Gravida från Tempar/Fertility Friend
Hur är era flytningar som gravidA? Ja har så vattniga typ alltid blöt fläck i trosan? Blir så rädd att ja kanske läcker foster vatten ?
Hur är era flytningar som gravidA? Ja har så vattniga typ alltid blöt fläck i trosan? Blir så rädd att ja kanske läcker foster vatten ?
Och jo du får ju visst mer svar innan kub om du gör ul - du får svar på dina frågor om storleken på fostret om det växer som det ska. Det är ju det du är orolig för så om det tar mycket energi att gå och tänka på det så är det säkert skönt att bekräfta att det växer. Om du klarar att lägga det åt sidan kan du såklart vänta till kub men lät på dig som du inte riktigt kunde det?
Har gjort en upptäckt! Jag tar en vitamintablett som heter Gravitamin och som är folsyra, järn, d-vitamin och lite annat smått och gott som man gärna kan behöva när man är gravid. Började med dem direkt när jag plussade, osäker på om de finns i Sverige för när jag googlar hittar jag bara norska och danska träffar men de är köpt på vanligt apotek. Anyway - glömde ta dem i onsdags och om ni kommer ihåg skrev jag här då att illamåendet mystiskt nästan försvann (eller blev iaf mycket bättre) och också den eviga diarrén jag har haft sen jag plussade. Glömde idag också och har den bästa dagen på länge - efter att ha varit golvad i 3 dygn kunde jag plötsligt äta thaimat och se på film (låter kanske normalt men har inte kunnat se på skärmen ens en gång sen i fredags). Googlade och hittade massa andra som skrivit (mest på danska) att de blivit illamående ("kvalm") av de tabletterna. Verkar va pga järnet. Jag har inte lågt Järn så imorgon går jag och köper folsyra och d-vitamin separat utan järn. Hoppas verkligen detta hjälper! Kommer tillbaka med rapport. Om ni andra som är illamående också tar tabletter med Järn så kan ju nu också va lite uppmärksamma på det.
Jag menar att jag blev bättre idag kan ju också bero på att jah vilat och legat helt still sen i fredags ;) Men måste ju undersöka närmre. Om illamåendet försvinner nu när jag pausar de tabletterna måste det va ett tecken.
Symetrical, Sajocawa och Sagoskog och ni andra som varit väldigt illamående har ni tagit tillskott med järn?
Vaknade med väldigt ont - exakt som dub beskrev det Eagle. Ett typ skruvstäd från svanskotan till framsidan av magen en bur under naveln. Hugg och ont i blygdbenen typ. Så skönt att du gjorde så bra beskrivning för jag kände igen det med en gång och blev inte så rädd. Var det fogarna när du var hos läkaren? Vad fick du göra? Har ju legat helt still typ sen i fredags och det är kanske inte så bra för fogarna även om det va bra för illamåendet....