Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Från vecka 4-7 ungefär sen kom illamåendet och med det trötthet och lite sämre humör ;) fortfarande superglad för att va gravid alltså, bara inte lika uppfylld av det om du förstår? Vecka 9 nu så hoppas jag närmar mig slutet av den här fasen :)

Längtar88 skrev 2016-03-17 15:55:33 följande:

Åh vad härligt att höra. Nyfiken men vilka veckor var det? Försöker att inte fundera vilken vecka jag är i och symptomen stämmer på veckan jag trodde, men de kan ju inte mätt livmodern fel även om de mätte bebis fel, så är lite förvirrad igen. Förvirrad men lycklig. :)

• Loppan84

Hmm tack för svar. Ska fundera, bokade ju detta innan jag blev gravid och inte förrän sista veckan jag fattat att det blir lite jobbigt. Men flygresan är väl ok men är egentligen meningen att vi ska va ute på Gotland i vårt sommarhus tisdag-lördag och 3 timmar på båt blir kanske lite väl. Men tråkigt att bara va hemma när jag har 11 dagar ledigt också, känns lite bortkastat så ska försöka komma iväg åtminstone tills Sthlm. Och va inte hemma till jul så har inte varit i Sverige eller träffat min familj sen i oktober :( Nä börjar nästan gråta när jag tänker på att inte åka. Jag får bita ihop, ta postafen och hoppas på det bästa.

Symetrical skrev 2016-03-17 16:15:45 följande:

Hang in there, babe! Personligen vågade jag knappt ens åka buss i en kvart när jag mådde som sämst, men bara du som kan avgöra det. Som sagt var hjälpte inte postafen mig ett dugg, däremot gjorde lergigan comp det en aning. Tog bort värsta spykänslan, även om yrseln och diverse andra symptom kvarstod.

• Loppan84

Eagle - nej hon vet inte. Ingen i familjen ver. Planen är att berätta för både min och hans familj under semesterveckan så därför jag vill hem också. Annars får vi berätta på telefon och det är ju inte lika kul.

Sajocawa - ja du har rätt. Om inte annat blir man pisstrött av postafen så man kanske sover sig igenom ;) Men är egentligen inte själva resan jag är rädd för utan 1-2 dagar efter. När man får en sån dipp och spyr mkt och blir tom i magen tar det ju ett par dagar att repa sig så mest det jag tänker att det ska bli 4-5 dagar av att må piss. Men men, blir det så så blir det - inte vits att ta ut i det i förskott. Plötsligt blir det bättre också, går ju in i vecka 10 där och hört flera som blivit bättre redan i v.10 :)

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-17 18:26:52 följande:

Tack för alla era råd om mamma situationen ni har rätt att de långt kvar O får se hur jag känner när de närmar sig..

Låter vettigt :-*
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-18 05:27:51 följande:

Aj aj aj haft ont sen kl 2... De är en smärta från höften som strålar ner i benet O runt höften över rumpan.. Känns som ngn skruvat fast ett järnbälte.. Känns värre om jag går upp O går.. Va kan de vara? Är de farligt? Behöver ja gå till läkare?

Usch stackare. Vet inte vad det kan va men gå och kolla för säkerhetsskull om du har väldigt ont. Kanske har nått med fogar eller ligament att göra?
  • Loppan84

Blev ingen Sthlms-resa för mig. Det va fysisk omöjligt idag, kan knappt stå. Ligger hemma och tycker synd om mig själv men men, om jag vilar hela helgen och verkligen sköter mig kan jag säkert åka nästa vecka.

Grattis iskristall! Så härligt!

• Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-03-18 20:58:08 följande:
    Vad roligt att kunna följa någon som ligger hyfsat nära i graviditeten :)
    Hehe vi är ju typ 5 som ligger en vecka från varandra :) Blir sjukt när alla vi närmar oss BF och det kommer typ 5 bebisar på några dagar :)
  • Loppan84
    Iskristall skrev 2016-03-18 21:20:30 följande:
    Loppan84 skrev 2016-03-18 21:07:33 följande:

Hehe vi är ju typ 5 som ligger en vecka från varandra :) Blir sjukt när alla vi närmar oss BF och det kommer typ 5 bebisar på några dagar :)

Vilka dagar/veckor är ni på då tjejer? Ja, tänk så många bebisar
    8+2 idag. Eagle tror jag är på 8+0 och så är det ett par på 7+nånting och Sajocawa :)
  • Loppan84

bf-lista:

Loppan84 - 28 oktober
    Eagle - 30 oktober (?)
    Iskristall - 31 oktober
    Sajocawa - 16 november

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-18 21:44:04 följande:
    Enligt äl har jag bf 28 okt....
    Aha jag har det också enligt appen. Hade äl 3 februari. När du hade du äl? Konstigt att jag plussade 4-5 dagar innan dig om vi hade samma dag?

Mår fortfarande skit men inte spytt ikväll iaf, men ligger bara still på soffan och min kära tar hand om mig så har verkligen vilat från eftermiddagen och då mår man ju bättre. Om jag hade rest hade jag varit på resande fot från kl 15-21 så då hade jag nog varit knäckt nu ;)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend