Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eagle87 skrev 2016-04-19 19:39:51 följande:

Beställde idag :)

Vad?
  • Loppan84

Aha kul! Är det bara jag som inte ser bilder i appen? Är så irriterande!

eagle87 skrev 2016-04-19 22:58:01 följande:

Denna foto ram:)

• Loppan84
    Symetrical skrev 2016-04-20 09:42:51 följande:

Har insett nu att jag måste sjukskriva mig på heltid pronto. Testade jobba lite igår och efter det har jag haft en helvetes natt med massa foglossning och vad värre är - onda sammandragningar. Vart riktigt orolig när jag dessutom fick mensvärk samtidigt. ':-/

Har redan pratat med min chef som skönt nog var väldigt förstående, så blir till att ringa bm nu kl 10 då hon har telefontid.

Åh nej, vad tråkigt men bra att du sjukskriver dig. Hälsan kommer först. Hoppas du blir bättre nu <3

Ville bm att du skulle komma in på undersökning?
  • Loppan84

Så skönt att ni mår bra Symetrical och Sagoskog!

Nu får du ta det lite lugnt Symetrical och passa på och vila, även om det är svårt.
    Jag har varit första gången på gravidyoga idag, det var helt ljuvligt. Där jag gick anpassar de individuellt så man kan gå också med foglossning - kanske det kan va nått för dig?

• Loppan84
    Symetrical skrev 2016-04-20 20:03:03 följande:
    Det vore toppen, men jag kan dessvärre knappt göra något alls nu innan magen krampar och sammandragningarna sätter in med full styrka. Får ta mina promenader i ultrarapid och pausa med jämna mellanrum.
    Usch, låter inte kul! Krya på dig <3
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-04-20 20:59:09 följande:

Helt galet! Är idag i exakt samma dag som när jag i förra graviditeten fick veta om mitt MA, alltså 10+0. Blev lite lätt orolig nu på kvällen eftersom jag inte ens mått illa en enda gång den här graviditeten (jag vet, jag vet att alla graviditeter är olika, men ändåååååå).
    Dessutom hade jag för mig att man inte kunde höra hjärtljud förrän typ vecka 12(?) men googlade upp en artikel där jag läste att från vecka 9-10 kan man höra bebis hjärtljud så jag sprang fort som attan för att leta upp dopplern jag köpte förra graviditeten, och jovisst, inuti mig tickar ett jättesnabbt litet hjärta!!! <3 NU är det bannemej på riktigt!!

Åh så härligt! Grattis vännen.

Ja jag fick ju se hjärtslag på vul i v.8 men r kanske annorlunda att se och höra? Vad är det du har hemma som du kan höra hjärtslagen med? Doppler? Är det dyrt? Kunde ju hellre köpt en sån då än att lägga 1500 på ul som vi gjorde här i dyr-Norge ;)
  • Loppan84
    sagoskog skrev 2016-04-20 22:02:50 följande:

Jag tog mig förresten ut och gick/joggade 5 km idag. Efter ca 15 veckors gravid-koma, då jag knappt har rört på mig alls, så var detta urskönt. Jag är också väldigt förvånad över att jag tog mig i träningskläderna trots min "lilla" viktuppgång. Men det blir nog inte så mycket mer joggande framöver. Får hålla mig till promenader och cykling för fogarnas skull.

Vecka 19 nu, RUL imorgon!

Härligt! Var på gravidyoga första gången - precis som du har jag ju varit skitdålig och har inte rört på mig alls så va jätteorolig innan att jag inte skulle orka. Tog tränings-intensitet (fanns olika klasser men kände att jag lika gärna kan köra på) och det gick föevånansvärt bra - kände mig superstark. Kroppen förfaller tydligen inte helt på ett par månader (7 veckor) :) men ska sägas att jag kräkts en del ikväll första gången på envetna men det skiter jag i - mådde bra där och då och ca en timme efter sen spydde jag lite och sen mådde jag bra igen så ingen fara på taket :)
  • Loppan84
    sagoskog skrev 2016-04-20 21:39:55 följande:
    En doppler kan du köpa för mellan 300-500 ny.

Jag har dock valt att inte göra det. Anledningen är 1. Att ul-vågor stressar fostret och därför finns det en begränsning för hur ofta sånt bör användas. Jag är rädd att jag kommer oroa mig för att använda den så mycket och att jag inte vågar använda den alls. 2. Hjärtljuden kan vara svåra att hitta, även senare i graviditeten. Har sett både 1, 2 och 10 personer få totalpanik när de inte hittar, trots att de tidigare trott att de inte ska få det.

Men jag säger inte att det är ett dåligt köp. Känner man att man är ok med dessa grejer så är det ju en super mysig grej att ha. Hyfsat billigt i inköp dessutom, och lätt att få tag i begagnat om man vill spara ytterligare.
    Ojdå - men då skiter jag i det. Har ju sett at fostret har det bra i måndags och sen är det rul och 5 veckor :)
  • Loppan84

Förresten en sak. Plutten va 6,9 cm i måndags och blev då daterad till 12+5 (samma som jag själv hade räknat ur). Men i min app står det att den ska va ca 6,5 cm idag på 13+1. Vår är väl över 7 nu tänker jag. Kan jag fått fel datum? Eller kan det skilja 0,5-1 cm mellan olika foster?

• Loppan84

Eagle 26 maj. Hmm konstigt att jag har så mycket tidigare än dig... Det blir vecka 19 (18+2) för mig. Har de lagt det för tidigt?

Jaa sagoskog tycker yogan va toppen! Så skönt att gå på träning som va anpassad oss och ändå bra träning, har träningsvärk i både ben och armar idag. Skönt!

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend