Inlägg från: misslina |Visa alla inlägg
  • misslina

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Symetrical skrev 2016-02-05 06:08:17 följande:
    En hel del, ja! Verkar bära lika högt den här gången. Tycker de flesta andra man ser mest har mage under naveln i tidig graviditet. :P

Jag mår bättre på dagarna nu, men självdör fortfarande fram emot 18-tiden. Lite trist, men hoppas att det vänder snart. Somnar innan 20 varje dag. Woop woop!

Hur mår du själv? Har du bokat in något vul?
    Jo man är ju ingen partyprinsessa haha! Somnar alltid senast halv 10 och då har jag kämpat!
    Jo jag mår bra! Vecka 7 idag! Mår lite tjyvens emellanåt men ska inte klaga! Men blir samtidigt lite orolig.., för med dom andra två har jag mått illa från vecka 6. Med andra barnet mådde jag katastrof! Men ska försöka njuta varje dag som jag slipper kräkas och må illa. Och försöka påminna mig om att det finns dom som faktiskt mår bra under sin grav ;)

Svullen om magen är jag nåt så väldigt! Mammabyxor är snart ett faktum om detta ska fortsätta!

Vul eller ul ska vi göra när vi gör nipt test. Då är jag i vecka 11. Inskrivning har jag om ca en vecka ;)
  • misslina
    Symetrical skrev 2016-02-05 15:56:25 följande:
    Spännande!

Ja, här är det ju andra barnet som bakas, så kanske är det som är värst.
    Ja kanske det... Hoppas det inte är så för dig!
    Har det blivit nå bättre för dig?
  • misslina

Usch och fy och blä vad dåligt jag mår!
    Hur ska man orka? Hur orkade jag förra gången? Då mådde jag dåligt exakt hela grav.
    Kommer inte palla det denna gång ( inte för att jag har nåt val)
    Trodde jag skulle klara mig denna gång, för det började senare... Men tji fick jag!

• misslina
    capy skrev 2016-02-11 11:55:23 följande:

Fy vad jobbigt :(

Vad är det för krämpor du har?

Illamående, illamående och illamående.

Som en ond spiral.... Mår mer illa när jag blir hungrig, men har noll aptit och allting växer i munnen på mig. Ingenting är gott. Men får alltid tvinga i mig maten för att annars mår jag ännu sämre...
  • misslina
    sagoskog skrev 2016-02-11 14:32:35 följande:
    Fy vad jobbigt! Jag mår också illa. Men inte varje dag. Det kan gå flera dagar där jag mår bra, för att sen må så illa att jag spyr. Värst för mig är den obefintliga matlusten. Jag är extremt sugen på något hela tiden, men ingenting är gott och hälften gör mig illamående. Men märker att dagen efter blir värre illamåendemässigt om jag har ätit dåligt en dag. Jag har tyvärr inget bra råd till dig, men jag hoppas verkligen att det går över denna gång.
    Ja usch för illamåendet!

Ja matlusten är verkligen borta! Det enda som jag tycker är gott är apelsiner! Allt annat får jag truga! Längtar till den dagen jag kan äta som vanligt igen. Man lägger så mycket tid allt kring maten. Det enda jag funderar på i princip.
    Ska till bm på måndag så får prata med henne då om att kanske få lite piller. Eller jag måste väl träffa en läkare.
  • misslina
    Loppan84 skrev 2016-02-14 22:48:47 följande:

Hej alla! Här kommer jag också om jag får :) är vecka 4+1 och fick mf i vecka 5 för en dryg månad sen så är lote nervös men känns annorlunda (ner den här gången). Jag tog nog lite mycket plats i ff-tråden med all mina funderingar så kanske bättre att jag försöker hålla mig här :)

Välkommen :)
  • misslina

Idag har vi inskrivningssamtal hos bm. Det blir kul, bara jag tar mig dit.., mår sååååå dåligt!

• misslina
    Symetrical skrev 2016-02-15 09:10:14 följande:
    Ajajaj. Lider sååå med dig. Men kul med inskrivning i alla fall.

Idag har vi kub. Blandade känslor. Skall bli underbart att få se vår lilla skatt igen, men räknar med dåliga siffror precis som sist. Allt annat vore en positiv överraskning.
    Ja jag tog mig dit! ;) så det gick bra!
    Men är sjukskriven från jobbet:(

Åh lycka till idag! Du får berätta sen hur det gick!
  • misslina

Kan det stämma att nästa gång jag ska träffa bm är jag i vecka 18? Ska jag verkligen inte dit på 10 veckor?
    Hur är det för er?

Sen ska jag göra ul i vecka 20+3 är inte det sent?

• misslina
    Symetrical skrev 2016-02-15 12:04:36 följande:
    Var också heltidssjukskriven en vecka, sen 50% och nu 25%. Bara att "gilla läget".

Tack så mycket! Uppdaterar såklart när vi är färdiga.
    Fick lergigan comp utskriven idag...
    Sovit fyra timmar på dagen! Haha helt knockad! Effektiva piller må jag säga! Men jag hoppas verkligen att jag kan jobba med dessa piller. Men dom har då tagit bort illamåendet i alla fall ;)

Har du provat dom?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend