Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Sagan12345 skrev 2016-08-05 19:04:45 följande:

Jösses vad du traskar på :)

Du har inge problem alls med foglossning?

Jo, en hel massa! XD Har varit sjukskriven pga foglossningen sedan v 24. Dock mår mina fogar bra av att promenera. Har lärt mig rätt rörelsemönster nu när jag går - minimala steg och en vaggande stil (sambon kallar mig Pingu numera ;P) Vet att exv loppan tycker att cykling funkar mycket bättre, men det är däremot döden för mina fogar. Antar att det är väldigt individuellt och man måste hitta det som funkar för en själv.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-05 21:13:14 följande:

Operation vräka bebis Hahaha spännande!!!

Aha coolt att du kan gå så mkt trots foglossning, jag får superont med en gång så är som du säger cykling som gäller för mig. Konstig grej men som du säger är man ju byggd olika så säkert olika påfrestningar.

Traskarmig igenom sammandragningarna numera, istället för att pausa och vänta ut dem. Vissa gör förbaskat ont, men det gör å andra sidan förlossningen också, så ser det som lite övning inför den.

Dock får bebis gärna stanna kvar i nån vecka till, för på måndag börjar världens kanske mammigaste treåring på dagis igen och det vore skönt med lite egentid innan hela karusellen drar igång! xD
  • Symetrical

Superfin mage, eagle! GästenT däremot vette tusan.

Nej, allt å sido är ni både hur granna som helst! Vill se fler magar!!!

• Symetrical

Fick en hemskt förvärk igårkväll när vi kollade på film och sedan dess har jag haft i princip en konstant sammandragning, dock bara med lite tillhörande molvärk i mage och korsrygg. Känner att bebis försöker grotta ner sig mer och mer. Sjukt obehagligt när det känns som att hela blygdbenet pressas framåt. Känns nästan som att det skall spricka! :-S

Försöker klocka mina sammandragningar nu, men tycker att det är förbaskat svårt att veta exakt när de börjar och framförallt slutar. Känns som att allt bara går ihop i en enda röra, särskilt de som inte är så smärtsamma...

Tror att det är falskt alarm, men känner mig även allmänpåverkad med illamående och lite kallsvettighet. Aja, får se vart detta barkar...

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-07 08:10:13 följande:

Oj! Det dröjer inte så jättelänge till vad det verkar som. Lycka till vännen!

GästenT skrev 2016-08-07 08:42:43 följande:

Åh va spännande!! :) Hoppas att det är på G nu! Vilket BB har ni förresten? För visst bodde du i Sthlm?

Tack finingar! Får se vart det barkar. Dessvärre är det ju inte ovanligt att må såhär ett par veckor innan det drar igång på riktigt. Tur att sonen börjar dagis imorgon igen i alla fall, så att han kan få ordentligt med stimulans där medan jag får vila upp mig (så gott det nu går med den här konstanta mensvärken)

Vi har valt att föda på SöS, då vi bor lite söder om stan. Tar max en kvart dit (såvida det inte är köer!) så det känns bra.

Vad säger expertpanelen förresten; Har magen sjunkit nåt senaste fyra dagarna?

• Symetrical
    sagoskog skrev 2016-08-07 13:44:49 följande:

Jag är ingen expert, men den ser ut att ha sjunkigt:) Min mage är jättehög fortfarande, känns helt tomt i nedre delen t.o.m. Samtidigt så trycker det och ilar det massor vid blygdbenet och lilsom "innuti" underlivet, så jag vet inte hur jag ska tolka det.

Visst har den det!? Tycker att man ser det på navelns position om inte annat.

Låter som att bebis försöker jobba sig nedåt i alla fall. Har haft galet mycket och smärtsamma ilningar nedåt idag. Känns verkligen som att plutt is making a run for it! XD
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-08-07 18:46:17 följande:

Du är så stark som orkar i värmen och som är så aktiv O promenerar O tar hand om treåringen!!! Jag blir lite orolig hur ja ska orka 10 v till... Såååå trött :(

Är de stor skillnad mellan att vara gravid i v 29 och 39?

Åh va jag längtar tills din lilla tjej kommer

Så gullig du är! Man gör sitt bästa, mer kan ingen begära av en. Sambon tar sonen väldigt mycket nu, vilket jag är sååå tacksam för. Samtidigt vill jag ju vara med min lille bästis också, så försöker hitta en bra balans. <3

Gud, ja! Tycker att skillnaden är galet stor, trots att jag inte gått upp så mycket i vikt. Måste vara brutalt jobbigt för dem (exv sagoskog under hennes förra graviditet) som lägger på sig en massa vätska i slutet.

Du kommer att klara det galant, vännen. Man gör det, eftersom man inte har något val.
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-08-07 20:10:39 följande:

Det tror jag :) Jag håller mina tummar! Tänk att du kan få typ.. nu! :) :-0

Ja, det känns helt surrealistiskt! Alla känningar nu gör dock att det känns något mer verkligt. :-P
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-08-08 09:15:51 följande:

Åhh, vart är det vi står nu egentligen..?

Mycket förvärkar?

Magen har sjunkigt?

Ligger bebisen åt rätt håll? Fixerad?

Slemproppen?

Hahaha. Du är rolig, du!

Jag har sammandragningar/förvärkar med varierande mellanrum och smärtintensitet. Känns absolut som att något förändrats, men är beredd på att det fortfarande kan ta flera dagar, i värsta fall veckor innan det drar igång på allvar. Både mage och bebis känns lägre, vilket är väldigt skönt för andningen. Bebis har legat åt rätt håll i ett par månader, så jag hoppas verkligen inte att den får för sig att vända på sig nu. Känns dock orimligt, med tanke på att den verkar ligga som i ett skruvstäd därinne. ;D Var ej fixerad vid senaste bm-besöket i torsdags, men med tanke på hur mycket annorlunda det känns nu kanske den har gjort det. Får reda på det hos Mvc på fredag om den inte behagar komma ut innan dess.
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-08-08 10:48:45 följande:

Alltså, jag har mått så dåligt ett tag nu. Illamående hela tiden. Blir värre när jag är hungrig, när jag äter eller typ.. andas? Blir inte klok på om jag är sjuk eller gravid? Har dock inte kräkts och nr2 har varit av blandad karaktär (ursäkta för den). Det varierar bara mellan bättre och sämre, och inte som ett vanligt "sjukdomsförlopp". Därav antar jag att det är graviditeten.? Men jag vet inte. Igår hade jag dessutom hemsk halsbränna hela natten.

Låter precis som mig, raring. Illamåendet kom tillbaka, fast av en liten annan karaktär, typ kring v 30. Säkert därför jag har svårt att gå upp i vikt också. Hur kul är det att äta när man mår mög, liksom!? Dock har jag insett att det är små och täta måltider som är det som funkar bäst. Himla tur att man inte jobbar, så att man kan köra den där gnagarstilen.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend