Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eagle87 skrev 2016-04-06 23:13:09 följande:
    Men herregud va sööööt :) O stor

Ja har kub imorn 910. Eran tid 10:10. Uppdaterar direkt efter
    Lycka till! Det går säkert bra :)
  • Loppan84

Kom pyttelite (verkligen några prickar) klarrött, färskt blod på toapappret. Har inte haft ont i magen och är så lite att jag är ganska säker på att det kommer från typ småsår från själva fiifi för där känns detså torr och stram plötsligt. Igår kliade det så mycket typ som att när man har sår som läker eller har rakat sig när man är torr i huden om ni fattar? Men har inte rakat mig nu. Nån som haft nått liknande? Sorry Tmi, men vill kolla bara - lite orolig blir man ju med en gång man ser blod särskilt eftersom illamåendet försvunnit också.

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-04-07 12:51:19 följande:

Har kommit hem från kub nu, blev flyttad 3 dagar bebisen mådde bra:) men den ville inte lägga sig så de kunde mäta nackspalten.. Så ska få göra blodprov i vecka 15... Bebisen rörde sig litegrann men inte mkt som jag förvänta mig men sprattla lite med armen O benen...

Va jobbigt att de höll på i en timme O bara tryckte O tryckte O ja fick hoppa gå runt skaka mig O kvinnan va otrevlig :(

Usch då, men skönt att den såg ut att må bra iaf. Håller vi tummarna för att proverna går bra också :)
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-04-07 16:47:41 följande:

Vet ni, jag funderar på skita i blodtesten har googlat O läst att de inte är lika pålitliga O 5% får falsk positivt.. Om jag bodde i Sverige skulle jag ju inte äns bli erbjuden... Orkar liksom inte analysera mer...

Har ju sett bebis nu :) <3

Vad tycker ni?

Japp från 26 till 25..

Hmm känner inte till de testen så har inget bra svar, men jag ska ju inte göra kub alls och det känns faktiskt ganska bra att bara låta saker ske nu. Du har ju som sagt sett bebisen röra sig och allt <3
  • Loppan84

Tack för svar ang blod. Det har inte kommit mer och när jag kände efter med papper så känns det som små sår som svider. Tror jag är så torr att jag fått sprickor i huden faktiskt. Nån annan som upplevt det? Är det normalt? Smörjde med lite olja (oparfyrmerad såklart) så hoppas det blir bättre. Obehagligt med sår och kli.

• Loppan84

Awww vilka söta skor! Vad duktig du är <3

eagle87 skrev 2016-04-08 08:48:57 följande:

Its official !!!!! Berättat till alla mina släktingar nu O lagt ut på instagram. Så jävla kul O verkligt nu. Denna lilla bild pussla jag ihop igår

Minns nu de skorna jag virka :)

• Loppan84

Sorry på förhand om det här är äckligt men är så förvirrad...

Var på toaletten och gjorde nr 2 och då kom det mycket blod, alltså rött i toan. Dock när jag torkar mig är det som det kommer från rumpan, inte fiffi. Sved lite när jag va på toa. Blodet var klart rött och ganska mycket. Kan detta va hemorojder? Har hört om att man kan få det när man är gravid men vet knappt vad det är. Känns inte som detta kommer från livmodern eller ens fiffi. Usch förlåt men inte kul att plötsligt se så mycket blod. Annars är jag lite illamående idag igen och ömma bröst och allt det där, känns som vanligt.

• Loppan84

Längtar88 - stackars dig. Vilken mardröm. Vet inte heller vad jag ska skriva, men är verkligen ledsen för er skull. Önskar att allt kommer ut så du kan gå vidare <3 stor kram

• Loppan84

Du har ingen skuld Längtan88. I all forskning står det att drt är extremt svårt att själv framkalla ett missfall. Hade du åkt på en rejäl matförgiftning hade du ju märkt det - och det är som jag förstått typ det enda sättet att yttre påverkan sätter igång MF (så länge du inte dricker alkohol och tar droger men det räknar jag med att du inte har). Du kunde inte göra nått för att förhindra det och det är illa nog att va med om nått sånt utan att slippa tänka på egen skuld. Var snäll mot dig själv <3

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-04-10 09:39:10 följande:

Loppan hur är hemorojderna? Har du bokat in ngt ul än? Vilken vecka O dag är du i idag?

Hehe vet inte riktigt, men kommer mycket blod när jag är på toa. Så obehagligt, har aldrig varit med om nått sånt, men gör inte ont eller nått. Visste inte att det kom så mycket blod men trodde det va småsprickor som gjorde ont :-/
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend