Gravida från Tempar/Fertility Friend
Haha hoppas du slipper 40.
Ul tidigt i vecka 7 är ok då ska du förhoppningsvis kunna se några små hjärtslag också :) Läääängtar
Förresten vart bodde du i England när du bodde här??
Haha hoppas du slipper 40.
Ul tidigt i vecka 7 är ok då ska du förhoppningsvis kunna se några små hjärtslag också :) Läääängtar
Har jätte mkt ilningar runt livmodern är de normalt???
Tog modet till mig och berättade för en tjej på jobbet (den enda i min egen åldrr) för det är en del moment som i mitt jobb som gör att någon annan bör veta om du har nått medicinskt på gång. Och hon var också gravid i samma vecka! Har berättat för 4 kompisar nu, och 3 av dem var också gravida - 2 i nästan exakt samma vecka. Haha detta blir pepp mammaledighet :)
Såhär liten var den då, Eagle. 14,4 mm. ;-P
Sjukt att man kan se ett hjärta på en sån liten skrutt.
Har ju inte tagit gravtest med veckoindikator så köpte en tvåpack idag bara för att se att hcg:n ökar och fick 2-3 veckor :) Så skönt, det fick jag aldrig förra gången. Är 2+1 sen äl och bim+1 så känns bra att hcg:n är hög nog för det resultatet även om jag inte har twins eller 40lingar som eagle ;)
Känner att jag andas ut lite varje dag som går och är inte så rädd längre för mf :)
Ska ta den sista testen om en vecka och förhoppningsvis står det då 3+ och så kan jag va färdig med testandet.
Håller med.
Det va för mig idag som det startade bim+1-2. Så skönt att se att hormonet stiger och tempen är hög, nojar lite mindre då.
Tycker symptomen går upp och ner - varannan dag mycket hugg/molvärk/ilningar och ömma bröst och varannan ingenting. Jag som alltid är illamående för minsta lilla (mens, äl, bilsjuk etc) har inte mått det minsta illa. Det är lite konstigt. Inte heller så trött. Men efter testen visade 2-3 veckor tänker jag att det är ok och att min kropp kanske bara hanterar jcg bättre än de andra hormonerna :)
Nu har jag skrivit in mig på vc men läkaren var väldigt konstig. Min vanliga läkare är så söt men hon hade semester så fick möta en annan. Fick bara lämna urinprov och hon kollade också blodtrycket. Inga andra blodprov trots att jag sa att den privata bm har bett mig ta med provsvar på hb, järn med mera :( Hon sa att de inte kollar nånting förrän v 10-12 men har kollat med andra som varit gravida i norge och de säger att de ska ta massa blodprov vid inskrivningen
Vad fick ni göra på läkarbesöken i sverige (och i england eagle)? Kanske ska gå tillbaka nästa vecka när min läkare är tillbaka?
Jaha, nu är jag tydligen större än jag var med tvillingarna i samma vecka, v10. Hoppas det inte är fler!
Erbjöd de inte tidigt ul då du haft tvillingar innan? Fin mage