Inlägg från: sagoskog |Visa alla inlägg
  • sagoskog

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eagle87 skrev 2016-06-07 11:46:16 följande:

En frisk pojke!!!!!!!!! Sååååååå överlycklig

Åhh grattis! Så glad för din skull :)
  • sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-06-12 12:10:30 följande:

Haha ok, jag vet verkligen ingenting.

Nån som känner till Maxi-cosi? Det är den vi kan köpa från svågern. Är väl inte nått problem med att köpa en begagnad bilstol? Den är ren och fin iaf.

De avråder från att köpa begagnat... MEN man kan ta det lite med en nypa salt om man håller koll på två grejer. Att det är okrockat - brukar ju kännas tryggt när man köper från en bekant, men även från okända så kan det vara rätt säkert iom att försäkringsbolagen vanligtvis tar bilstolarna vid en krock. Sen åldern - plast är en färskvara och blir poröst med åren. Jag vet inte exakt vart man brukar dra gränsen (men googel har nog svar ;) ), men kommer t.ex. inte använda mina nio år gamla bilbarnstolar.
  • sagoskog

Jag beställde vann igår. En grå Britax Smile 2 2016. Jag har verkligen kollat, dubbelkollat och trippelkollat alla vagnar både fram och baklänges och upp och ner. Velat mellan nya 15 000 kr premiumvagnar till 1000 kr begagnatvagnar på blocket. Höll nästan på att förlora förståndet där en stund :P

Att det blev Britax Smile 2 var pga att den har allt jag söker (svängbara stora luft hjul, en fullt justerbar sits alltså inte s.k. ergonomisk, knäledshandtag, enkel ihopfällning och direktkompatibel med babyskydd, massa fiffiga finnesser och många bäst-i-test resultat) samtidigt som den är ett välkänt märke men ändock en budgetvagn.

När jag pratar med de på babyproffsen (i typ 3 timmar) var jag helt övertygad om att vi var tvugna att ha en svindyr Emmaljunga eller buggaboo. Och jag förstår allt det här med andrahandsvärde och varför folk väljer så dyra vagnar. Men efter att ha tänkt på det ett tag så kom jag fram till att jag inte tycker det är rimligt att vi lägger över 10 000 för en vagn. Jag kommer har den mycket i trappuppgången, lämna den oövervakad i parker och på stan. Det kommer kladdas och spillas och allt möjligt och jag vill inte känna en ständig stress över att den kan bli stulen eller förstörd. Den här budget-vagnen kan jag liksom köra skiten ur utan minsta ångest :) Så äntligen känner jag mig nöjd med mitt val och det är slut på velande:)

• sagoskog
    GästenT skrev 2016-06-12 18:13:39 följande:

Sån jäklans tur hade vi. Vi blev ju kära i Emmaljunga nxt90 som släpptes i maj, den kostar 10900kr med sitt, liggdel samt fotsack. Igår så ville min sambo kolla om den fanns på blocket (onödigt tänkte jag) sä säljer någon den för 8900kr. Helt ny aldrig använd för att dom lyckats vinna den men redan köpt en annan?! Haha! Hur stor är chansen? Så nu har vi köpt och hämtat barnvagn!

ÅH Vilken tur! Har också sett en helt oanvänd next på en säljsida, men då låg den ute för över 10 000. För det var någon extragrej med, typ regnskydd. Er hade ju ett bra mycket bättre pris! Vilket klipp! :)
    Sagan12345 skrev 2016-06-12 20:15:20 följande:

Men vad skönt och härligt, då kan du släppa den biten bakom dig :)

Ja det är jätteskönt att ha det överstökat :) Har knappt fixat något alls än och såna här grejer som tar lite tid att bestämma sig för är så bra att få avklarade.
  • sagoskog
    GästenT skrev 2016-06-12 18:13:39 följande:

Sån jäklans tur hade vi. Vi blev ju kära i Emmaljunga nxt90 som släpptes i maj, den kostar 10900kr med sitt, liggdel samt fotsack. Igår så ville min sambo kolla om den fanns på blocket (onödigt tänkte jag) sä säljer någon den för 8900kr. Helt ny aldrig använd för att dom lyckats vinna den men redan köpt en annan?! Haha! Hur stor är chansen? Så nu har vi köpt och hämtat barnvagn!

ÅH Vilken tur! Har också sett en helt oanvänd next på en säljsida, men då låg den ute för över 10 000. För det var någon extragrej med, typ regnskydd. Er hade ju ett bra mycket bättre pris! Vilket klipp! :)
    Sagan12345 skrev 2016-06-12 20:15:20 följande:

Men vad skönt och härligt, då kan du släppa den biten bakom dig :)

Ja det är jätteskönt att ha det överstökat :) Har knappt fixat något alls än och såna här grejer som tar lite tid att bestämma sig för är så bra att få avklarade.
  • sagoskog
    langtanefterbaby skrev 2016-06-14 10:54:38 följande:

Taaack! 6e försöket va det som det tog sig på! Lägger undan termometern och ska försöka njuta även fast man har sjuk oro att det inte ska gå vägen nu de närmsta veckorna! Men bara att njuta så mycket det går och tänka positivt

Hur långt gången är du?

Grattis och välkommen! Tror vi alla här inne kommit fram till att det är lika bra att sluta tempa direkt. Skapar bara oro och bevisar ingenting :) Kom ihåg att det är mycket vanligare att allt går bra än att det går dåligt :)
    Loppan84 skrev 2016-06-15 18:04:17 följande:

Skriver ni mycket i er dumma fb-grupp?

Ja jättemycket! Mest om dig faktiskt ;) Så kom dit nu :P haha, nej inte mer än här egentligen. Men jag tycker fb är lättare att skriva på än FLså jag förespråkat ju att man masar sig över dit. Kanske kan du skapa ett privat/hemligt konto bara för tråden, om du inte vill använda fb fullt ut?
  • sagoskog
    GästenT skrev 2016-06-15 20:15:17 följande:

Det verkar vara du och jag som är lite outsiders... ;P

Så du har inte kommit dit heller? Tycket det är lite svårt att hålla koll på vilka nick som hör ihop med vilka personer, så jag har inte full koll på folket. Avvaktar du bara eller nöjer du dig med FL?
  • sagoskog

14 vs. 27. Synd att jag har så dåligt med bilder på mobilen bara. Tar dock varje vecka med min riktiga kamera, men dem har jag inte orkat föra in än.
  • sagoskog
    Symetrical skrev 2016-06-20 06:10:17 följande:

Jämförelsebild v 4+3 och v 30+0. Och jag som tyckte att jag var supersvullen på första bilden! Snacka om att allt är relativt!

Efterlyser magbilder på er alla!!!

Haha, detsamma slog mig när jag kollade på mina bilder. Magen kändes ju helt "uppenbar" redan från v. 8 typ. Men nu inser jag ju varför oinvigda inte har vågat fråga och kommentera förens sedan en 3-4 veckor tillbaka.
  • sagoskog
    GästenT skrev 2016-06-20 07:10:08 följande:

21+0 idag xD känns som om "han" bygger världens största hus. Lyxliraren.

Klart han ska ha plats ;) tror min kör någon form av komplott mot mina inre organ.. Skulle rekommendera henne att börja jobba sig utåt ist för att trycka upp allt under revbenen.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend