• eid

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Erla skrev 2016-12-11 11:05:46 följande:

Jag försöker våga mig in här trots att det är väldigt tidigt fortfarande. Fick detta idag på morgonen vilket känns tryggt då jag är på äl+14 enligt ff.

Nu hoppas jag bara att jag äntligen får behålla denna gången! Är det kanske äntligen vår tur?

Stort grattis och välkommen hit! :)
  • eid
    Sagan12345 skrev 2016-12-11 20:50:25 följande:
    Haha hur tyckte du kursen var? Vi var på föräldrakurs i veckan då var de om förlossningen.. Nästa är i veckan och då är det amning och BB de ska handla om.. Tyckte första delen var väldigt välbehövlig :)

Vi har fått nästa tid 27/12, resten skulle vi få hemskickade..

Jag är inte heller jätteorolig angående storlek bara de att man får ha skytteltrafik till sjukan för extrakontroller :)
    Den var jättebra och intressant, iallafall så länge jag klarade av att vara med. Lokalen var däremot inget att hänga i julgranen.. En aula med sjukt obekväma stolar (hårda stolar m helt spikraka ryggstöd) och ganska litet benutrymme. Vi var säkert 100 pers. där och successivt upplevde jag att syret tog slut. Efter ungefär 4 timmar fick jag svimningskänslor och började kallsvettas- väldigt obehagligt. Så jag gick ut och tog lite frisk luft för att sedan gå tillbaks in och ställa mig längst bak, men började må dåligt direkt jag kom in igen så vi var tvungna att åka hem.. :( Kände mig som en riktig drama queen..
  • eid
    Bell13 skrev 2016-12-12 19:44:20 följande:

Om det här går bra ska jag verkligen inte önska nåt mer. Tack för ditt stöd

Håller tummarna hårt för att allt rättar till sig! Skickar styrke kramar till dig och bebis!
  • eid
    Bell13 skrev 2016-12-13 16:53:27 följande:

Det är missfall för mig har två olika läkare konstaterat. Det fanns bara rester kvar som jag fått tabletter för att få ut.
    Önskar alla här stort lycka till

Fy vad tråkigt att höra! Hoppas verkligen att det tar sig snabbt när ni försöker på nytt <3
  • eid

God jul till er alla! Hoppas ni får en fin julafton. Här fick det bli ändrade planer i sista stund då ett barn i en familj vi skulle fira med har fått vattkoppor. Eftersom jag är osäker om jag har haft det eller ej rekommenderade mig 1177 att inte träffa dem. Blir med andra ord en lugn julafton för oss!

Här kommer en magbild från mig med- vecka 35 <3

• eid
    Sagan12345 skrev 2016-12-25 16:01:50 följande:
    Men hur sjutton kan min livmoder vara mindre än din!?! Min mage är MYCKET större än din. Nu putar den mest ut iof.

God fortsättning!

2 dagar kvar till ny mätning hos bm och ul hos läkaren..

Har du också ont i blygdbenet? Lr vad de är.. Har värk där blygdläpparna börjar
    God fortsättning!

Haha.. ja alltså jag förstår mig inte på det här! Det är lite från dag till dag hur stor magen är- förra måndagen var mitt SF-mått 31 cm. Hur ser det ut för dig? Gissar att du har gjort mätning och UL idag- hur gick det? 

Jag hade jätteont i blygdbenet förra veckan- men jag tror att bebis har vänt sig och trycker uppåt istället nu :( Vet inte om jag skrev det, men om bm är osäker hur bebis ligger vid nästa besök ska hon kolla med UL. Har de lätt att känna på din mage hur bebisen ligger? Det är tydligen jättesvårt på mig iom att magen är så hård!
  • eid
    Erla skrev 2016-12-27 13:08:57 följande:

Någon här som styrketränat under graviditeten? Köpte ett gymkort i november för vem kunde tro att man skulle bli gravid liksom?? Har mått så mycket bättre idag, med mycket mindre illamående så tänkte kanske passa på att utnyttja det lite :P finns ju annat att göra där än just styrketräning, men tänkte att lite muskler att hjälpa kroppen bära den förhoppningsvis framtida magen, inte är så dumt.

Jag kör fortfarande ca 3 pass i veckan (går in i v 36 imorgon). Mestadels body pump på gymmet, vilket funkar alldeles utmärkt. Jag kör såklart inte lika tungt som vanligt, men upplever att jag mår så mycket bättre när jag tränar. De övningar jag inte gör är utfallssteg- pga att jag kände av foglossning runt v 20 sedan byter jag ut magövningar mot höftlyft och den här övningen när man står på alla fyra och lyfter höger ben och vänster arm för att sedan byta sida. Lycka till och säg bara till om du har några frågor :)
  • eid
    happylife skrev 2016-12-28 17:54:16 följande:

Imorn har jag rul <3

Åh vad spännande! Hoppas det går bra idag :)
  • eid
    Sagan12345 skrev 2017-01-01 20:33:21 följande:
    Sliten Måste jag säga.. 30dagar till bf och vet i tusan. Hur jag ska orka 2v till på jobbet.. Två tunga veckor med bokslut och koncernredovisning :/
    Åh jag känner precis likadant! Inte något bokslut eller liknande men jag vet inte hur jag ska få ihop det med orken. Vi får hålla tummarna för att det går snabbt!!
  • eid
    Sagan12345 skrev 2017-01-02 17:56:48 följande:
    Verkligen, tur att det är kortvecka.. Fatta att det är mindre än 1 mån till bf :)

Har du några känningar?
    Ja!! Jag har suttit hemma och jobbat idag och kommer att göra det imorgon också, har sånt sjukt tryck upp mot revbenen som gör att jag mår illa konstant. Besök hos BM imorgon, så får vi se hur bebis ligger. När har du nästa besök?

Helt sjukt att det är mindre än en månad kvar- vet inte om du kommer ihåg att jag i höstas skrev om min drömkonsert som är samma dag som beräknat bf (31/1), vi fick nyss en fråga från en kompis som hade fått 2 sittplats biljetter över. Alltså jag kunde inte säga nej även om det känns som en sjukt dålig idé.. hahaha.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend