eller hur! Jag tror inte ens jag minns hur man gör längre?? Här har det inte heller varit mycket aktivitet sen vi plussade och han själv har och är inte heller sugen. xD Allt känns bara så osexigt när man är gravid tycker jag. Nu är det klassikern "Det känns som om jag skulle peta ungen i huvudet" från hans sida. Hahahh.

Helskotta, 3ggr?!?! Ah det är ju bara att fetglömma. Om man inte kan inseminera. ^^ Hahah
  • GästenT

Verkar vara en trend att känna sig sjuk... Det känns preeeecis som om jag håller på att bli magsjuk. Märklig svag huvudvärk, sug i magen, illamående och gasig. Mardrömmen att bli det. :/ Dock sov jag ingenting i natt så det kan ju spela in men har försökt att vila lite på dagen.

Hoppas du piggnar på dig fort Loppan! Men du verkar ha en skön sjukrutin där hemma så du repar dig nog fortare än kvickt. ;D

Jag har snapchat och instagram men är ju inte suuuuperaktiv.... så vet inte hur intressant jag är att följa. Skulle ju dock vara kul att se era små sötnosar sen!

• GästenT

Åh Eagle! Nu såg jag dina inlägg!! Gud vilken tuff period du går igenom! Hoppas att du får allt stöd du kan få av din sambo och visst var din mamma på plats? Hoppas för allt i världen att det vänder för den lille så att du får sova och vila upp dig! <3

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-25 16:52:47 följande:

Är det någon som varit med om att det bara kommit lite fostervatten? Ursäkta ingående beskrivning nu, den kvackelmagade kan sluta läsa. Började plötsligt rinna lite vatten och trodde vattnet kanske skulle gå, gick på toa men sipprade bara ute lite till och sen kom vita mjölkiga flytningar. Kan man läcka bara lite vatten först eller är det så att när vattnet väl går så kommer allt med en gång? För det känns väl inte som slemproppen med vita flytningar väl? Tror kanske slemproppen har kommit lite pö om pö redan förra veckan, men inte helt säker.

Jag har inte gjort det själv men har läst och förstått det som att man kan läcka fostervatten. :) Vad man gör då vet jag dock inte...
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-25 17:05:13 följande:

Hmm var helt klart som vatten det första som kom men nu är det bara som mycket ew flytningar typ. Får bara vänta och se om det kommer mer annars var det nog bara en liten "läcka" som inte betyder nätt.

För mig rann det till som vatten en gång efter att jag duschat, var kanske i v30+, minns inte. Men då var det bara vattniga flytningar enligt dom eller att ungen tryckte på något konstigt sätt så det läckte kiss utan att jag kände det.. Men det kom liksom en pöl på golvet och det var varken som vattniga flytningar eller kiss. :P Haha. Sjukt oklart!

Men för dig om slemproppen börjat lossna lite pö om och nu vätska så tror och hoppas jag att det är någonting på G! :D Är ju fasiken runt bf för dig nu!!!! Sjukt!
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-25 17:22:43 följande:

Here's hoping, men har nästan inga förvärkar alls längre och känner knappt ens nedpressen heller. Tror kroppen satt allt på paus här tills jag är frisk, iaf feberfri, så tror tidigast slutet av veckan nu.

Juste, så som dom andra skrev sa dom till mig med, att sätta i en binda för att se om det kommer mer och hur det ser ut. :)

Kan försig vara skönt också att hinna bli feberfri och lite piggare innan det startar igång. :) Eller? Det får gärna starta för mig också i helgen men det tror jag tyvärr inte alls.. men man kan ju drömma sig iväg. ;D
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-26 07:53:03 följande:

Woho den här har man längtat efter att se

En del förvärkar inatt, två av dem var riktigt riktigt onda och har en stark mensvärk nu men fortfarande inget tätt eller regelbundet. Blir spännande idag tror jag.

Wooho låter spännande!! Speciellt eftersom att du känner dig friskare idag också. Håll oss uppdaterade!
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-26 17:00:56 följande:

Har bett min man komma hit nu, skulle det va födsel på gång så uppdaterar jag nog inte förrän efteråt men om jag åker hem ikväll så skriver jag det här :)

Håll tummarna för födsel som sätter igång av sig själv!

Men shiiiiit!! Blir alldeles till mig! GUd va spännande. Stort lycka till om det blir en förlossning!! <3 Hoppas att det drar igång av sig själv!
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-27 08:00:50 följande:

Tack alla. Ville helvetsnatt men hoppas detta gjort susen iaf - rejäla värkar hela natten och nu på morgonen kom både blod och vatten så hoppas det sätter igång av sig själv utöver dagen. Några timmar till undersökning så då får jag se hur mycket dessa värkar hjälpt.

Eid - ballongen sätts med kateter i livmodermynningen och fylls med vatten för att sätta igång öppning på konstgjort sätt. Var bara nån cm öppen så det kunde annars tagit lång tid till 3-4 cm. Med ballong hoppas de att jag är runt 5-6 cm snart och att det sen ska fortsätta av sig själv

Heja dig vad du är stark!! Bra du kämpar på. <3 Shit va underbart att du snart har din älskade i famnen. Nu börjar jag bli avundsjuk på dig, även fast du har det kämpigt.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend