Inlägg från: misslina |Visa alla inlägg
  • misslina

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eid skrev 2017-02-05 12:03:28 följande:

Hej,
    Här kommer en liten uppdatering från mig- vår dotter föddes i torsdags (2/2) klockan 21.43 på kvällen. Hon vägde 3218 gram och var 50 cm lång- hon är helt perfekt <3

Stort grattis till underverket :)
  • misslina
    happylife skrev 2017-02-05 21:56:06 följande:

Är de nån mer än jag som har mycket flytningar?

Mycket vattniga också, får ha trosskydd. Nästan så man funderar och blir nerös om det är fostervatten =\ nojiga jag liksom.

Är inga mängder, ett trosskydd räcker gott och väl ett dygn men ändå..

Samma här! Har eskalerat här på slutet tycker jag....
  • misslina

Vecka 28 idag! Tiden tickar på ändå! Inköpslistan börjar bli mindre, snart är det bara småsaker kvar från Apoteket. Längtar tills jag går hem i april då man får boa riktigt ordentligt! :)

Hur går det för alla?

• misslina
    happylife skrev 2017-02-10 08:14:36 följande:
    Ja de går verkligen framåt

Jag har också småsaker kvar

När går du hem och när är bf?
    Jag har bf den 12 maj och jag tänkte gå hem den 13 april! Så 8.5 vecka kvar att jobba:) wohoooo:)
    Har en hel del semester som jag tänkte utnyttja. Den räcker även hela maj så det känns skönt!
  • misslina
    columbus skrev 2017-02-10 08:16:10 följande:
    Härligt! Är ju exakt en vecka efter dig så vecka 27 här idag då. Håller med om att tiden ändå tickar på rätt bra nu, känns skönt! Har gått upp och jobbar 50% nu också men har totalt bara tio veckor kvar att jobba (går hem 20 april om inget oväntat sker innan dess), ingenting ju!

Inköpslistan är i princip check här med. Vagn, babyskydd, spjälsäng, babysitter, bärsele, kläder etc. är på sin plats. Saknar också mest småsaker och ett skötbord som är på ingång. Känns så sjukt skönt att det blir ljusare och ljusare också. Känns verkligen som man tajmat graviditeten bra med BF i maj! :)
    Skönt med nedräkning! Jag har 8.5 vecka kvar att jobba. Jag jobbar 75% nu, men får se om jag orkar det hela vägen till mitten av april när jag tänkte gå hem.
  • misslina
    Sagan12345 skrev 2017-02-11 21:03:13 följande:

Nu har även vår lilla pojk tittat ut.. Gick väldigt bra allt och vi mår utmärkt. 3.5kg och 50 cm, bf+9 :)

Stort grattis :)
  • misslina

Vecka 28 här, fredag vecka 29. Illamåendet har börjat krypa sig på igen vilket är drygt! Har så svårt att äta!

Beslutsångest!! Har tid hos förlossningsläkare på torsdag. Men trodde jag skulle hinna få en kallelse till aurorabm innan. Jag hade egentligen velat prata med bm innan. Men fick tag i en sådan på förlossningen idag och jag var den 6 i kö så om 2-3 veckor trodde hon innan det skulle ta innan dom kallar mig. Men nu blir jag osäker om jag ska träffa läkaren ändå? Dock vet jag inte riktigt vad jag ska säga....min rädsla inför en vaginal förlossning ligger mer i det dåliga bemötande jag fick sist! Och att den överenskommelse jag hade pga av mina otroligt dåliga värden pga hepatos inte togs på allvar av bm vid förlossningen. Och aurorabm sa att kommer jag fram till i samtalet med dom att jag föredrar ett snitt så ordnar dom allting sådant. Men hon sa att jag alltid kan prata med honom om min hepatos som jag fick och som jag med stor sannolikhet får denna gång. Men jag tänker att jag kan ta det när de kommer i så fall. Vad tycker ni?

• misslina
    Sagan12345 skrev 2017-02-14 22:39:18 följande:
    Är det en läkare för att planera snitt lr varför ska du träffa förlossningsläkare?
    Nja... det är de jag inte vet än....
    Jag har nämligen inte bestämt mig och därför bokade Mvc in både aurorabm och förlossningsläkare.
    Men jag är så förvirrad nu då aurorabm kan planera in snitt om jag känner för det...
    Men det kanske är ändå bra att prata med en läkare?
  • misslina
    Bäbiiiis skrev 2017-02-15 11:23:15 följande:

Har ni andra bestämt namn på bebisen ännu? Vi har två förslag varav jag gillar det ena bäst men tycker att det är lite synd att det börjar på samma bokstav som sonens namn. Men man ska kanske inte låta det hindra. Mannen föredrar det andra namnförslaget :/ Vill inte nämna namnen här tyvärr.

Våra två barn heter något på samma bokstav. Nu är frågan om den tredje ska också få ett namn på E eller om vi ska bryta trenden;)
  • misslina
    hoppitossa skrev 2017-02-19 08:27:37 följande:

Hej på er!
    Vet inte om ni minns mig, men ger det ett försök. Hoppas alla mår bra!

Jag har äntligen plussat igen (imorse Skrattande) efter vårt MA i oktober. Är såklart orolig så har en fundering jag hoppas ni kan hjälpa mig med. 

DPO 13 idag, lutealfas 14. Det säkraste tidiga tecknet på graviditet för mig är uteblivna spottings, det har jag inga nu. Spottings kan ju bero på lågt progesteron vad jag minns, kan lågt progesteron ge LÄTT klåda i slemhinnorna men typ på blygdläpparna?

Hej! Jag minns dig!

Välkommen och stort grattis :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend