Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

GästenT skrev 2016-11-14 11:13:44 följande:

Sååå orättvist! Man ser ju inte bristningarna alls på dig. :P Hur mycket syns dom i verkligheten? Jag har fått bristningar på sidorna bara. På den ena sidan mer än den andra. Hur upplever du att magen är iframifrån? För mig känns det som om magen försvinner så mycket fortare än vad huden hänger med så att huden flyter ut till sidorna och jag ser jätrebred ut framifrån. xD

Håller med. Det är huden som hänger kvar som gör stt magen ser stor ut nu, men tror den också drar ihop sig men bara lite långsammare.

De syns ganska väl och är mest mtt på magen och nedre delen, men de är ju ljusa på mig så det negativa är att förf inte bleks med tiden utan jag måste hjälpa dem ;)
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-11-14 11:13:44 följande:

Sååå orättvist! Man ser ju inte bristningarna alls på dig. :P Hur mycket syns dom i verkligheten? Jag har fått bristningar på sidorna bara. På den ena sidan mer än den andra. Hur upplever du att magen är iframifrån? För mig känns det som om magen försvinner så mycket fortare än vad huden hänger med så att huden flyter ut till sidorna och jag ser jätrebred ut framifrån. xD

Håller med. Det är huden som hänger kvar som gör stt magen ser stor ut nu, men tror den också drar ihop sig men bara lite långsammare.

De syns ganska väl och är mest mtt på magen och nedre delen, men de är ju ljusa på mig så det negativa är att förf inte bleks med tiden utan jag måste hjälpa dem ;)
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-11-14 15:26:09 följande:

Svårt att fota hur saker ser utkavlat ut, syns inte riktigt på bild. Mina bilder hamnar väl på snedden nu men här är dagens. 2 veckor idag.

Aha kan ju absolut hjälpa till att bleka iaf :) det är det jah försöker - stt bleka färgen bara.

Tycker verkligen du ser jättefin ut, nästan platt mage och syns ju ingenting framifrån! Och bara 2 veckor som sagt.

Syntes nog inte på den bilden för att den va från sidan och jag har bara fram på magen - men de syns definitivt. Här är en bild framifrån :-/

• Loppan84
    GästenT skrev 2016-11-14 17:02:27 följande:

Det är lite svårt att få med sidohuden på bild men det är en hel del. Men jag ser ju själv att det absolut inte ser lika mycket ut på bilden som i verkligheten. Svårt med en rättvis bild men är ju som sagt inte lång tid efter förlossningen. Ska testa krämen sen och se om den kan hjälpa bristningarna på traven. :)

Jag tycker inte alls dina bristningar är så framträdande, ser jättefint ut! :) Trodde aldrig att det skulle vara så spännande och fascinerande att följa andras kroppar efter en förlossning. Är ju superballt! :)

Haha håller med! Finns alltid nått att analysera
  • Loppan84
    happylife skrev 2016-11-14 16:12:21 följande:

Blir ju helt nervös av allt prat ang spruckna fiffi och annat mindre kul efter FL aldrig ens tänkt på! Men bra att ni pratar om det så man är förberedd!

Tycker ni ser jättefina ut så här kort efter fl!

Idag gjorde jag min sista dag på jobbet, nu ledig i två hela veckor, eller nästan 2.5!!

Så underbart. Vet inte vad jag ska göra, ta hand om mig själv typ ultraljud om en vecka men annars är kalendern tom <3

Mår rätt bra, blivit yrslig när jag reser mig för fort, och haft lite tendenser till foglossning, men bara när jag gått långa promenader eller burit mycket (tömde båten i helgen).

Annars en hyfsat lugn graviditet hittills! Så skönt.

Hur mår ni andra?

Sorry sorry inte meningen att skrämmas.

Men alla förlossningar ser olika ut och det kommer säkert gå bra allting! Med det sagt tror jag det är smart att va informerad och förberedd på olika möjligheter på saker som KAN ske - och några saker händer ju alla (avslag etc). Jag visste väldigt lite och tror jag hade varit betydligt mindre tramautiserad om jag varit mentalt förberedd. Men nu 2,5 veckor senare är till och jag vid gott mod och inte lika upprörd. Kommer definitivt föda vsginalt nästa gång också - och det säger väl egentligen allt?!
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-11-14 22:05:38 följande:

Min mamma åkte igår O de såååå skönt!!! Ibland undrar jag om hon är orsaken till mitt mående.... hon stressade så mycket här tog över hela huset och bebisen... bestämde va han skulle ha på sig, höll koll på hans mat tider ville att han skulle sova me henne, höll honom konstant och tog han alltid när han grät.... tog verkl ifrån mig mamma rollen... har nu så svårt att Bond me honom.. känner mig fort nere.. ska träffa en homopat imorn....

Är detta normalt? Är konstant yr, känner mig konstant som om jag sitter på världens snabbaste karusell..... hatar de... O pga de orkar ja inte gå ut eller träffa någon.. jag sover nu mellan natt mål... han vaknar var 3 timme...

Skönt att du ser ljuset. Låter stressigt med din mamma ja , det hade jag aldrig klarar. Extra jobbigt med stt hon hade mattider med än nyfödd. Låt han äta och sova när han vill och ta allt så lugnt ni bara vill. Nu handlar det bara om er två och att hitta en rytm som ni gillar - skit i att gå ut eller träffa nån innan ni är redo. Det kommer finnas massor av tid för det sen.

Kan säkert va smart att kollla dina blodvärden också som sagan sa.
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-11-15 07:06:02 följande:

Här har jag haft ett gäng regelbundna förvärkar i alla fall, och jag är inte den som går runt med förvärkar flera veckor (till och med förra graviditeten fick jag mina första förvärkar på bf, två dagar innan vattnet gick, och vill minnas att dom inte ens gjorde såhär ont!). Vi hade sex och det startade direkt efter, gick och la mig efter en timme och jag vaknade flera gånger under natten av att det gjorde så ont. Men besvikelsen när man vaknar på morgonen och får en vanlig sammandragning utan att den knappt känns.. :(

Sorry tmi, men en jäkligt blodig slempropp kom ut på morgonen åtminstone (slemproppen har släppt lite inomgångar i en vecka redan, men det här var bra mycket mer både slem och blod) så nånting är ju i alla fall på gång även om det inte är idag...

Weeiii! Hoppas det blir idag. Lycka till <3
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-11-15 08:00:12 följande:

Jag tycker att ni är superfina såhär pass kort efter fl, tjejer! <3

Själv gick jag ju som sagt var bara upp knappt 10 kg och hade dessutom en liten mage (trots stor bebis!) så det var inte så mycket som skulle gå tillbaka och dessvärre inte mycket till reserver heller. Syns tydligt nu när magsjukan härjat här hemma. Har tvingat i mig mat ändå och tvärvägrat kräkas, så har inte gått ner mer än max ett kg, men trots det börjar jag se tärd ut. >_< Fördelen är att det där störiga extrafläbbet på magen (som bara jag själv såg såklart) har försvunnit, men det har dessvärre även den lilla rumpan jag slitit som en djur för att bygga upp igen gjort. XD

Haha typiskt. Den kommer tillbaka! Du ser strålande ut sim vanligt
  • Loppan84
    columbus skrev 2016-11-15 17:56:51 följande:

Jobbigt med drömmarna, har dock också hört att det är vanligt. Inte mindre frustrerande för det såklart, men hoppas det går över! Hoppas tiden snabbar på lite tills man börjar känna lite rörelser eller att magen syns (här syns det inget alls än och ingen viktuppgång heller). Om det inte vore för att jag har dopplern och kan lyssna snabbt emellanåt hade jag inte trott att jag var gravid, haha.

Det där med drömmar är helt sjukt! Ni hängde ju inte r men halvvägs i min graviditet började jag drömma att jag drömde. Eller rättare sagt blev jag medveten mitt i en dröm om att det var en dröm och då fick jag oftast panik och ville vakna. Men klarade inte att vakna så fick panik och ville skrika så min man skulle vakna och väcka mig. Så 1-3 ggr per natt gallskrek jag i sömnen för att väcka min man, som ju vaknade och då väckte mig ut ur drömmen. Väldigt surrealistiskt för oss bägge ;)
  • Loppan84
    happylife skrev 2016-11-15 18:57:42 följande:

Aha, vad hemskt att ha en elak barnmorska!! Fy

Nej fy på vilket stt var hon elak?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend