Inlägg från: misslina |Visa alla inlägg
  • misslina

Gravida från Tempar/Fertility Friend

happylife skrev 2016-11-01 13:58:34 följande:
    Oj redan nästa vecka! Vad snabba dom är, så skönt! Skönt att du fick se hjärtat Också!
    Ja hon trodde Tors-fre nästa vecka. Men ska försöka ta det med en nypa salt ;)
  • misslina
    happylife skrev 2016-11-01 15:14:44 följande:
    Vet inte hur jag tänkte, jag får ju också svar nästa v. Haha!

Också Tors-fre... Spännande! Kryssade du i kön?
    Jajebox :) själv?
  • misslina
    mamalolo skrev 2016-11-01 15:50:56 följande:
    Värsta tänkbara besked. Misstänkt trisomi 13. Allvarligt. Många överlever inte ens graviditeten. Jag är bestört. UL och ev MKP imorgon för att bekräfta. Är så ledsen.
    Finner inga ord! Beklagar verkligen :(
    Många kramar!
  • misslina
    mamalolo skrev 2016-11-02 12:56:46 följande:

Tyvärr i princip bekräftat med UL (liten lillhjärna, dubbel läppspalt.... ) Men de tog fvp ändå just in case. Så ofattbart men det är vad det är. :( Min man är mkt mer påverkad efter UL. Blev tydligare för honom då. Nu är jag sjukskriven i tre veckor och kommer få träffa kurator. Abort nästa vecka med stor sannolikhet. Ta hand om er och tack för allt stöd! <3

Beklagar så mycket! Ta hand om varandra
    Kram
  • misslina
    Loppan84 skrev 2016-11-03 00:13:52 följande:

Har inte velat skriva om det här pga många är på väg mot födsel men måste bara skriva av mig lite - alla vet ju också att saker kan ske under förlossning så kommer ju knappast som en nyhet ;) Osvsett - har varit ganska traumatiserad sen förlossningen. Slutade med sugklockan sista värken pga bebis blev stresssd på slutet så fick klippa mycket och är rejält sydd. Hsr haft så otroligt ont i stygnen efter - sbsolut inte kunnat sitta men också slitit med att resa mig mig upp, vänds mig om i sängen, hosta, skratta etc utan att få sjukt ont. 2 gånger har jag bett dem kolla stygnen och bägge de gångerna sa de bm att det såg väldigt fint ut men tight sytt. Idag eskalerade smärtan dock och slutsde med att jag fick fruktansvärt ont av att bara resa mig upp alltså då menar jag verkligen ont. Skulle säga att om föds barn var 8 på skalan så var det att gå ett steg 9 och resa sig upp 10 idag.

Till slut får jag tag i en läkare på förlossningen som lovade att kolla och inte bara en bm och då hade jag så tighta stygn att hela fifi var svullen utvändigt så bara stt klippa upp någrs stygn utan bedövning och några satt LÅNGT in och dessutom inne i köttet pga så svullen.

Direkt efter så var den sjuka smärtan jag gått med i 5 jävla dagar borta.

Är så jävla ledsen och traumatiserad nu. Hela förlossningen är det värsta jag varit med om - från att bli kgångsatt, långt förlopp, sugklocka, klippning, inlagd 3 timmar efter fl med bebis men utan man, att sova själv de två första

Nätterna med bebis, infektionen och inte minst den helt jövliga smärtan efter pga stygnen - och här är kanske stygnen det värsta av allt. Jag är så ledsen över hela förlossningen. Inte över att få barn - känns underbart med bebis - men själva fl.

Vad ska jag göra? Prats med nån?

Usch då! Förstår att förlossningen känns jobbig! Och jag tycker absolut att du ska prata med någon! Det är viktigt att du får ventilera och bearbeta detta.
    Annars kommer du bara bära med dig detta. Jag tänker också på att det är bra om ni i framtiden vill ha fler barn.

Jag gjorde misstaget att inte göra det efter min förra förlossning och måste nu ta tag i det. Mycket oarbetade känslor som kommer fram.

Kram
  • misslina
    Loppan84 skrev 2016-11-03 07:24:31 följande:
    Hur tänker du att du ska bearbeta det? Prata med din man eller vänner? Läsa på? Ta upp det med MVC? Prata med terapeut/psykolog?
    Ja precis... någon kurator eller så.

Jag ska pratat med min bm nästa gång jag ska dit. Höra vad det finns för rutiner.....
  • misslina
    happylife skrev 2016-11-05 21:07:14 följande:
    Aha! Känner igen, men var har dom butiker? Stockholm?
    Sthlm, Göteborg bland annat. Sen kan du beställa via hemsidan också :)
  • misslina

Ja här känner man sig fortfarande gravid! Illamåendet hänger kvar och jag är less! Har varit en jobbig vecka då jag tycker att det varit värre några dagar. Har kräkts mer. Ska till läkaren i morgon eller på tisdag och förhoppningsvis få en fortsatt sjukskrivning! Hade hoppats att jag skulle kunna jobba deltid men Går jag utanför mina rutiner så är det kört. Åkte iväg en sväng i torsdags och fick nästan hopp ur bilen för då kom kräkningarna. Så jag satt bakom vår häck och mådde dåligt! Stor håller jag på bli också haha hur ska detta sluta ;)
    Nu har jag klagat färdigt ;)

• misslina
    Beebii skrev 2016-11-06 13:46:20 följande:
    Hänger inte alls med här men vilken vecka är du i? Illamående är jag med men inte spyfärdig...verkar ju sjukt jobbigt att få så! Vad man får stå ut med alltså! Är det första barnet?
    Haha inte så lätt att hålla rätt på alla ;)

Jag är i vecka 14, så från vecka 7-8 har jag mått illa och kräkts. Har gått upp och ner under dessa veckor....
  • misslina
    Bäbiiiis skrev 2016-11-07 15:19:45 följande:

Jag har nog aldrig varit såhär lycklig. Eller jo det har jag några gånger men detta är i topp 3.

Allt såg jättebra ut på kub. Jag blev flyttad från bf 22 maj till 18 maj. Risk för DS är 1:11840 och T13 och T18 gav 1:20000. Nackuppklaringen mätte 1,72 mm.

Det var en sprallig bebis vi fick se. Längtar så efter hen <3

Härliga nyheter :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend