Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Sajocawa skrev 2016-04-23 19:03:57 följande:
    Åh vad skönt! Vi har gravid-massage både i skolan och på mitt jobb, som egentligen är anpassad för att kunna göras hela graviditeten, men hos oss är reglerna ändå satta till 13 veckor (för att ingen ska kunna skylla på massagen efter ett ev. missfall) och det är ingen som vill ge med sig där, varken på jobbet eller i skolan.
    Oj jaha! Visste faktiskt inte att det var risk när man gjorde gravid massage tom :-/

Men de gör det på sturebadet iaf för det va dör jag va, och du bor väl i Sthlm? Förstår om du får gratis där du jobbar/går på skola att det inte är så kul att betala dock - men är ju mysigt att få några timmar på själva badet också på köpet :)
  • Loppan84

Förlåt om jag är ytlig nu - men har gått från ingen mage till väldigt synlig mage sista två veckorna.

Den är verkligen stor! Men det som bekymrar mig mest är ändå inte storleken utan att den känns hängig typ - ser ut som att det är fett och inte livmodern. Har också fått "Love handles på sidan/ryggen som jag inte hade innan och gått upp över rumpan. Hur tycker ni ÄRLIGT talat det ser ut på denna bilden? Jag har ingen erfarenhet av att se på gravidmagar - har aldrig bett vänner att skicka bilder eller nått och när jag googlar gravid v 14 mage så har alla typ mage som pekar uppåt/utåt. Ska jag dra ner på kalorier tror ni?

Jag hade inte hängig mage innan jag blev gravid utan normaltränad och lagom platt för min ålder ;)
    Men har tidigare haft högt kolestorol så jag vill passa på bukfettet OCKSÅ under graviditet - handlar alltså inte om fåfänga i första hand utan hälsa. Om jag lagt på mig massa bukfett pga inte rört mig och ätit onyttigt under graviditeten måste jag nog ta tag i det.

Ärliga svar nu tack, det kan jag ta :)

• Loppan84

Ursäkta Tmi nu men har varit på toa typ 3 gånger idag och väldigt gasig - tror nog en del av magen är svullna tarmar fortfarande.

Tröttsamt att se Mega-gravid ut när man inte är det. Hoppas det lägger sig lite annars blir det att gå över till mammabyxor redan denna veckan. Känns ju lite tidigt i vecka 14-15 eller?

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-04-24 21:22:32 följande:

Är så orolig över foglossning.. Känns värre nu.. Trots bälte etc... Läser så mycket om folk som måste ha kryckor O som har de flera år efter barnet föds :( blir så ledsen O orolig

Stackare! Du behöver säkert inte oroa dig för att få bestående men - för de allra flesta går det över efter graviditeten. Men är ju oavsett inte kul att du ska gå och ha ont nu :-/ Kanske du måste sjukskrivas? Har du träffar läkaren?
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-04-24 20:50:23 följande:
    Haha jag har kört mammabyxor i en vecka nu... //megapreggot i v 10+4
    Haha ok då. Men det är ju också andra och alla säger ju att då syns det mycket tidigare. Ähh skitsamma - blev bara lite fundersam då drt kändes som en riktig mjuk, hängig bukfettmage - inte gravidmage - imorse. Men den är hårdare och mer "utåt" nu så är säkert ingen fara.
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-04-25 13:10:53 följande:
    Nej har läkartid på fredag... Just nu hatar jag att bo i England för jag skulle aldrig ha råd att sjukskrivas... Här får man bAra £88 pund i veckan under sjukskrivning vilket motsvarar ca 1100 kr. Kan ju aldrig leva på de...

En annan sak ja tänker på är ju att jag kommer inte ha råd att börja jobba igen men hur kommer de kännas att vara hemma i så många år? Gud va jag önskar vi bodde i Sverige men de kommer aldrig hända :(
    Oj ja inte lätt att klara sig på det. Är ju så lättare här i Skandinavien att få barn, här får man ju så mycket mer hjälp.

Men en sak som ett par vänninor gjorde när de fick barn i England var att starta ett föräldrakooperativ med några andra vänner. Tror de bar 4-5 familjer med barn i ungefär samma ålder och så jobbade de 80% så de hade en ledig dag i veckan när de passade barnen plus delade kostnaden för en nanny. Mammorna var alltså hemma med barnen en dag var i veckan och fick också hjälp från en nanny. Funkar nog inte med jättesmå bebisar men från 1,5-2 år kanske?
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-04-25 21:14:31 följande:
    Ja verkl mkt lättare i Scandinavium...

Ja de skulle vara en bra idé, hoppas verkligen jag får nya bra vänner genom bebisen:) just nu har jag faktiskt ingen kompis som jag träffar utanför jobbet.. Har vänner som jag pratar med på jobbet men thats it.. Ganska ensamt ibland...

Trivdes du bra i England?
    Hoppas det <3 många säger ju att de får nya vänner genom barnen när de blir föräldrar.

Ja jag trivdes bra men levde lite annorlunda än dig - första året var jag liksom singel i London och festade, pluggade och bodde i kollektiv. Var bara en fest. Sen träffade jag min man och blev lite mer seriös och det var också mysigt i London men när vi "blev vuxna" så flyttade vi hem. Hade nog mer ansvarslöst liv där än du och behövde inte tänka så praktiskt. När pengarna tog slut (varje månad) levde jag på cup o noodles liksom ;)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend