• Bell13

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Bäbiiiis skrev 2016-11-18 17:23:53 följande:
    Grattis till ett lyckat ul. Kommer ihåg hur skönt det kändes att få se det där tickande hjärtat. Du blir säkert framflyttad sen igen. Det måste vara svårt att mäta exakt rätt på ett så litet foster i v 8.
    Det är som en milstolpe med ett tickande hjärta och foster av normal storlek känner att jag kan tro på det här lite mer nu
  • Bell13
    Beebii skrev 2016-11-19 06:41:33 följande:
    Å lilla hjärtat va mysigt! härligt för er att få se den lilla! Man ser ju rätt bra på den där bilden med!
    Oerhört lyckliga över att allt ser bra ut. Illamåendet är riktigt plågsamt så jag ska faktiskt se om jag kan få lergigan comp.
  • Bell13
    happylife skrev 2016-11-19 08:47:27 följande:

Mitt illamående har kommit tillbaka senaste veckan =\ 13+5 idag..

Mest på morgonen, trodde jag skulle slippa mer illamående!

Drack typ en liter tranbärsjuice igår, känns bättre idag

Hoppas ni alla får en skön lördag!

Usch då. Här är det också illamående dygnet runt och intensiteten blir bara värre. Undviker att vistas bland folk för att inte bli överraskad av parfymer eller annat
    Vad fort det gått ändå, tycker det inte var länge sedan du skrev att du var gravid i den andra tråden och nu är det redan 14 veckor
  • Bell13
    happylife skrev 2016-11-19 10:56:19 följande:
    Jobbigt, vad man får stå ut!!

Jag vet, helt galet! Första veckorna gick ju så sakta men helt plötsligt är det bara en månad till halvvägs, sjukt!!
    Vill att dessa veckor ska gå nu. Inskrivning på fredag och sedan kub och nipt i mitten av december

Du har Bf i maj om jag inte minns fel?
  • Bell13
    misslina skrev 2016-11-20 17:45:46 följande:

Tog mig faktiskt och kikade på barnvagn idag! Helt otroligt!

Valet kommer nog att stå mellan bugaboo Buffalo och Emmaljunga super Viking. Babyproffsen hade dessutom en ganska bra deal på Emmaljunga. Men svårt!

Någon som har några erfarenheter av dessa två?

Har en bugaboo camelion 3 och är supernöjd men kommer att behöva en dubbelvagn så det blir en bugaboo donkey weekender till våren

Bugaboo är lätt och smidig tycker jag.
  • Bell13
    happylife skrev 2016-11-20 15:11:00 följande:
    När har du BF?

Antar att ni bekostar nipten själva direkt? Så gjorde vi, så skönt.

Mitt BF enl sista mensen är 22 maj

Närmar mig RUL så får se om datumet gäller efter de me
    Jag har Bf 2 juli som det är nu, enligt ägglossning och natural cycles. Bekostat själv och tar kub också då det erbjuds till mig som är 42 år
  • Bell13
    Beebii skrev 2016-11-22 07:57:24 följande:
    Måste bara säga - och det kommer kanske låta helt fel men jag är verkligen impad av er kvinnor över 40 som - för det första - kan bli gravida, och för det andra - orkar skaffa en liten till. Jag är bara 37 men kan känna av åldern nu som gravid trots att jag aldrig känner mig gammal annars! Det blir 3e barnet och hittills är graviditeten tyngre och mer besvärlig än de tidigare. Jag tycker absolut inte att det är fel att skaffa barn trots att man blir "äldre" men kroppsligt så är det nog mer kännbart! Så heja er/oss!
    När jag gjorde mitt ultraljud i fredags sa barnmorskan att jag skulle vara glad att jag lyckats bli gravid på egen hand för det är många som behöver hjälp efter 40 år berättade att jag blev gravid i mars och sedan igen i juni och nu igen i oktober. Hon sa då att det är ett väldigt bra utfall vid min ålder.
    Det är jobbigare att vara gravid nu det är helt sant. Jag jobbar som pt och kostrådgivare och har eget företag så har förmånen att kunna ta det lugnt nu

Det lät inte alls fel btw jag är ju nästan 43 år när babyn föds
  • Bell13
    Bäbiiiis skrev 2016-11-24 17:20:44 följande:

Jag är också ganska tyst här men det beror på att det aldrig händer något spännande att berätta om. Längtar sååå mycket till både nästa bm-besök 20 dec och rul 27:e dec.

I övrigt är det sjukatuga här hemma men förhoppningsvis på sluttampen nu.

En sak som jag funderar lite på är om sonen kommer vara redo att sluta åka vagn när nästa kommer. Då är han 2,5 år och det vore ju skönt att slippa syskonvagn och bara skaffa en ståbräda. Någon som har erfarenhet?

Min son kommer vara 2 år och 3 mån när syskon föds och ståbräda kommer nog inte fungera här. Tänk dig inne på Ica en eftermiddag eller när man går förbi parken på väg hem med betoning på väg hem.
  • Bell13
    happylife skrev 2016-11-24 15:17:13 följande:

Nuuu förstår jag varför det blivit så tyst i denna tråd!

Det har ju startats en mamma tråd!

Vi gravida får hålla igång denna!

Jag kikar in här då och då är med i en juligrupp på Facebook också.

Har inskrivning idag och det ska bli roligt, milstolpe 2 avbockad och klar. Går in i v 10 imorgon.
  • Bell13
    happylife skrev 2016-11-25 08:27:00 följande:
    Okej! Inte gått med i nån fb grup ännu, vet inte varför..har ju fb!

Kul med inskrivning! får du datum för ul då?
    Jag har fått tid för alla ultraljud
    Kub 23 dec
    Rul 2 februari

Ska tillbaka och ta alla blodprover den 6 dec. Tog blodsocker som låg på 5.2 och hb på 130 så allt är bra än så länge.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend