Gravida från Tempar/Fertility Friend
Beställde idag :)
Beställde idag :)
Aha kul! Är det bara jag som inte ser bilder i appen? Är så irriterande!
Denna foto ram:)
Har insett nu att jag måste sjukskriva mig på heltid pronto. Testade jobba lite igår och efter det har jag haft en helvetes natt med massa foglossning och vad värre är - onda sammandragningar. Vart riktigt orolig när jag dessutom fick mensvärk samtidigt. ':-/
Har redan pratat med min chef som skönt nog var väldigt förstående, så blir till att ringa bm nu kl 10 då hon har telefontid.
Så skönt att ni mår bra Symetrical och Sagoskog!
Nu får du ta det lite lugnt Symetrical och passa på och vila, även om det är svårt.
Jag har varit första gången på gravidyoga idag, det var helt ljuvligt. Där jag gick anpassar de individuellt så man kan gå också med foglossning - kanske det kan va nått för dig?
Helt galet! Är idag i exakt samma dag som när jag i förra graviditeten fick veta om mitt MA, alltså 10+0. Blev lite lätt orolig nu på kvällen eftersom jag inte ens mått illa en enda gång den här graviditeten (jag vet, jag vet att alla graviditeter är olika, men ändåååååå).
Dessutom hade jag för mig att man inte kunde höra hjärtljud förrän typ vecka 12(?) men googlade upp en artikel där jag läste att från vecka 9-10 kan man höra bebis hjärtljud så jag sprang fort som attan för att leta upp dopplern jag köpte förra graviditeten, och jovisst, inuti mig tickar ett jättesnabbt litet hjärta!!! <3 NU är det bannemej på riktigt!!
Jag tog mig förresten ut och gick/joggade 5 km idag. Efter ca 15 veckors gravid-koma, då jag knappt har rört på mig alls, så var detta urskönt. Jag är också väldigt förvånad över att jag tog mig i träningskläderna trots min "lilla" viktuppgång. Men det blir nog inte så mycket mer joggande framöver. Får hålla mig till promenader och cykling för fogarnas skull.
Vecka 19 nu, RUL imorgon!
Förresten en sak. Plutten va 6,9 cm i måndags och blev då daterad till 12+5 (samma som jag själv hade räknat ur). Men i min app står det att den ska va ca 6,5 cm idag på 13+1. Vår är väl över 7 nu tänker jag. Kan jag fått fel datum? Eller kan det skilja 0,5-1 cm mellan olika foster?
Eagle 26 maj. Hmm konstigt att jag har så mycket tidigare än dig... Det blir vecka 19 (18+2) för mig. Har de lagt det för tidigt?
Jaa sagoskog tycker yogan va toppen! Så skönt att gå på träning som va anpassad oss och ändå bra träning, har träningsvärk i både ben och armar idag. Skönt!