Gravida från Tempar/Fertility Friend
Aha kul! Är det bara jag som inte ser bilder i appen? Är så irriterande!
Aha kul! Är det bara jag som inte ser bilder i appen? Är så irriterande!
Har insett nu att jag måste sjukskriva mig på heltid pronto. Testade jobba lite igår och efter det har jag haft en helvetes natt med massa foglossning och vad värre är - onda sammandragningar. Vart riktigt orolig när jag dessutom fick mensvärk samtidigt. ':-/
Har redan pratat med min chef som skönt nog var väldigt förstående, så blir till att ringa bm nu kl 10 då hon har telefontid.
Åh va jobbigt :( hoppas sjukskrivning gör så att du får mindre ont O får må bättre :) uppdatera efter bm!!!
Tack babes! Precis som capy skriver är det sammandragningarna som kan stressa bebis att komma för tidigt, eagle. Största mardrömmen, med andra ord. :-/
Japp, sitter och väntar på att få komma in till läkaren nu. Hoppas att hon kollar tappen också. Hade känts betryggande att få höra att den (förhoppningsvis) är opåverkad.
Klar hos läkaren. Livmoderstappen helt opåverkad (tack gode gud!) men var inget snack om att jag skulle bli heltidssjukskriven. Känns ändå skönt nu.
Hej allihopa! Ursäkta min frånvaro. Har fullt upp + ett akutenbesök (inget allvarligt) som gav mig en hemsk sömnbrist i flera dagar. Jag har iaf hunnit läsa det mesta, men det kan hända att jag missat något längre bak.
Har något vagt minne av att en bf lista efterfrågades. Det går att uppdatera i trådstarten. Men bara lägga till, inte ta bort. Vilket skulle göra det väldigt långt och rörigt varje gång någons bf ändrades eller ny person tillkom. Jag har dock en annan idé..
Vad jobbigt med sd och foglossning symetrical :( men vad skönt att de inte krånglade med sjukskrivningen iaf :) hälsan först :)
Så skönt att ni mår bra Symetrical och Sagoskog!
Nu får du ta det lite lugnt Symetrical och passa på och vila, även om det är svårt.
Jag har varit första gången på gravidyoga idag, det var helt ljuvligt. Där jag gick anpassar de individuellt så man kan gå också med foglossning - kanske det kan va nått för dig?
Usch, låter inte kul! Krya på dig <3
Helt galet! Är idag i exakt samma dag som när jag i förra graviditeten fick veta om mitt MA, alltså 10+0. Blev lite lätt orolig nu på kvällen eftersom jag inte ens mått illa en enda gång den här graviditeten (jag vet, jag vet att alla graviditeter är olika, men ändåååååå).
Dessutom hade jag för mig att man inte kunde höra hjärtljud förrän typ vecka 12(?) men googlade upp en artikel där jag läste att från vecka 9-10 kan man höra bebis hjärtljud så jag sprang fort som attan för att leta upp dopplern jag köpte förra graviditeten, och jovisst, inuti mig tickar ett jättesnabbt litet hjärta!!! <3 NU är det bannemej på riktigt!!
Jag tog mig förresten ut och gick/joggade 5 km idag. Efter ca 15 veckors gravid-koma, då jag knappt har rört på mig alls, så var detta urskönt. Jag är också väldigt förvånad över att jag tog mig i träningskläderna trots min "lilla" viktuppgång. Men det blir nog inte så mycket mer joggande framöver. Får hålla mig till promenader och cykling för fogarnas skull.
Vecka 19 nu, RUL imorgon!