Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-10-11 22:52:33 följande:

Jag börjar tro att det händer saker här och kanske börjar tro på födsel inom närmaste dagarna?!

- Intensiva värkar dock inte regelbundna över huvudtaget.

- Väldigt låg mage och mycket nedpress nu (igen, men mer än innan).

- Gått ner i vikt sista veckan.

- Stor ändring i energi, sover mycket mer och känner mig väldigt lugn.

- Första gången på flera veckor är jag plötsligt hungrig och kan bara tänka på kött - skinka, salami, biff - allt sånt och mjölk cravings. Har inte haft speciellt matsug på flera veckor innan det och särskilt inte kött eller mäktig mat.

Kanske inte betyder nått, tror inte det blir inom närmaste dygnen men kanske slutet av veckan blir spännande ;)

Wooho va kul!! Det håller jag verkligen tummarna för! :D
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-12 10:43:38 följande:

Liten uppdatering - har förvärkar som kommer och går några gånger per timme men inte regelbundet. Väldigt mycket slem, tror slemproppen har kommit lite åt gången sista veckan men merparten idag/inatt.

Men vet att denna fasen kan vara länge, Sagoskog hängde ju här i 2 veckor typ eller? Så försöker att inte ha för stora hopp utan ta det som det kommer. Men är svårt när man känner att kroppen ändrar sig, är så redo och så lite redo på samma gång. Galet!

Men shit va spännande!! Sen får du tänka på att bara för att Sagoskog gick med det 2 veckor så kanske det händer för dig efter 1 dag, eller 4! Haha. Allt är så oklart med att få barn. Haha. Dom magkänslorna jag har haft i några dagar sa en bekant till mig stt hon bara kände det dygnet hon sen födde medan jag läst andra här som haft det flera veckor. Så du kan ju likagärna föda imorgon typ. Haha. Hoppas jag iaf! ;)
  • GästenT
    Sagan12345 skrev 2016-10-12 17:52:42 följande:

Vi har en till kontroll om 4 v, för att fortsätta hålla koll på vätskeutrymmet, ser de bra ut så med tror jag att jag slipper fler kontroller.

Shit!! Både läskigt och häftigt!! Va mycket verkligare det känns med 3D bild!! :D Skönt att det såg bättre ut! :)
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-12 19:34:22 följande:

Nej det kom en del kraftiga och täta idag efter jag hade promenerat men lugnar sig med en gång jag vilar, så ingen äkta vara än så länge bara förvärkar ;) kör symetricals taktik nu med 2 korta promenader om dagen, men det är mest för att komma ut och få lite luft tror kanske inte det har så mkt effekt ;)

Har det fortsatt stannat av eller är någonting mer på G idag? :D
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-13 12:36:53 följande:

Nej väldigt lugnt idag och inatt. Käkar marängsviss och försöker tänka att det är bara att njuta av ensamtiden man har nu ;)

Hur mår du?

Hahah! Jävla lyxlirare du är! <3 Gravidmassage, marängsviss... Typiskt att det känns lugnt, hoppas på lugnet före stormen. ;D Så käka några extra portioner marängsviss.

Jag mår helt okej. Trött är väl standard. ;) Får sån jäklans molvärk till och från, igår gick jag till och med hem från jobbet... inte likt mig. Regelbundna sammandragningar från och till. Hade en sån period imorse också men nu är det lugnt. Är väl så det kommer att vara fram till förlossningen antar jag. :) Säger ju egentligen inte så mycket om något är på G eller inte.
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-13 13:59:13 följande:

Hahaha ja de här veckorna utan jobba ska ta mig tusan maximeras ;) Men har fakriskt flyttat och fixat massa praktiskt också men nu är vi klara med typ allt så nu är aktivitetsnivå nere på att baka lite och fylla frysen inför alla besök vi ska få efter bebisen kommer ;)

När ska du sluta jobba? Trodde jag skulle bli sjukt rastlös och sakna jobbet men måste säga att det är himmelskt att kunna sova ut och vila på eftermiddagen - hade ingen aning om hur trött jag skulle va ;)

Fan va duktig du är! Skönt att flytten är klar och att du kan göra vad du känner för nu! Du är helt klart värd att lyxa till det enda in i kaklet. ;D Känns som en vanlig grej att fylla frysen med fikabröd. Haha. Börjar ju nästan själv bli sugen på att baka!

Jag tänkte jobba månaden ut, men lyssnar såklart på kroppen och huvudet varje dag. Har ju som sagt ganska lugnt jobb och kan krypa undan emellanåt. Idag satt jag för mig själv med datorn i knät i en fåtölj med en filt omkring mig och jobbade. Haha. Fortfarande helt övertygad om att jag går över tiden och föda i November. :P Läste att 70% av alla förstföderskor går över bf?!
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-10-13 20:12:39 följande:

Åh snälla säg inte att 70% går över..

Hade jätte mkt molvärk och nedpress idag men försvunnit tyvärr

Jag ska inte skryta om att jag varit extremt källkritisk utan jag var inne på någon gravidsida där dom skrev om förlossningens faser. Där nämndes procentsatsen så skulle ju inte ta den allt för seriöst utan att se närmare på det. :P
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-13 20:15:58 följande:

Hehe ja det är nog mer sunt att räkna med att gå över - de flesta gör väl det som du säger. För egen del försöker jag också tänka så men de dagarna det känts som det har hänt grejer är det svårt att låta bli och hoppas :-P Just idsg känns det som det är länge kvar dock

skönt att du kan ta det lugnt på jobbet! Då funkar det säkert bra att jobba till slutet Jag satt också mycket i en soffa och jobbade på slutet och inte så ofta vid skrivbordet och det hjälper ju. Helt på slutet tyckte jag dock det var slitsamt med alla människorna och möten och sånt och då är det nog dax att pysa hem

Haha känns som om jag drar ner allas förhoppningar och humör genom procentsatsen jag hittade... Jag själv tyckte ju det lät positivt eftersom att jag önskar föda på bf eller någon dag efter. ^^ Nu är det ju inte jag som bestämmer vilket fall som helst tyvärr så det är väl bara att låta tiden utvisa när den lille kommer. Snart får jag reda på om min andra statistiska uträkning stämmer.... om det är en pojke eller inte. Haha.

Håller med om att just mötesbitarna börjar bli tuffa men jag tror jag kan fly undan det dom sista 2 veckorna nu. Har endagarskurs i Sthlm som kommer bli lite tuff bara (men efterlängtad). Men du och Eagle har ju fan bf om 1 1/2 vecka!! Ingenting ju! :O
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-13 21:00:34 följande:

Det är inte säkert att du har lika mycket lust att vänta till efter bf sista tiden om du vet att bebisen är helt klar och du onda värkar och ändå inte kan göra ett skit - inte ens gå 50 meter - utan att pausa för sammandragning/värk. Kände mig på topp fram till ca 1 vecka sen, men måendet efter det går bara sakta neråt. Vill inte va för pessimistisk - du kanske får en helt annan upplevelse men säger bara att saker kan ändra sig så du är öppen för det ;) Jag var inte förbered på att ha så här ont eller va så här trött redan nu hehe

Jag vet att min graviditet låter rätt "smärtfri". Men jag kan knappt gå sen några veckor tillbaka pga vätska och foglossning, kan knappt röra händerna ibland och sover inte många timmar pga foglossningssmärtan. Och jag har ju sen någon vecka tilllbaka nedåtpressande sammandragningar med 10min mellanrum någon dag här och där. Men det är liksom jobbet som räddar upp mina dagar, och sambon mina kvällar. :) Jag känner mig själv och jag skulle bli ett monster av att gå hemma när det är såhär. Jag vill verkligen inte låta "tuff" utan tvärtom. Jag skulle bete mig som en lat gnällmaja om jag var hemma, ligga i soffan hela dagarna och få ännu mer ont och låta mina humörssvängningar ta över totalt. Nu mår jag iaf psykiskt bra och är en glad prick! Istället för att må både psykiskt och fysiskt dåligt. :)

(Jag har gått upp 28kg i typ bara vätska.... tack mamma för dom generna.)
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-13 21:58:31 följande:

Haha ja då förstår jag. Man känner sig själv bäst - det viktigaste är ju att du lyssnar på din egen kropp och hjärta och vad du behöver för att må så bra som möjligt, och det verkar du göra.

Uffa stackars dig med både fogarna och all den vätskan. Tycker det är starkt jobbat att du är så positiv alltid - hsde tom glömt det där med vattnet för det va så längesen du nämnde det. Hur går det med blodtryck och allt annat? Ser det ut som du slipper HF trots mycket vatten?

Ja jag är en av dom få som sprängs av vätska men allt annat ser okej ut. :) blodtryck, järnvärdet, urinprov, blodsocker, allt ser bra ut! :) Ska bli spännande att se hur fort vätskan försvinner sen, omkring 2veckor sa bm. Är nog inte alltid så positiv men jag väljer mina stunder med omsorg. ;) Plus att jag har en väldigt bitter och ironisk humor så där får jag med lite förklätt gnäll. xD Nu är det skönt med helg igen! Ska åka och köpa mig ett par jäkligt sköna mjukisbyxor!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend