Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Läste i en annan tråd stt det är större risk för mf om man plussar tidigt. Är det nån annan som hört det? Kag plussade ju jättetidigt (bim-5 och äl+9) och är så orolig nu. Imorgon är egentligen bim men har ju redan gått 5 dagar sen plus och är 4+1 så har inte tänk på att bim-dagen skulle va nån milstolpe men det är det kanske? Är det fortfarande stor risk att "mensen" kommer imorgon liksom?

Åhh man stressar så med att testa när man vill bli gravid men tänker inte en tanke på att den lååååånga väntan kommer efter plusset.

• Loppan84

Eagle!!!!! Jag fick några tårar som rann här, är som sagt väldigt emotionell just nu men tro mig jag är upprikrigt så glad för din skull! Denna gången ska vi gå alla 40 veckor båda två! Alla tummar upp :)

eagle87 skrev 2016-02-16 21:37:34 följande:

Äntligen får jag oxå vara med här... Som jag längtat....

• Loppan84

Nej har inga mer test å har inte testar sen söndag men tog en äl-sticka idag och den va tokpositicn;) men imorgon är bim och jag är sååå nervös för mf så tänker tempa imorgon bara en dag, förhoppningsvis är tempen hög ocg jag kan slappna av igen.

Symptom: ömma bröst men inte galet ömma, krampe/molvärk, metallsmak och torr i munnen, torra läppar, emotionell (gråter lätt! Kan inte se på nyheterna t.ex), lite mer hungrig. Inte illamående eller trött.

Hur mår du? Kände du inget på dig? Inget i kroppen som känns annorlunda? Tempen såg ju superbra ut iaf :)

eagle87 skrev 2016-02-16 22:44:26 följande:

Åh ja är så glad men oxå så rädd.. Kan inte fatta att infertila pco jag har blivit gravid 2 gånger på 4 månader...

Hur mår du? Har du testat mer? Ngr symptom?

• Loppan84

Hurra igen Eagle! Hur mår du idag? Vad sa din kille?

Idag är bim så jag tempade idag. Tempen är hög och fin så nu ska jag verkligen försöka sluta noja lite :) Var faktiskt lite kul att tempa på bim också så har man sett den där grafen som inte dippar och som man längter efter. När jag fick mf gick tempen ned på bim-1 nästan som vabligr och sä kom blodet på bim+1 (blå grafen) så nu andas jag ut en stund men oron kommer säkert tillbaka ;) Hur har ni andra det? Är ni lila oroliga som mig för mf?

• Loppan84

Tummen upp symetricalS jag ska sluta noja och läsa i massa trådar för det är ju alltid nån som det går galet för oavsett om de haft symptom eller inte, plussat tidigt eller sent etc Det blir som det blir

Symetrical skrev 2016-02-17 06:21:25 följande:

Äh, det är ifall ägget fäster innan äl +5 och därför inte hunnit dela sig tillräckligt för att ha blivit en fullfjädrad blastocyt innan det fäster. Äl +9 är inget extremt. Jag plussade ju relativt "starkt" på äl +10 den här gången, så hade säkert synts redan dagen innan ifall jag testat då. Och nu är jag ju i v 13 med en sprallig pigg bebis i magen.

• Loppan84

Bokat ul v.7 men inte läkartid ännu, min läkare va hemma med sjukt barn ;)

Jag va inom bf-tråden men har avaktiverat den nu, är så många folk och jag blev stressad när folk började skriva att om man plussat tidigt är det större risk för mf etc ;) Men har kollat upp det pch det stämmer inte, som symetrical också säger.

eagle87 skrev 2016-02-17 09:17:53 följande:

Heeej:) han blev jätte glad men samma som din så va han typ osäker.. Han ba ska strecket vara så ljust haha.. Ja tucker de va jätte starkt för O vara typ kvällskiss på boots test när ja typ kissar 100 ggr innan den dagen...

Åh va skönt att tempen e hög:) så kul att vi ligger så lika :) längtars till att man kan sluta oroa sig... Hur är oktober bf tråden? Ja gillar inte bf trådar så mkt.. Tycker de lite stressande, gör mig orolig för MF etc.. När ska du på första ultraljud? Har du gått till läkaren än? Ja har läkartid på måndag..

Ska du ta ngt digitalt? Ja tänkte ta ett imorn lr fredag...

• Loppan84

Och ja tog digital i söndags, men inte med veckoindikator. Funderar på att köpa ett tvåpack bara för att se hur det utvecklar sig och att det blir 2-3 veckor denna eller nästa vecka.

• Loppan84

Hehe ja du har ju tempat så är ju ganska safe att lita på ditt datum men vården verkar inte riktigt ta tempning på allvar än? Eller kanske de bara inte känner till det så väl?

sagoskog skrev 2016-02-17 12:18:04 följande:

Jag är i v. 8+5 enligt mig själv, men i 10+1 enligt mvc. Blir ju felräknat när de går efter senaste mens sådär. Tog blodprov för kub förra veckan. Men har tjatat mig till att få ta dem igen denna vecka då jag är säker på att det var på tok för tidigt (7+6 enligt mig själv). Har kub inbokat den 8 mars. Nervöst!

• Loppan84

Wow! Så coolt :)

Så spännande, nu längtar jag verkligen tills ditt ul

eagle87 skrev 2016-02-17 15:32:20 följande:

Omg fick detta på bim-2... Eftermiddag kiss.. Kan de vara twins???

• Loppan84

Jaa du skrev ju häromdagen atg "nu undrar jag bara hur många det är" ang eagles plus. Nu när det va snack om tvillingar tänkte jag bara "men hur visste hon det" men är alltså vanligt med tvillingar efter perfo?

Isåfall har du ju riktigt bra odds eagle :)

sagoskog skrev 2016-02-17 15:40:52 följande:

Kanske :) man testar positivt snabbare och starkare med tvillingar. Har en riktig tvilling-feeling i detta fall. Men det är nog mycket för att jag ser på pergo = tvillingar.

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend