Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-07-17 23:01:23 följande:

Usch då stackare. Vet inte om man kan känna foglossning i ljumsakrna?! Symetrical vet säkert.

Men när jag fick känningar i fogarna så fick jag ju ont på alla möjliga ställen runt omkring vilket visade sig bra muskelärt pga plötsligt ändrad belastnings (baksida lår, utsida höft, korsrygg etc) och då hjälpte det väldigt att få behandling hos sjukgymnast/fysioterapeut. Så om ljumskarna inte är klassisk foglossningsplats så rekommenderar jag att gå och få en behandling.

Var tvungen att googla idag för jag fick så ont och ljumskarna står med på 1177. Men är ju alltid dumt att bedömma själv såklart! :) Ska träffa bm 25e så tänkte försöka stå ut tills dess och höra med henne då för sjukgymnasten som är nu under sommaren var totalt kass tyvärr. Jääättesnäll men blyg och kändes nyexad. Jag fick inte ut så mycket av besöken, har fått mer tips av er i den här tråden.. :P Har för mig att bm hade något tips om en sjukgymnast som var mer inriktad på graviditetsbesvär, hade ju vart kanon så man kan få rätt hjälp.
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-07-18 05:40:45 följande:

Låter som att det kan vara foglossning i kombination med att ligamenten håller på att töjas ut. Hoppas verkligen att det avtar för dig, annars får du gå till sjukgymnast!

Ja det är så svårt att förklara vart det gör ont men det är typ nedre delen av ljumsken och högt upp som satan på insida lår fast lite längre fram. xD Tar emot när man ska vrida sig i sängen, resa sig eller lyfta benen för att klä på sig etc. Då strålar det. Mycket bättre på morgonen men går utför under dagen. Hoppas verkligen att det går över eller att bm har en duktig sjukgymnast i bakfickan för jag vill ju jobba enda in i kaklet! :)
  • GästenT

Loppan- Hur mår du idag? Fortfarande lika illa? :/

Videungen- Stooooort grattis!! Fasiken va kul att det fylls på!! :D

Symetrical- Håller med Sagoskog... Om det är rumsrent. 8) Sitter själv med en badboll på magen och två bowlingklot över... Lär tippa framåt snart.

• GästenT

Åkte på världens smärta igår när jag såklart var i en annan del av Sverige.. Helvete. Aldrig haft så ont i hela mitt liv, högersida ryggen och strålande fram mot högersida mage. Helt tårögd och svettig av smärta. Tillslut tog jag mig till sjukhuset där jag var och smärtan blev värre. Vilket jag inte ens trodde gick. Grät som ett barn och det rann svett.

Bäbisen mådde bra och dom trodde på njuren, hydronefros hette det tydligen. Livmodern som pressar och stasar urinledaren till njuren (?) vanligt med problem av högra njuren tydligen?

Gick över iaf och fick smärtlindring. Är så sjukt rädd att få tillbaka smärtan. Någon som hört talas om det? :S

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-07-23 18:01:48 följande:

Nej men din stackare. Aldrig hört om det förrut men låter inte kul. Kan inte va så jättevanligt väl? Vilken vecka är du i nu?

Men det är inget farligt för dig eller bebisen då? Oavsett inte kul med såna smärtor så ta hand om dig.

Har försökt googla lite (såklart) och helt ovanligt är det tydligen inte. HIttade en tråd på fl där flera läkare hade sagt att "klarar du den smärtan så klarar du en förlossning" Liiite så kände jag igår faktiskt när det var som värst. Är i vecka 25+5. Ska inte vara farligt men kommer det tillbaka så ska jag in igen och få ordentligare undersökning, ska till bm på måndag så tänkte passa på att ta upp det då. Fråga lite mer.. Tydligen lutar oftast livmodern till höger och i och med att livmodern växer så pressar den på och kan ställa till med problem. Supergullig personal på förlossningen i Linköping iaf! Haha.
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-07-23 19:01:05 följande:

Usch vad jobbigt, skönt att du mår bättre och att det inte ska va nån fara. Håller tummarna för att set absolut inte kommer tillbaka!

Verkligen! Tack! Skönt att få skriva av sig lite här till er gulliga! <3
    Symetrical skrev 2016-07-23 19:35:25 följande:

Uscha buscha! Skönt att du mår bättre nu i alla fall.

Känner att jag ligger i lä med mina förvärkar där. :P

Förhoppningsvis kommer det inte tillbaka iaf! Har ju förutom det mått oförskämt bra bortsett från tröttheten. :)

Hur länge innan det startar kan man ha förvärkar förresten? :)
    Sagan12345 skrev 2016-07-23 19:52:20 följande:

Men fy vad jobbigt, kan tänka mig oron också.

Skönt att det inte var något farligt.

Hoppas det var en engångsföreteelse

Tack söta. Ah innan jag visste var det var så tänkte jag bara "Hur opererar man en gravid människa?!!? Måste jag plocka ut ungen??" Haha. Håller tummarna stenhårt på att det inte återkommer. Ska fråga ut bm på måndag om info och tips!
  • GästenT
    Sajocawa skrev 2016-07-23 20:23:10 följande:

Jag fick faktiskt så brutalt ont så som du beskriver förra graviditeten fast typ 1-2 veckor innan bf, var inne på sjukhuset och tog lite prover men sen gjorde dom inte så mycket mer och fick aldrig veta riktigt vad det var, vet att dom sa att man kan få lite njurproblem och dom gjorde ultraljud för att kolla njuren men var så långt gången att dom knappt kunde se mina organ bakom fostret.. . Hade lite ont till och från efteråt fram till förlossningen men aldrig lika smärtsamt igen.

Tyckte i alla fall värmekudde hjälpte litegrann och jag köpte ett slags band på Apoteket som man kunde fästa runt hela kroppen med typ kardborreband och när man aktiverade bandet så var det varmt i 8 timmar, det var gudomligt när jag hade som ondast (det var engångsband som man köpte i 2-pack)

Hoppas det inte kommer tillbaka!

Åh fasiken! Där ser man. Låter ju absolut som om det var något liknande du fick! Jag fick ju muskelavslappnande för det och då låter det ju rimligt om värme hjälper eftersom att det får muskler att slappna av? Ska fråga bm på måndag om det kan vara något att ha till hands om det kommer igen! :) Superbra tips!
  • GästenT

Va fina magar ni alla har!! Så mysigt att se! Och Loppan, min mage är inte heller att leka med, men är nog som alla säger här, sjukt individuellt. Har svällt upp i hela kroppen av vätska också, skulle man sticka en nål i mig så strålar det nog ut en del. xD Tydligen fick min mamma likadant, vattenballong!

Symetrical, du har ju lite av min dröm-mage som gravid men verkar ju inte heller så bekvämt.. :O Hoppas att din lille ploppar ut snart! Hur går det för dig i värmen?

Sagan12345 Skönt att allt såg bra ut!! Säger som dom andra, lägg jättegärna ut en bild!! :)

Var själv hos bm idag och hon sa också att det var vanligt att det kan stasa till organ av vätskan och livmodern under graviditeten, speciellt till njurarna. Skulle dricka mycket och avlasta genom att ligga på vänster sida och åka till akuten om det återkommer. :)

• GästenT
    Symetrical skrev 2016-07-25 19:43:21 följande:

Nej, aldrig är man nöjd! Jag hade hellre sett ut som en sprängfylld ballong än såhär om det inneburit att jag fått må bättre och kunnat andas lättare. XD

Värmen är brutal! Fungerar inte bra i sån här värme som icke gravid, så nu är det nästan olidligt. Ser fram emot en liten temperatursänkning här närmsta dagarna i alla fall! Mår du bra nu annars?

Ja, det är ju faktiskt mer värt att må bra än hur man ser ut! Förstår att det är jobbigt för dig i värmen, är ju extremt varmt nu! Tycker själv att det är otroligt tungt och våran lägenhet blir en bastu. :P Sväller ju ännu mer nu så blir ju otympligt som satan. Annars ska jag nog inte klaga. :) Hur går det med dina förvärkar?
  • GästenT
    Sagan12345 skrev 2016-07-25 21:10:29 följande:

Här kommer bilder

Åh va mysigt! Ska ni ta reda på kön sen? :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend