eagle87 skrev 2016-08-11 19:56:43 följande:
Gud va jobbigt de låter :( och ont :( tycker du ska ringa din bm O få de undersökt. Hellre gå en gång för mkt än för lite liksom
GästenT skrev 2016-08-11 20:17:59 följande:
Sagoskog: Ja juste, det finns ju injektioner också! Det ska jag behålla i huvudet om det skulle bli för lågt framöver! :) Men Gud va jobbigt med den smärtan, den vill man ju inte gå med hur länge som helst innan förlossningen. :/ Hållr med dom andra att ringa bm och höra lite.
Ja jag borde kanske göra det. Känns bara som jag redan frågat hunder gånger om förvärkar och fått svaret att allt är normalt så länge det inte kommer blod eller något annat konstigt :) jag ska iaf dit på tisdag och funderar på om jag kan vänta tills dess eller om det är lika bra att ringa imorgon?
Sajocawa skrev 2016-08-11 20:24:30 följande:
Om jag vore du med så starka och mycket sammandragningar hade jag ändå kontaktat förlossningen, de kan kolla om tappen åtminstone påverkats än.
När födde du med tvillingarna? Tvillingar föds ju vanligtvis tidigare men vem vet ifall du hade fött tidigt oavsett om det bara varit ett barn liksom.. Om du hänger med på hur jag menar :)
Jag förstår hur du menar :) Tvillingarna föddes i v 37+5, så ändå ganska "sent". Då kollade de tappen regelbundet och den var hyfsat opåverkad i v. 34+. Hade mycket sd då med, men knappt kännbara. Jag har dock haft en känsla hela denna graviditeten om att jag inte kommer gå tiden ut. Men det kan ju lika gärna vara önsketänkande. Jag hoppas dock att hon stannar några veckor till.
Sen vill jag bara inflika att jag hade kollat upp det här mycket tidigare om jag varit kortare gången. Nu jag ju i 34+ och de skulle inte försöka stoppa mig om förlossningen startar. Däremot så vill jag ju verkligen inte att det ska sätta igång, för minst 2 veckor till behöver jag, och hon :)