Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-10-08 10:41:41 följande:
    Åh äntligen kommer mamma, det har du ju längtat så efter. Då kommer nog tiden gå lite fortare <3
    Japp O ska börja kolla på the affair aldrig hört om den, började förra veckan på this is us väldigt bra

Kom precis från barnmorskan han e helt fixerad nu!!!
  • eagle87

Ja ska också gissa haha.. tror 15/10 för mig (önsketänkande) får väll gissa om på lördag och 20/10 för loppan

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-10-09 09:48:17 följande:

Är ju lite sent nu kanske men börjar få lust att ta ett ultraljud till, kanske 3D. Är så otroligt nyfiken på storleken - har ju känslan av att han är så stor men kan hundloka gärna vara att han ligger så ytligt i magen med moderkakan i framkant och livmoder i framåtlutad. Men var man än känner på magen är det bara bebis, aldrig nått mjukt eller så.

Nån som gjort sent UL eller tul och hur väl stämde det? Sagoskog stämde dina tul med vik

De sägs att 3D efter v 30 är väldigt svårt O få en bra bild får bebisen e liksom stor och foster vattnet e inte så mkt. Ju mer vatten desto bättte bild....
  • eagle87
    GästenT skrev 2016-10-09 15:54:03 följande:
    Usch! Allt det här ansvaret man har att göra bedömningar och avvägningar. Att försöka ha en "magkänsla" och "instinkt" angående någonting man aldrig varit med om tidigare och ansvar över någon man inte ens kan se. Jag avskyr det. Blir jättestressad. Säkert är det som dom säger, helt lugnt och en naturlig förklaring. Kanske en trött dag också. :) Men är du fortsatt orolig under kvällen och det fortfarande inte kommer rörelser så skulle jag ringa igen och rådfråga. Äta någonting sött sa dom till mig också? Dom är ju till för att rådfråga så fortsätter det tycker jag absolut att du ska höra av dig igen.
    Känner likadant att de så stort ansvar att bedöma... men hellre kolla en gång för mycket än för lite liksom... loppan har du känt ngr rörelses? Mat brukar få min att röra på sig O speciellt glass!!!! Även höga ljud
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-10-10 07:36:41 följande:

Idag ska jag packa BB-väska. Vad är smarta grejer som jag inte ska glömma?

Kommer ihåg att Sagoskog sa hårband och läppbalsam så det står på listan. Andra must haves utom det självklara som kläder och amningsinlägg etc

Skickar en kopia på min lista

Birth plan
    Hospital notes
    Labour nighties
    Snacks/drinks
    Pjs
    Robe
    Slippers
    Maternity pads
    Breast pads
    Nipple cream
    Underwear
    Nursing bras
    Going home outfit
    Lip balm
    Make up
    Wipes
    Toothbrush
    Toothpaste
    Deodorant
    Flannel/towel
    Shampoo
    Hairbrush
    Phone charger
    Camera
    Socks
    Hair band/tie/clips
    Water spray
    Nappies
    Wipes
    Vests
    Sleep suits
    Muslins
    Bibs
    Going home outfit
    Blanket
    Socks
    Hats
    Candy
  • eagle87

Skickar bilder på vår bebis rum han ska ju sova med oss men har ändå hans rum klart

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend