Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Gravida från Tempar/Fertility Friend

GästenT skrev 2016-06-08 13:10:43 följande:

Ooh!! Va mysigt! :D Känner du ofta?

Nä, dag då jag vart säker så kom det tre små bumpar efter varandra. Vilket gjorde mig säker. Sen har jag känt nån bump en kväll ett par dagar senare. Idag kände jag som jag antar ska vara typ fiskfladdret. Men jag skulle likna det mer som en humla som burrade till
  • Iskristall
    Sagan12345 skrev 2016-06-09 20:22:24 följande:

Väldigt tidigt vul 6+2 i morgon

Stort lycka till idag!
  • Iskristall
    Sagan12345 skrev 2016-06-10 12:47:33 följande:

Nu har jag varit på vul, fostret var runt 2 mm gulesäcken 4 mm och fosterhinnan såg bra ut. Allt såg bra ut enligt läkaren och hon tyckte måtten stämde bra med tiden 6+2, vi såg även ett prickade hjärta så det kändes skönt.. Vilken lättnad. Nu ska jag slappna av och fokusera på nästa ul om 2 v :)

Grattis! Vad skönt! Men fostret lär ha varit lite större än 2mm om ni kunde se hjärtat?!
  • Iskristall
    Sagan12345 skrev 2016-06-10 18:20:00 följande:

Humm nja jag tror hon sa så men jag fattade som att man i princip inte mäter när det är så smått. Så där omkring. 1cm är fostret när man är 6 fulla veckor och de växer 1 mm om dagen denna vecka så de låter väl som de stämmer ungefär, borde kanske varit 3-4 m.m. Om 5 dagar är jag 6 fulla veckor. Men att jag skulle haft äl 2 dagar senare skulle jag inte bli förvånad av för de var då jag hade största temp.ökningen. Såg någon tabell över mått och då var 2mm 5+6, 3mm 6+0, 4mm 6+1.

Men helt galet hur smått det är, att dom ens ser något.

Det var inte meningen att göra dig orolig! Hoppas jag inte oroade dig!

Jag visste inte vilken vecka du var i (inte kollat så noga) gick efter mig själv då jag var på första vul i ca v.7+4 och då var fostret runt 1cm så tänkte att alla gjorde tidiga vul runt den tiden...sorry!

Kändes så galet litet med 2mm
  • Iskristall

Vi är inte intresserade av 4d eller ens 3d ultraljud har jag och sambon kommit fram till. Nu när vi tagit reda på kön får resten som hur bebis tex ser ut bli en överraskning på fl!

• Iskristall
    Sagan12345 skrev 2016-06-11 14:07:24 följande:

Ingen fara, jag blev inte orolig :)

Jag skulle egentligen få komma 7+0 men fanns inga tider. Nästa har jag i 8+1 :)

Vad skönt att höra!
  • Iskristall
    GästenT skrev 2016-06-11 19:33:18 följande:

Den här kommer vi köra på. Den ser mysigare ut i verkligheten. :P

Tyckte det var en jättefin vagn GästenT! Vi är inne på att få ta över/köpa vagn från en bekant. Det är också en emmaljunga fast en lite äldre modell av Nitro city. Men är lite orolig över hjulen fram, vill kunna dra den lätt i snö och på grus tex på promenader.
  • Iskristall
    GästenT skrev 2016-06-12 08:47:14 följande:

Det är en sak som dom tydligen förbättrat på den här modellen, att hjulen är ännu större i fram fast dom är svängbara så när du låser dom ska det inte vara några problem alls att dra på grus eller i snö. :) Vet inte alls hur dom äldre är, vad säger din bekant om det?

Hon säger att den gått bra att köra i snö. Men om hjulen är låsbara vet jag inte, det måste jag fråga. Det visste jag inte att man kunde. Eller är det bara på nyare modeller?
  • Iskristall
    Mila skrev 2016-06-12 09:05:21 följande:

Tyvärr HR jag fått missfall så jag lämnar denna grupp :( Lycka till alla andra!

Men nej vad tråkigt! Beklagar! Stor kram
  • Iskristall
    GästenT skrev 2016-06-12 09:07:55 följande:

Det vet jag faktiskt inte om det alltid har funnits eller om det är nytt. :) Checka av med henne. :)

Barnvagnsletandet är verkligen en djungel och det känns som om det finns för och nackdelar med alla vagnar och att man får välja den som magkänslan säger. :P Vilka vagnar jag än kollar på så dras jag alltid till Emmaljungas vagnar tillslut så skulle nog ångra mig om jag köpte något annat. Haha. :)

Jag har blivit lite förtjust i Kronans vagnar, vet inte varför haha. Vi har inte varit och provkört några vagnar än.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend