Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-08-21 17:56:33 följande:

Tack söta ni <3

De bad mig komma in för säkerhetsskull. Tappen såg fin ut men har fått bricanyl för att lugna förvärkarna. Fick också en inandningsspray som heter pulmicort för andningen så hoppas det blir bättre. Bm sa att de kan hängs ihop och andningsuppehåll under natten kan sätta igång förvärkar så kan varit snarkningen/andningsproblemen som satte igång det så håll lite koll om ni får såna problem som mig med snarkningen/andningen om ni också får mycket värkar.

Hur går det med din snarkning Eagle? Kan rekommendera sppen "snore lab" så märker du om du har andningsuppehåll för då ska man medicinera enligt bm, för det är värre för bebis med andningsuppehåll än medicinen.

eagle87 skrev 2016-08-21 18:31:00 följande:

Åh va orolig jag blir för dej... Hur mår du nu? Uppdatera... Kram

Ememem skrev 2016-08-21 14:16:15 följande:

Eftersom det hör ihop med din graviditet så hade jag också ringt och berättat hur jag mår så får de avgöra om de vill att du kommer in eller om det kan vänta till efter helgen.

Jag vet faktiskt inte om snarkningen då vi fortf inte sover i samma rum. Har försökt vissa nätter men han snarkar O tycker min gravid kudde tar upp för mkt plats. Ja har inte märkt av ngr andnings svårigheter lr ngn svullnad i ansiktet

Gud va jobbigt de låter med förvärkarna. Ja har börjat få sammandragningar men gör inte alls ont.skönt att du inte jobbar iaf
  • eagle87

Håller på bli galen har fått utslag över hela kroppen som kliar. Pågått ngr dagar. Nätterna e värst. Lagt salva O tagit antihistamin inget hjälper. Kroppen kokar spec fötterna. Sov nästan inget igår. Tagit blodprover men visa inget avikande. Ngn som har samma?

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-08-23 21:39:56 följande:

Eller förlåt spg nu att. Du skrev att du tagit prover. Så konstigt. Förstår stt det är iriterande, hade inte läkaren nått förslag att komma med för att lindra?

Bara antihistamin och salva :(
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-08-24 10:02:28 följande:

Härligt!! Ja jag tyckte också det var så skönt att få den där 3+

Hmm jag va där i vecka 9 för att jag va så illamående så behövde tabletter och sjukskrivning. Kommer inte ihåg säkert men tror faktiskt tiden var bokad innan jag blev dålig - alltså att det var tänkt som inskrivning.

Men kan ju ändrat sig på 5 år? Så här gick iaf jag nu: v9 och 12 på kontroll, rul v 18,sen kontroller vecka 24, 28 och 32. Därefter kontroll varannan vecka. Gjorde också privat ul i vecka 8 (för att se hjärtslag) och 12 för att jag bara va extremt nojig.

Vad mycket de skiljer sig från England

Här är de inskrivning v 8, ul v 12, bm v 16, rul v 20, bm v 24,28,31,34,36,38,39,40
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-08-24 10:28:04 följande:

Hallå vad snackar du om, det skiljde sig ju nästan ingenting ;D

Hur mår du? Det va längesen du uppdaterade oss. Känns livet lite lättare nu? Hur gick samtalet med din man?! Och hur går det på jobbet nu?

Haha läste precis igen. Gud va knäpp jag är... Jo ja har pratat me min man nu O han har inte druckit på 2 veckor tror jag så känns jätte bra... Jag har typ 4 v kvar på jobbet är sjukt trött men min chef e ledig från måndag i 2 v så tror de blir 2 lugna veckor sen har jag en vecka med jobbiga långa skift O veckan efter de jobbar jag 6 dagar sen e de klart. Just nu är jah bara trött har mina kliande utslag O sover dåligt :( hoppas han föds runt den 15... Hur mår du?
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-08-25 10:18:26 följande:

Jag fattar ingenting. Varför vet jag så lite? Ska bilstolen sitta fast på vagnen också?

Räcker det inte med ligg och sittdelen? Använder ni då bilstolen istället för ligg eller sittdelen eller i tillägg?

Vi köpte en adapter till våran vagn, vi har en joolz vagn O besafe baby skydd. Jag tror inte liggdelen till våran vagn får plats i min mini cooper bara sitt delen så de första månaderna typ om jag ska åka handla fort kan jag ta bil skyddet och vagnen liksom. Tyckte oxå de bra så man slipper väcka sovande bebis som symetrical sa :)
  • eagle87
    Symetrical skrev 2016-08-29 01:49:57 följande:
    Har sovit sådär fram tills för typ en timme sen. Känner av mer och mer mensvärk och har halsbränna icke av denna värld (trots samma sedvanliga knaprande av omeprazol). Har tagit ett glas mjölk och två alvedon nu och hoppas på att få somna om igen i några timmar till.

Börjar misstänka att den blodblandade flytningen igår kan ha varit en sk tecken/teckningsblödning. Isf borde jag gå in i den aktiva fasen av förlossningen relativt snart. Only time will tell!

Kul info är att sonen bakades i magen i exakt lika många dagar som bebis gjort nu. Galet om den här kommer på "samma dag", så att säga! XD
    Åh vad jag hoppas varje morgon när jag kollar fl att din bebis poppat ut... "Väntar tålmodigt"
  • eagle87

Någon mer som vaknar typ varannan till var tredje timme varje natt antingen pga toa besök hunger eller för att byta sov ställning? UH blir såååå trött

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend