Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87
    GästenT skrev 2016-10-10 08:40:19 följande:

Vad har jag att visa? Våran vagn där jag lagt i babynesten min mamma sytt och en halvt mysig säng som står inproppat i ett överbelamrat rum med saker inknöat....

Åh tack... Gud va fint baby nest din mamma sytt...
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-10-10 08:49:09 följande:
    Haha jag har samma - ett Babynest och lammskinn och en bärsele som jag tryckt ner i vagnen och en babysäng. Jaja vi har iaf installerar babyskydd i bilen
    Ja har oxå lammskinn vet inte om du såg.. ska du ha bebisen direkt på lamm skinnet eller lamm skinnet under lakanet? Har läst så mycket olika :) vilken bärsele har du?
  • eagle87

Grattis sagan att allt va ok med bebisen hjärna:) va skönt :)

Spännande med förvärkar O slempropp loppan.... jag har bara sammandragningar som inte gör ont typ 5 om dagen O lite mensvärk.... är så jävla otålig

• eagle87
    GästenT skrev 2016-10-13 16:48:55 följande:
    Fan va duktig du är! Skönt att flytten är klar och att du kan göra vad du känner för nu! Du är helt klart värd att lyxa till det enda in i kaklet. ;D Känns som en vanlig grej att fylla frysen med fikabröd. Haha. Börjar ju nästan själv bli sugen på att baka!

Jag tänkte jobba månaden ut, men lyssnar såklart på kroppen och huvudet varje dag. Har ju som sagt ganska lugnt jobb och kan krypa undan emellanåt. Idag satt jag för mig själv med datorn i knät i en fåtölj med en filt omkring mig och jobbade. Haha. Fortfarande helt övertygad om att jag går över tiden och föda i November. :P Läste att 70% av alla förstföderskor går över bf?!
    Åh snälla säg inte att 70% går över..

Hade jätte mkt molvärk och nedpress idag men försvunnit tyvärr
  • eagle87
    GästenT skrev 2016-10-13 20:31:14 följande:
    Jag vet att min graviditet låter rätt "smärtfri". Men jag kan knappt gå sen några veckor tillbaka pga vätska och foglossning, kan knappt röra händerna ibland och sover inte många timmar pga foglossningssmärtan. Och jag har ju sen någon vecka tilllbaka nedåtpressande sammandragningar med 10min mellanrum någon dag här och där. Men det är liksom jobbet som räddar upp mina dagar, och sambon mina kvällar. :) Jag känner mig själv och jag skulle bli ett monster av att gå hemma när det är såhär. Jag vill verkligen inte låta "tuff" utan tvärtom. Jag skulle bete mig som en lat gnällmaja om jag var hemma, ligga i soffan hela dagarna och få ännu mer ont och låta mina humörssvängningar ta över totalt. Nu mår jag iaf psykiskt bra och är en glad prick! Istället för att må både psykiskt och fysiskt dåligt. :)

(Jag har gått upp 28kg i typ bara vätska.... tack mamma för dom generna.)
    Jag har alltid undrat men aldrig hunnit fråga hur kommer de sej att du inte vill föda tidigare? Jag typ räknar dagar O kommer bli riktigt ledsen om jag går over.. varenda sammandragning gör mig lycklig och jag hoppas att det är dags... har dock haft riktig jävla foglossning idag O kan knappt gå.. har krupit runt i huset
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-10-14 08:59:33 följande:

Min kollega som jag följts åt med sen vecka 5 fick sin bebis inatt. Hon hade bf 4 dagar innan mig så nu känns det sååå verkligt att det närmar sig.

Ganska inspirerande historia också - satt och messade med henne vid 20.30 tiden då hade hon onda förvärkar men inte helt kris och de var hemma fortfarande. Strax efter 23 fick jag bild på bebisen, de hade åkt in kl 22 och då var det redan 7 cm öppning och gick på en timme.

Ja tack jag tar en likadan förlossning

Åhhhh de där hände mig för 2,5 vecka sen, min kollega som hade bf 19 okt va hemma hos mig O hade sammandragningar men va ändå helt ok, hon gick hem kl 22, Och 05 föddes bebis:))))

Kommer typ bli nojjjig nu om du e tyst i tråden... fick en ond sammandragning inatt vid 3.. O känner att Han e riktig riktig låg!!!!

Hur mår du?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend