Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-03-14 08:17:11 följande:

Haha awww gulligt. Han är på nivå med min sambo då eller kanske tom lite före - han sa igår att bebisen "kommer ha så här små fötter" och så visade han dubbelt så stort som bebisfötter faktist är haha ;D

Hahaha. Klockers!

Här sker bearbetning på hög nivå. Igår när vi lekte med lera skulle alla figurer vi gjorde ha en bebis i magen "plecis som du, mamma!" :P
  • Symetrical
    capy skrev 2016-03-14 12:50:58 följande:

Jag är ju lite längre gången än de flesta här (23+6 idag), jag väntar en pojke (har en dotter född juli -12 sedan innan)

Stort grattis! Kul med en av varje.
  • Symetrical
    Längtar88 skrev 2016-03-14 17:04:36 följande:

Tjejer jag blir tokig. Lugna mig och berätta om alla gånger ni haft väldigt ont över vänster äggstock runt v 8/9 (beroende på hur ni räknar) där de huggit till och håll er vaken halva natten eller smärtan suttit i ca 6 timmar iaf, och de INTE varit någon fara. Att imorgon när jag kommer till gyn säger de att jag är löjligt känslig och att de bara är ligamenten.

Att de är lugnt för att jag inte blöder och risken för utanförskap är obefintlig.

Försöker att inte noja. Försöker vara realistisk men de är svårt i perioder nu. Pendlar hela tiden i tankarna och kan inte fokusera på nått

Jag har fått sån ligamentssmärta ofta, dock inte som hållit i sig i så många timmar. Skall de göra vul hos gyn imorgon? Annars tycker jag absolut att du skall be om det, för att försäkra dig om att allt är bra.
  • Symetrical
    Längtar88 skrev 2016-03-14 18:07:59 följande:

Jag antar de, för de pratade om ev utomhavandeskap med och kunna utesluta det. Lämnar inte utan ett vul iaf. Var lugnare förut idag men nu när tiden går växer oron. Hat fortfaramde en molande värk och är lite svälld. Fick du också att de hugger till att kroppen reagerar genom.att dra upp benet/rycka till? Svällde du upp på det området?

Bra där! Har kunnat känna att det strålar ut i benet samtidigt, men kanske inte direkt rycker till. Svullen har jag bara blivit vid sammandragningar i livmodern, men ponera att du gjorde någon rörelse i sömnen som faktiskt påfrestade ligamentet så pass mycket att du i samband med det fick en liten bristning vid fästet. Isf är det absolut inte konstigt om du hade ont långt därefter och till och med blev lite svullen.

Håller tummarna för att allt går finfint imorgon. Vilken tid skall du dit?
  • Symetrical
    Längtar88 skrev 2016-03-14 19:59:18 följande:

Började vid 20-21 och slutade vid 3 så kan inte ha varit någon hastig rörelse, men låter rimligt om de skulle blivit nån trauma av annat som jag inte reagera på innan... Den tycker jag att vi kör på, förklarar ju allt isf. Den gillar jag mest :) haha förklarar nog varför duscha varmt lugnade med.

Ska vara där kl 13 så är en evighet och hon sa att får jag ont får jag ringa 1177 hjälper de mig med tid snabbare men ville inte bråka om tid idag då de känns ok nu och gjort hela dagen så är inte akut. Håll tummar och be för mig imorgon! :)

Deal!

Kommer tänka på dig vid 13, raring. <3
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-03-14 21:54:26 följande:

Oj va mkt ni skriver... Helt slut idag...

Lycka till imorn längtan 88 är säker på att de ingen fara...

Killnamnet vi valt är Keeyan / Kian

Så ovanligt just därför de känns tråkigt att de tog de... Känner ingen som heter så...

Capy grattis till pojke..

Ska ni andra ta reda på kön?

Jättefint namn ju! Håller med föregående talare; skit i att de tog det namnet. Nu tror jag ju ändå att du får en tös, så då slipper ni oroa er för det i nuläget.

Min sambo har hela tiden velat ta reda på könet, så har varit inställd på det, då det inte spelar mig så stor roll. Dock sa han oväntat häromdagen att han kanske hade ändrat sig, så vi får se hur det blir! Har drygt två veckor på oss att bestämma oss.

Ska ni ta reda på det?
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-03-15 07:26:32 följande:
    Hehe åh varför tror du de?

Ja Gud räknar ner veckor till rul, har redan provat the baking soda gender test hehe

Ja tror du kommer få en liten flicka, såg ut så på bilderna :)
    Bara en känsla.
    Hahaha, men det är lite väl tidigt, eftersom bebisen inte börjat utsöndra urin än.
    Har du gjort ringtestet? 
  • Symetrical
    capy skrev 2016-03-15 09:46:42 följande:

Då går jag in i vecka 25 idag, mer än 60% av graviditeten avklarad... önskar att tiden kunde gå ännu fortare....
    Bjuder på en magbild också :)

Så fin mage! <3
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-03-15 11:35:49 följande:

Haha nej ska de bli nästa :))

Tror du att du kommer få en tjej?

Ja önskar mig en kille men blir jätte glad för en tjej....

Vacklar lite, faktiskt. Känner 75/25 fördel tjej.
  • Symetrical
    Längtar88 skrev 2016-03-15 13:48:20 följande:

Kan de stämma? Allt såg bra ut, be is såg ut att vara i v 6+0 idag och livmodern ungefär runt de med istället för 8 +0 som jag räknat. Vilket skulle betyda att jag Plussade på äl +8..... hon sa att hon såg ett hjärta ticka iaf men jag kunde inte se för bebis låg så nära väggen. Förvirrad

Åh, så skönt! Visste väl det

Skönt att hjärtat slog redan också. Det är ju för övrigt väldigt lätt att mäta fel när det handlar om mm. Sa hon hur många mm embryot såg ut att vara?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend