Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Sagan12345 skrev 2016-11-08 19:00:14 följande:

Nu har jag överlevt nästa ul, sjukt nervös som alltid.. Läkaren tyckte hjärnan såg normalt ut men de diffar fortfarande mellan vätskeutrymmet på vänster/höger sida. Vätskeutrymmet hade inte ökat så det var bra.

Hade hoppats på att detta skulle bli sista ultraljudet men ska tillbaka om 2v på tillväxtultraljud för han är liten.. Läkaren ska passa på att göra en till koll på hjärnan då också..

Jäkla unge att redan nu oroa sin mamma

Åh förstår att det är jobbigt stt det aldrig är över. De är Ju verkligen grundliga - så får väl se det som väldigt positivt stt allt sett bra ut på alla dessa extrakontroller.
  • Loppan84
    Iskristall skrev 2016-11-08 22:31:58 följande:

Hej tjejer! Ursäkta sen uppdatering. Vår dotter föddes i söndags, så Sajocawas gissning slog in

Vi mår efter omständigheter bra. Detaljrikare uppdatering vill jag inte ge på fl. Kommer på fb.

Hurra och grattis till den lilla tjejen <3
    eagle87 skrev 2016-11-08 23:54:49 följande:

Hoppas alla mår bra... imorn ska jag orka skriva här <3

<3
  • Loppan84
    misslina skrev 2016-11-09 09:04:04 följande:

Svar från nipt-testet! ;)

Normala kromosomer och vi väntar en liten flicka :)

Ihhhhhh:)

Hurra!!!
  • Loppan84
    columbus skrev 2016-11-09 15:19:25 följande:

Och för mig gissade bara symetrical pojke och du, happylife, sagoskog, misslina och GästenT flicka (glömde jag någon som gissade?). Vi träffade ÄL exakt med sex fyra dagar innan, samma dag + dagen efter enligt temp och tester så därför tror jag pojke, haha. Sjukt spännande det här. Lite över en månad kvar till svar!

Exakt samma som du - äl-4, äl precis och äl+1 och pojke it is
  • Loppan84

Har varit och vägt tjockisen - han har gått upp 800 gram sen vi åkte från sjukhuset för 8 dagar sen och ligger nu på 450 gram över födselvikten

Skönt alltså efter att fått så mycket skäll på sjukhuset. Hade nästan glömt det men var så hemskt att få skäll för att amningen inte funkade när jag redan var så trött och sliten av en superledsen bebis, infektion och jobbig förlossning. Eller de flesta bm var ju snälla och förstod att mjölken inte kommit igång än och det var därför han gick ner - men var en bm som var riktigt elak fakriskt och sa att att jag säkert inte ammade tillräckligt ofta och inte var lyhörd för hans signaler etc - detta efter han legat nästan konstant vid bröstet i 12 timmar och var asförbannsd för att råmjölken var slut och mjölken inte kommit igång än. Dessutom stank hon parfym och rök - är det ok när man jobbar med nyfödda? En sak jag känner efter att fått barn är att det är en och annan som jobbar inom kvinnovården som inte borde göra det. Iallafall här i Norge.

• Loppan84
    columbus skrev 2016-11-09 16:08:35 följande:

Spännande :D Gjorde du KUB? Har du i så fall UL-bild därifrån? Kul att se huruvida skallteorin i så fall stämde.

Här är UL från vecka 12 - dessvärre fick vi ingen bild där man ser nub men de flesta gissade pojke utifrån skallen

• Loppan84
    Sagan12345 skrev 2016-11-09 16:28:23 följande:

Men usch.. Idiot!

Du skulle skällt tillbaka på parfymen och rökstanken..

Finns folk till allt och definitivt folk på fel plats.

Vi har en på gynmottagningen som är hemsk..

Jag vill inte ens gå dit pga henne.. Usch!

Ja och tänk hur det var förr i tiden, har hört hemska historier om hur det var att föda bara för våra mammor när många inom förlossningsvården var nästan sadistiska. Finns väl en och annan kvar av dem på olika avdelningar men tror de blivit utrensade från själva förlossningsavdelningarna men därför man möter dem på eftervård, BB eller gyn istället känns det som
  • Loppan84
    Bäbiiiis skrev 2016-11-09 17:02:11 följande:

Förlåt om jag är ute och cyklar här men är du säker på att det där är kub och inte rul? Tycker huvudet ser så bebislikt ut och datumet som står (26/5) borde väl varit typ v 18 för dig? Eller räknar jag helt galet?

Ja Gud det var vecka 18! Här är vecka 12. Sorry

• Loppan84

Det här med avslag är ju en hel vetenskap. Men är det någon som vet om man kan börja blöda mer av att röra på sig? Har ju legat mycket stilla pga stygnen och hade börjat minska rejält med blodet, men sista två dagarna har smärtan från stygnen nästan försvunnit så har gått promenader och suttit en hel del - samtidigt har det börjat blöda mer och är klarrött färskt blod. Inte megamycket, blöder inte igenom en binda eller så. Men har ökat.

Är 12 dagar efter förlossningen idag. Låter detta normalt? Kan det va rörelse som satt igång det eller är det normalt att det kan öka lite igen efter ett tag?

• Loppan84

Ang vagn - bor på 3e och 4e våningen utan hiss. Har bugaboo buffalo Vi har barngvagnsbod på innergården så lämnar chassit där och bär upp liften. Går hur bra som helst - och då har jag ändå ont från stygnen och är inte så mobil ännu. När han väger mer blir det kanske värre men det blir det ju med en mjuklift också. Är annars supernöjd med vagnen - är en hel del snö här och hunnit med både is och slask sista dagarna - dessutom bor vi på en kulle och har alltid uppförsbacke hem - och den är så sjukt lätt att köra. Särskilt svänga och upp och ner för kanter. Ska du åka kollektivt är den också toppen.

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend