Loppan84 skrev 2016-07-06 21:40:29 följande:
Jag har kvar alla provresultaten så kollade nu. Jag hade 0,91 innan jag blev gravid och 0,61 i vecka 12-13. Tror inte du behöver tänka på det värdet, låter som du har mitt i prick :)
Jag har ju gått upp 5 kg (normalt BMI och i vecka 25 nu) så det är ju inte speciellt lite utan mitt på trädet, så tror inte ditt tsh påverkar vikten negativt - jag har ju lägre tah men har gått upp. Du har säkert hög ämnesomsättning. Men så länge bebben växer som den ska och du inte är väldigt trött och sliten är det säkert ok?
Nej det är nog inget att fundera på. Verkar ju vara väldigt medel. Innan hade jag mest hört om folk som haft närmare 2 dock. Nu när jag är gravid så oroar jag mig inte alls över vikten. Jag har ju gått upp ca 10 kg hittils, så det är nog hellugnt :) Tänker mer på innan, då jag under många år hade problem med undervikt (försvann som över en natt när jag blev gravid, konstigt men bra).
Ang bebisen så ska jag nog få göra ett tillväxt UL, pga just oro för litet barn (och litet sf mått). Men det handlar mest om mina barn sen tidigare. Skulle bebisen ligga på minus så tror jag inte det har med min ämnesomsättning att göra.
GästenT skrev 2016-07-06 21:10:49 följande:
Åh va mysigt att du är så nära nu!! Spännande! Hur mår du annars?
Mitt TSH värde vid inskrivning var 0,4. Jag ligger ibland på 0,2. Ska kolla vid nästa besök om dom kan ta ett till för jag ska ta regelbundet 2ggr/år eller när jag mår "sämre" och vet inte om det beror på graviditeten eller TSH värdet. :)
Jag mår superbra just nu. Har börjat cykla minst varannan dag (ca 1 mil i lagom tackt) och känner mig både pigg och frisk. Har bara obetydliga besvär från graviditeten just nu. Men mycket av min ork kommer ju även från att jag slutat jobba :) Hur mår du?
Men då borde det räknas som du har en överaktiv sköldkörtel? Jämfört med ditt värde så ligger jag ju riktigt medel. Det är ju en enkel sak att kolla, så det tycker jag absolut att du ska be om.