Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Sajocawa skrev 2016-05-09 08:12:54 följande:

Har varit på kub nu, så mysigt att se lilla busungen! Låg risk och allt såg fint ut. Blev flyttad en dag, från 12+5 till 12+4, så nu velar jag om jag ska gå efter deras uträkning nu eller min egen. Haha mest för att jag älskar att byta dag på på onsdagar, perfekt dag mitt i veckan..

Åh grattis :)
  • eagle87

Någon som har/haft smärta i övre ryggen typ skulderbladen? Haft sen Igor gör så sjukt ont :(

• eagle87

Har legat vaken i 2 nätter nu... Kan bara inte komma till to, känner att jag håller på bli knäpp.. Någon som har ngr tips?

• eagle87

Gud vad jag mår dåligt :( sov inget Igor natt heller O har nu åkt på världens förkylning feber hosta etc:(

Vad har ni för tips mot förkylning i graviditet? Vet att många här varit sjuka

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-05-11 21:25:43 följande:
    Stackare. Samma gamla vanliga som hjälper när du inte är gravid - men ännu viktigare att vila och fricka mycket så du inte blir sämre. Enda du ska undvika är nässpray (går bra med saltvatten) och ibuprofen då, annars är det väl som vanligt.

Krya på dig!
    Blev värre under kvällen så åkte till sist in.. Visade sig att jag har en infektion O fick penicillin utskrivet., har sovit lite i ca 20 min intervaller... Världens hemskaste grej hände, gick på toa för att hosta upp slem O helt plötsligt känner jag ngt varmt rinna till O upptäckte att de va kiss... Känner mig som en tant nu :(
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-05-15 08:09:47 följande:

En fråga som är lite på gränsen kanske ;) men ni som har problem med foglossning vilka sexställningar funkar för er?

Kaggar haft ganska mycket känningar denna veckan, men har också haft mycket resor och suttit still många timmar varje dag så kanske är därför.

Vi har samma problem :/ inget är bekvämt längre...

Vi köpte vagn igår!!!! Blev en jools geo i graphite :) känns så skönt att ha de avklarat
  • eagle87
    Sajocawa skrev 2016-05-15 14:47:36 följande:
    Vad roligt! Men var det inte ni som redan hade beställt en annan vagn, eller blandar jag ihop med någon annan?
    Jo de hade vi men avbeställde den för den var ej så praktiskt... Har ni hittat ngn?

Har börjat känna regelbundet fladder :)
  • eagle87
    Sajocawa skrev 2016-05-16 16:33:14 följande:
    Åh va mysigt! Vilken vecka är du i nu, 17-18?

Jag har inte ens börjat kolla på vagn än, för jag bara vet att jag kommer aldrig hitta en syskonvagn som jag blir helt nöjd med. Kommer säkert stå där med två barn i vinter och utan vagn för att jag fortfarande inte har bestämt mig..haha
    16+6. :) du da? VAd tycker du om joolz geo? Vi valde den dels för att den funkar söm en syskon vagn senare...!
  • eagle87
    Sajocawa skrev 2016-05-16 18:35:58 följande:
    13+5 :)
    Hm, om jag bara fokuserar på själva syskonvagnsdelen så hatar jag såna vagnar när barnen får ligga "på varandra".. det ser inte kul ut för fem öre när föräldrar trängt in sina barn på det sättet så jag vill att mina barn ska sitta bredvid varandra, samtidigt vill jag inte ha en sån bred vagn.. Ja du hör ju problemet, inget passar.
    Vet va du menar, tucker oxå synd om barnet som är underst, bugaboo donky är ju bred men jag tycker den är för stor O inte fin :/ när har du rul? Hur mår du?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend