Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

201405 skrev 2016-03-09 11:41:37 följande:

Börjat blöda och grav.testet visar nästan blankt :'( känner mig så sviken av min kropp, vart gravid en gång innan och det slutade i mf med. Kommer jag någonsin komma så långt som till vul ens? :'( så jävla ledsen! :(

Åh nej :( fy vad ledsamt. Ta hand om dig vännen <3
  • Loppan84

Sagoskog - så härligt med barnens reaktion <3

Symetrical - haha jag hade samma innan jag blev illamående men försökte hålls tillbaka, det ångrar jag nu när allt kommer upp igen. Go for it ;)

• Loppan84
    201405 skrev 2016-03-09 19:27:29 följande:

Mår ändå helt ok, gråtit mycket först men har fokuserat på andra roligare saker. Vi har hittat en bostadsrätt vi gillar och ska till banken imorgon och förhoppningsvis få lånelöfte, och så ska vi boka en kryssning eller weekend snart har bara inte bestämt vart än :)

Dock har jag inte börjar blöda ordentligt än, haft mycket ont men känns inte som det kommer ut. Kommer mest när jag torkar mig. Kanske blött 1 msk typ men känner man efter (sorry tmi) är det mycket blod.

Om det inte börjar blöda ordentligt, vem ringer man då? Barnmorska, mvc, gyn eller gynakuten? Sist började det forsa direkt (v7+2)

Jag blödde inte mycket när jag fick MF vid bim+3 och var inget kvar i livmodern så kan va helt ok om det kommer lite blod.
    Men du är helt säker på att det va MF? Du har inte haft ont? Jag hade ganska skarp smärta även om jag blödde lite och de flesta verkar få det...

Stor kram igen. Tänker på dig <3
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-03-09 20:37:18 följande:

Idag har jag varit hos läkaren och fått 50% sjukskrivning till och med mitten på maj, till att börja med. Känns bra. Hoppas på att det går att jobba deltid så länge som möjligt!

Skönt! Med ditt jobb och tecken på foglossning borde det väl va möjligt att bli delvis sjukskriven hela graviditeten?
  • Loppan84
    Loppan84 skrev 2016-03-09 18:21:21 följande:

Sagoskog - så härligt med barnens reaktion <3

Symetrical - haha jag hade samma innan jag blev illamående men försökte hålls tillbaka, det ångrar jag nu när allt kommer upp igen. Go for it ;)

Detta va till sajocawa inte Symetrical. Är såååå snurrig just nu. Glömmer saker överallt etc
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-03-09 21:40:29 följande:
    Haha jotack jag vet hur det är. Be prepared, säger jag bara! först är det gravidhjärna, sen amningshjärna och sen när man har snurrat runt i två år så har det övergått till någon slags kronisk snurrighet... Haha
    Helt ärligt, förra graviditeten var jag tvungen att sluta köra bil för jag kom till rondeller och mindes inte ens vilket håll man skulle köra...
    Haha jösses jag som är disträ i vanliga fall när jag inte är gravid eller nått. Men känner igen det där med bilen, Häromdagen satte jag mig i bilen och kunde inte komma ihåg vilken fot son var broms och gas och hur jag skulle göra med fötterna när jag startade bilen. Otroligt obehagligt alltså.
  • Loppan84

Nu ska jag va lite negativ. Sorry på förhand. Just idag tycker jag absolut inte det är roligt att va gravid. Självklart är allt värt det när barnet kommer men just nu hit idag är jag såååå trött på illamåendet och inte minst (sorry Tmi) gaserna och diarrén som kommit sista dygnet. Vad är grejen med det? Känner mig så ofräsch och äcklig och inte minst slut i kroppen när allt kommer ut ena eller andra vägen. Någon annan som haft diarré runt vecka 8? Vad beror det på?

• Loppan84
    sagoskog skrev 2016-03-10 09:31:37 följande:
    Imorse kände jag mig faktiskt som en ny människa. Fick lite kväljningar när jag drack juice för snabbt. Men har kunnat äta och nu sitter jag t.o.m. och smuttar på kaffe (hann dock kallna innan jag tog mod till mig). Hoppas detta är början till bättringe n. 12+1 idag.

Ja det är helt underbart! Men herregud vad de kan tjata ;)
    Så skönt! Hoppas det håller i sig nu för dig så du får njuta lite.
    Jag sätter upp detta som min mentala bild - kaffe och morgonro på 12+1 :)
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-10 09:12:05 följande:

Kommer ni ladda upp bilder här på miraklen när de föds? Jag är ju såååå nyfiken. Fastän jag inte vet vad någon äns heter känns de som om man känner varandra relativt bra...

Gud vad sjukt, jag tänkte på exakt samma sak igårkväll om de som börjar närma sig bf kommer dela bilder när de små kommit :) Om inte annat kan man ju skicka på PM, känns ju som man har en helt speciell relation till dessa bebisar <3
  • Loppan84

Blåbärsmuffins och apelsiner räddar dagen. Att jag aldrig vetat att apelsiner var så himla gott! Det bästa jag smakat :)

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend