Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

happylife skrev 2016-10-18 09:00:15 följande:
    Vilken surmule =P är han nervös tro eller är han lite sån?
    Han e bara sån för han ville inte att hon skulle komma :/ men han gick med på det till slut
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-10-18 09:20:21 följande:
    Men säg till honom att han får skärpa sig och hon bara försöker va snäll. Fråga hur det hade känts för honom om du varit så mot hans mamma.

Har ni bestämt hur det blir under själva förlossningen nu förresten? Blir hon med? Är det därför han surar?
    Har försökt han klagar bara på han e trött för han sover på madrass i bebisen rum.. just nu hatar ja bara honom.. snälla om han e trött nu hur ska de bli när bebisen fötts? De våran bröllopsdag imorn :/ jo hon ska vara med på förlossningen...
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-10-18 10:19:23 följande:

Är lite nere idag. Känner mig så ensam och isolerad och att inte gå till jobbet gör ju att man känner sig så onyttig och inte behövd :( Ändrar sig kanske så fort bebisen kommer, men just nu längtar jag bara till Sthlm där de flesta ac mina vänner är eller tom tillbaka till Tromsö för att ha jobbet och kollegorna.

Sorry för klagning, är säkert bara hormoner men känner mig så ledsen och rädd för hur det ska bli i hela mammaledigheten plötsligt :(

Kan förstå hur du känner... så svårt O liksom passera dagarna O man känner sig så ensam... ja kände likadant innan min mamma kom... just nu är dagarna väldigt bra de bara jobbigt på kvällarna när min man och mamma e hemma O man känner sig sliten i mitten
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-10-18 15:04:54 följande:

Åhhh är så ledsen och frustrerad idag. Eftersom jag hade så ont igår så tänkte jag ha en hel dag att bara va hemma och vila, inga projekt eller nått men blir superuttråkad och rastlös och extra emotionell av det. Måste nog ha en aktivitet om dagen iaf. Dessutom har det vart så J-a mörkt och grått här sista dagarna, måste ha lampan tänd hela dagen för det är så lite dagsljus.

Brukar ta D-vitamin tillskott på hösten för att inte bli deppig. Kanske extra känslig därför. Tror ni jag kan börja med tillskotten nu som vanligt? Eller vänta till efter förlossningen?

Hmm här i England är de rekomderat att ta d vitamin under graviditeten....
  • eagle87
    GästenT skrev 2016-10-18 11:00:49 följande:
    Ibland får man fan bara vara vuxen och svälja sitt missnöje! Sjukt respektlöst och barnsligt beteende tycker jag. (Ursäkta hårda ord) En eloge till din mamma som gör så gott hon kan och hoppas hon slipper känna av din sambos missnöje. Tråkigt att du ska behöva ta det bara.
    Håller med!!! Ärligt har vårt förhållande vart riktigt upp O ner under graviditeten o tycker han har varit så oförstående :(

Undrar hur de ska bli sen... de säger ju att småbarnsåren är riktigt jobbiga
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-10-18 11:09:10 följande:
    Önskar att alla ni bodde här, tänk vilken härlig mammagrupp vi kunde ha då <3
    Eller hur... har ibland lättare att prata med er än mina vänner i verkliga livet
  • eagle87

Åh va spännande loppan!!! Synd att de avtog dock :/ när e ditt nästa bm besök?

Mitt är på fredag... har blivit lovad en undersökning av tappen och hinnsvepning om den e öppen!!! Hoppas!!!

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-10-19 13:39:08 följande:
    Haha :)
    Bäbiiiis skrev 2016-10-19 14:31:50 följande:

Här är det bm på mvc som gör hinnsvepning. I övrigt ingår inga gynundersökningar under graviditeten om man inte ber om det eller komplikationer uppstår.

Ok men då är det säkert likt att de inte gör undersökning utom om det är nått särskilt, och jag kan bara be om det. Gör det på måndagskontrollen då om inget hänt innan dess :) åh önskar det va nu, är ju så nyfiken.
    Här gör de inte svepning förräns man passerat 40 v O de kollar inget men ja har ljugit till min bm lite om mitt mående så därför ska hon kolla tappen om den e öppen måste hon ringa en consultant och få authority till att göra en membrance sweep... hade ja varit över 40 v skulle hon gjort de utan problem
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-10-19 21:18:01 följande:
    Hehe ja stämmer, har bf nästa onsdag (26/10) men om jag räknar som de gör i Sverige är bf på lördag tror jag (22/10). Orkar inte bolla med två dstum så förhåller mig nu bara till 26/10.
    Hmm va konstigt jag räknar som Sverige O England har bf 25/10.. när hade du äl O bim igen?
  • eagle87
    hoppitossa skrev 2016-10-20 06:13:36 följande:
    Tack vännen! Den kommer nog gå, vi ska på inskrivning först, ska bli spännande. När jag väl kom hem från jobbet igår kändes de bättre, har väldigt nära till känslorna sedan några veckor tillbaka. :)
    Lycka till idag!!! Är säker på att ni kommer få se en mini med litet hjärta
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend