Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-02-17 21:40:06 följande:

Haha hoppas du slipper 40.

Ul tidigt i vecka 7 är ok då ska du förhoppningsvis kunna se några små hjärtslag också :) Läääängtar

Jag me :)))) kan inte fatta hur synkade vi är <3
    Förresten vart bodde du i England när du bodde här??
  • eagle87
    Symetrical skrev 2016-02-18 07:29:43 följande:
    Ja det känns hur skönt som helst!

Spännande med ditt test! När kommer du göra första ul?
    I vecka 7 tänkte jag :) använder du fort progestron ? Mina tabletter är 100 mg O ja tar en varje kväll.. Tänkte fortsätta till vecka 12, även fast gyn sa att ja kan sluta 30 dagar efter pluss. Vet inte om ja ska öka dosen? Mina bröst är inte alls ömma sen igår, blir så nervös
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-18 11:02:02 följande:

Tog modet till mig och berättade för en tjej på jobbet (den enda i min egen åldrr) för det är en del moment som i mitt jobb som gör att någon annan bör veta om du har nått medicinskt på gång. Och hon var också gravid i samma vecka! Har berättat för 4 kompisar nu, och 3 av dem var också gravida - 2 i nästan exakt samma vecka. Haha detta blir pepp mammaledighet :)

Åh Gud va kul, vilket flyt du har O va mkt O se fram emot :))
  • eagle87
    Symetrical skrev 2016-02-18 13:56:02 följande:

Såhär liten var den då, Eagle. 14,4 mm. ;-P

Sjukt att man kan se ett hjärta på en sån liten skrutt.

Åh Gud vilken lycka. Ja minns när du va på ultraljudet.. Längtar verkligen tills jag är i de stadiet. Just nu är jag mer orolig än glad :(

Det är en tjej du ska ha va?
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-18 18:01:54 följande:

Har ju inte tagit gravtest med veckoindikator så köpte en tvåpack idag bara för att se att hcg:n ökar och fick 2-3 veckor :) Så skönt, det fick jag aldrig förra gången. Är 2+1 sen äl och bim+1 så känns bra att hcg:n är hög nog för det resultatet även om jag inte har twins eller 40lingar som eagle ;)

Känner att jag andas ut lite varje dag som går och är inte så rädd längre för mf :)

Ska ta den sista testen om en vecka och förhoppningsvis står det då 3+ och så kan jag va färdig med testandet.

Då kan vi testa tillsamans.. Tänkte ta mitt sista digitala nästa fredag. Ja är fortf nojjig.. Känner mig inte alls gravid idag :(

Ja tror när jag passerat senaste MF så kanske känns . De. Va på bim+4.
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-18 19:03:42 följande:

Håller med.

Det va för mig idag som det startade bim+1-2. Så skönt att se att hormonet stiger och tempen är hög, nojar lite mindre då.

Tycker symptomen går upp och ner - varannan dag mycket hugg/molvärk/ilningar och ömma bröst och varannan ingenting. Jag som alltid är illamående för minsta lilla (mens, äl, bilsjuk etc) har inte mått det minsta illa. Det är lite konstigt. Inte heller så trött. Men efter testen visade 2-3 veckor tänker jag att det är ok och att min kropp kanske bara hanterar jcg bättre än de andra hormonerna :)

Ok skönt att du gått över de, förstår att du känner dig lugnare nu..
    Hur är din man? E han orolig etc?

Ja känner mig nervös för imorn, bim...
    Ja som trodde 2week wait var Killing men 12 week wait är ju ännu jobbigare..

Ja har raderat bf okt tråden nu från favoriter. Så mkt prat om MF där... Har haft ljus ljus beigha flytningar idag.. Hade så dagen innan MF men åh måste sluta oroa mig...

Detta är ju tur tråden :)
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-19 13:12:34 följande:

Nu har jag skrivit in mig på vc men läkaren var väldigt konstig. Min vanliga läkare är så söt men hon hade semester så fick möta en annan. Fick bara lämna urinprov och hon kollade också blodtrycket. Inga andra blodprov trots att jag sa att den privata bm har bett mig ta med provsvar på hb, järn med mera :( Hon sa att de inte kollar nånting förrän v 10-12 men har kollat med andra som varit gravida i norge och de säger att de ska ta massa blodprov vid inskrivningen

Vad fick ni göra på läkarbesöken i sverige (och i england eagle)? Kanske ska gå tillbaka nästa vecka när min läkare är tillbaka?

Åh va jobbigt, hatar när man måste be om vård typ... Man.vill ju liksom veta att de gör de som de ska..

Ja har första på måndag med min GP...

Någon som lider av sömnlöshet? Ja har inte kunnat sova sen jag plussa:( håller på bli knäpp...
  • eagle87
    sagoskog skrev 2016-02-19 14:27:10 följande:

Jaha, nu är jag tydligen större än jag var med tvillingarna i samma vecka, v10. Hoppas det inte är fler!

Erbjöd de inte tidigt ul då du haft tvillingar innan? Fin mage
  • eagle87
    sagoskog skrev 2016-02-19 18:30:52 följande:
    <3
    eagle87 skrev 2016-02-19 19:19:16 följande:

Erbjöd de inte tidigt ul då du haft tvillingar innan? Fin mage

Nej, inget sånt. Inte ens en gynundersökning för att kontrollera storleken på livmodern :( Förra gången gjordes både och, så jag visste redan i v. 8. Hade jag inte tackat ja till kub nu den 8 mars, så hade första varit på rul i v. 18-20. Nu vill jag ju göra kub ändå. Men känns bakvänt när många säkert känner sig tvingade att tacka ja till en diagnostisk undetsökning, bara för att det inte finns några andra alternativ till att göra tidigare ul här.
    Känner du dig nervös att de kanske är tvillingar igen? Hade du 2 tjejer?
    Chansen för tvillingar naturligt är ju inte så stor.. Finns de ngn möjlighet för privat ultraljud? Hur gamla e dina barn?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend