Inlägg från: ohhello |Visa alla inlägg
  • ohhello

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Bäbiiiis skrev 2017-03-22 20:37:09 följande:

Kul att få se bebis igen. Och då får ni se hen om 4 veckor igen ju. Kanske kan de se kön då.

Ja verkligen! Klagar inte alls över att få komma tillbaka och titta! :) Och jo, men kanske vi struntar i att ta reda på det alls iallafall nu.. :)
  • ohhello

Gick in i v.20 idag! Och ikväll börjar jag första passet på vattengymnastiken för gravida, blev sjukskriven pga foglossning förra veckan och blev rekommenderad att börja. :)

Någon annan som gått/går på vattengymnastik & känner att det ger något?

• ohhello
    Bäbiiiis skrev 2017-04-10 15:30:10 följande:

Jag gjorde det förra grav och det var jätteskönt. Den enda träning som jag klarade då pga foglossning. Dessutom väldigt avkopplande. Tyvärr har jag inte haft tid till det denna grav.

Har nu varit på första passet och säger bara: VARFÖR GJORDE JAG INTE DETTA TIDIGARE? :D Himla skönt även om det var rätt så tungt. Kände inte alls av min foglossning och den har varit helt hanterbar nu efteråt. Inte mått såhär bra på flera dagar! :)
  • ohhello
    Erla skrev 2017-04-10 21:33:18 följande:

Låter som att jag ska ringa badhuset och se hur de har det med vattengympa ^^ har inte jätteont nu än, men känner av det om jag har rört mig mycket under dagen. Visst skulle man kunna träna i förebyggande syfte?

Märkte förresten att squats hjälpte rätt bra också så kör det några gånger i veckan just nu.

Jo, jag tror det är för alla gravida. Man fick lite andra övningar om man har foglossning, men det är nog bra i förebyggande syfte också skulle jag tro? Jag har ju inte hemskt ont ännu, är mest sjukskriven för att mitt jobb inte vill ge mig lättare arbetsuppgifter (jobbar på lager) & de arbetsuppgifter jag har skulle bara förvärra foglossningen. :/
  • ohhello

Ja, jag antar att de inte KAN ge mig lättare arbetsuppgifter. Jobbar ju ioförsig i butik så själv tycker jag att det inte kan vara så extremt svårt att bli inlärd i kassan istället för att vara sjukskriven.. det kostar ju mer för dem att jag inte är på jobb. Men samtidigt så kan de ju inte bara ta bort någon ur kassan och sätta mig där istället, det har jag ju förståelse för. Men lite drygt är det ju att vara arbetsduglig men ändå vara sjukskriven.

• ohhello

Går in i v.21 idag & igårkväll kände jag bebisens sparkar utanpå magen med handen. Så himla mysigt!

Foglossningen håller sig fortfarande på en helt okej nivå av smärta, känner mest av den när jag går lite för snabbt, ska upp ur sängen eller har suttit ner för länge. :)

• ohhello

V.22 idag. Hormonerna? är helt ur spel. Vill strypa innekatterna som förstör allt, helst skulle jag kasta ut dem men måste ju träna dem att vara utomhus först. Suck. Noll tålamod.

Bilen är på service igen, för femtioelfte gången på ett år, & jag har massa jäkla saker bokade den här veckan över hela stan.

Ungen (21mån) gnäller för minsta lilla & har väl kommit in in i någon trotsperiod där hela världen går under om man säger "nej".

Mannen är irriterad på typ allt jag påpekar & säger åt honom att göra. Jag visste t.ex inte att det var så HIMLA jobbigt att ta fram bröd ut frysen. Suck. Eller att det är svårt att ladda en tvättmaskin. Va. Han har väl för tusan tvättat sina ena kläder före vi flyttade ihop.

Jaja: men imorgon har vi ett UL inbokat för att se sånt de inte såg ordentligt på RUL. Ska bli fint att se bebis igen. <3

• ohhello
    Malin 845 skrev 2017-04-24 19:00:21 följande:

Har varit på kub idag!

Bebis försökte göra en volt inne i magen, och den rörde på sig hela tiden! :). Tog barnmorskan lång tid innan de kunde mäta nupp på bebisen tack vare att den inte var stilla en enda sekund :)

Vi fick 1: 16 078 i sannolikhet för trisomi 21 och 1:20 000 på de andra :)

Härligt att allt såg bra ut!
  • ohhello

Kanske jag skulle meddela hur det gick på ultraljudet i tisdags också: superbra! Verkar vara en frisk liten FLICKA där i magen! Läkaren kunde inte se riktigt ordentligt där mellan benen, men han sa att "hans gissning är att det är en flicka" och så pekade han ut fårorna som ska vara slidan. :D

• ohhello
    Bäbiiiis skrev 2017-04-30 17:56:43 följande:

Han är här! Föddes strax efter kl 13 och vägde 3400 g och 50 cm lång. Allt gick jättebra så nu är vi på bb.

Grattis! <3
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend