Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-04-10 12:28:24 följande:
    Blod hela tiden lr bara när du gör nummer 2? Har du pratat med ngn läkare?

Då är vi i samma vecka O dag nu :) kul
    Ja jag vet, vi konstaterade ju det för ett tag sen men sen räknade du om det igen? Har inte varit på ul sen v.6 dock så får se om jag blir flyttad när jag gör det nästa gång.

Hmm nej inte pratat med läkare, har ju inte ont. Bara blod när jag gör nr 2 ja. Hehe lite pinsamt att snacka om, men har läst att många får det och det är ofarligt så eftersom jag inte har ont eller nått så tänkte jag bara vänta och se. Eller?

Fick förresten mina provsvar från inskrivningen, allt såg tipp topp ut - behöver inte järn eller nått så det är skönt för jag tror det är järntillskotten som f-de upp magen från början ;) slutade ju med dem för 2 veckor sen så det verkar inte va nått problem utan dem heller. Hur var dina värden? Får du i dig allt som du ska och hade bra blodgrupp och allt sånt?
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-04-11 08:35:01 följande:
    Aa ja litade inte riktigt på de tidiga ul så fortsatte räkna från äl... Men nu råknar jag från de som de sa på ul :)

Nej de borde vara ok om de inte gör ont, hoppas de avtar. Inte kul med blod.. Ja har blödit mycket näsblod sen jag blev gravid..

Alla mina värden såg bra ut O jag är b positiv så behöver inga sprutor. Min man är b negativ ovanlig grupp men bebisen blir plus om ena partnern är pluss :) vad har du för blod grupp?
    Jag hade 0 positiv, min man har också b negativ hehe. Roligt att bägge hade det, han sa också att det är väldigt ovanligt :) Våra barn får säkert 0 positiv
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-04-11 08:39:54 följande:

Behöver lite råd.. Ja O min Man har inte haft sex sen vecka 6, sen jag blödde alltså.. I början vågade jag inte men nu känner jag mig säker men han vill inte för han vågar inte. Han tror inte på mig att de inte är farligt... Ibland när vi har lust börjar vi med förspel etc sen säger han typ du vet att vi inte kan ha sex O ja blir så avtänd sen slutar de hela med att jag smeker honom tills ja Han är klar men ja njuter inte av detsamma.. Känns så frustrerande att se han komma O bara ligga där.. Känns bara obekvämt när han pillar på mig O efter ett tag gör de ont när Han tar på mina bröst oxå.. Vill bara ha vanligt mysigt bra sex. Förlåt för too Much info

Vi har inte heller haft sex på väldigt länge. Först för att allt var så ovant och jag hade bäckensmärtor sen pga illamående och då tappar man verkligen lusten. Först nu börjar jag känna att det kan bli auktellt igen men är lite svårt att sätta igång det hehe Känns som det var sååå länge sen ;) Har inga goda råd alltså, men har lite samma problem och tänker att jag bara ska säga att känns det ok igen så hoppas jag att han inte har några hjärnspöken
  • Loppan84

Längtar88 - hoppas du får bli färdig med detta snabbt och gå vidare igen. Så orättvist att du skulle behöva gå igenom det, ta hand om dig.

• Loppan84

Bokat ul till nästa måndag nu, skitnervös pga alla MA man hör om hela tiden och att jag har konstiga typ småkramper i magen på kvällar och morgnar. Verkligen inte ont eller nått, noll på smärtakalan men det "kör omkring där inne" och är lite som träningsvärk ibland liksom. Nån som haft liknande? Är framförallt nedre delen av magen och lite ut mot sidan.

• Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-04-11 18:37:50 följande:

Var på inskrivning idag, bokat in mig på en hel del framöver.
    Bokade cellprov nästa vecka så att jag får det gjort nu i tidig graviditet, annars måste jag vänta till efter förlossningen..
    Ska på nästa ultraljud 9 maj, på min födelsedag. Underbaraste presenten att få se lilla hjärtat!
    Sen har vi bokat RUL i juni också!!
    Mycket roligt att se fram emot nu!

Berättade dessutom för hela min klass i helgen (på fb..haha) , så idag har jag dessutom fått 17 grattis, det börjar verkligen kännas på riktigt nu!

Härligt!!
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-04-12 06:40:22 följande:
    Mys med ul. Kommer gå så bra så!

Det du beskriver låter som klassisk växtvärk i livmodern = ett gott tecken.
    Aha, ja måste säga att växtvärk var en mycket bättre beskrivning än träningsvärk så det låter logiskt. Tack!
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-04-12 10:12:05 följande:

Och hur vet man om ens sambo eller en själv är rh negativ? Aldrig hört talas om förr. :P och min sambo behöver ju liksom inte ta prover.

När du blir inskriven tar de blodprov på dig om du är negativ tar de fler prover och undersöker om det är ett probleme, om du är positiv så är allt ok. Du behöver inte tänka på det, det går på rutin hos bm/vc när du skriver in dig
  • Loppan84
    sagoskog skrev 2016-04-12 10:04:22 följande:
    Det där är så konstigt. Min syrra fick också en spruta i den veckan, som förebyggande. När jag frågar min bm så fattar hon inte alls vad jag pratar om? Förra gången fick jag bara spruta efter FL, men då vet jag att det var andra riktlinjer.
    Men när du blev inskriven tog de väl alla rutinprover som blodgrupp, röda hund etc?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend