Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Tack för alla tips, sovit som en prinsessa och inte illamående på hela natten :-*

• Loppan84

Hmm länken funkar inte för mig men antar att det handlar om antihistamin? Min läkare sa iaf att det går ska gå helt fint med vanliga antihistamin och litar på att de har koll. Kommer alltid va en eller annan studie som visar att det eventuellt är fel men så länge det inte finns bevis så behöver du inte noja.

eagle87 skrev 2016-03-03 09:33:41 följande:

Utslagen började igår kväll igen så tog en tablett

Hittade sedan detta www.medicinesinpregnancy.org/Medicine--pregnancy/Chlorphenamine/

Känner mig supernojjig nu O vill inte ta mer men blir bara galen när de börjar

• Loppan84
    201405 skrev 2016-03-03 15:11:10 följande:

Nu har jag läst igenom halva tråden och jag märker att flera av er fick gravid 2-3 redan vid bim men jag fick bara 1-2 nu på äl+14. Och så blir jag ju jättenervös :( är det vanligare att få 2-3 vid bim?

Jag tog inte digitalt förrän en vecka senare (bim+6). Alltså du är ju 1-2 veckor sen äl och då är det ju helt ok att det står det på testet ;) Ingen grund till panik ge det en vecka eller lite till <3 Men efter min testmania skulle jag egentligen vilja säga att du skulle skita i att testa helt, men vet att det är svårt och jag klarade ju inte dig själv så jag ska inte säga det :-P
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-03-03 20:22:30 följande:

Woooho!! TSH låg på 1,2. Rekord! :) känns ju som ett normalvärde!

Skönt!!!
  • Loppan84

Imorgon ska jag till läkaren och göra uppföljning på leverprovet "s gamma GT". Nervös faktiskt för det finns inga naturliga förklaringar till högt värde och jag dricker ju inte alkohol eller äter medicin. Håll tummarna för att det gått ner. Annars har jag redan gett mig själv typ levercancer eller hepatit från asienresan i vintras. Hypo who ;)

• Loppan84
    201405 skrev 2016-03-04 08:30:13 följande:
    Superskönt! (y)

Jag är lite nojig då jag har ganska höga antikroppar mot sköldkörteln och det kan öka risken för mf :/

Sen, är det bara jag som känner att man inte vågar ta ut någon glädje eller planera något än för om det skulle bli mf så känns det pinsamt att man var så "dum" och faktiskt trodde att det skulle gå vägen? Pratar ju ändå med sambon lite om planer o så, att det antagligen inte blir någon resa till Mexico i januari ex ;) men jag skulle skämmas för att ha planerat om jag får mf tror jag :/
    Inget att skämmas för kära du. Man måste ju utgå från att bebisen kommer så länge man är gravid, blir ju väldigt svårt att planera annars. Nu när värdena först har blivit bra så är det ju inget som säger att de plötsligt skulle blir dåliga igen! Detta kommer säkert gå bra :)
  • Loppan84
    201405 skrev 2016-03-04 10:23:38 följande:

Har blivit förkyld nu med, sovit jättedåligt och vaknat med ont i halsen flera gånger :( Brukar aldrig bli förkyld längre så måste vara att immunförsvaret redan är lite nedsatt pga graviditeten -.- var det inte många av er som var förkylda tidigt i graviditeten?

Jag kände mig jättesjuk med ont inhalsen och sänkt innan jag plussade (från äl+3 till äl+8 sen plussade jag på äl+9 precis när jag började känna mig frisk). I vanliga fall är jag aldrig så sjuk mer än 1-2 dagar. Har hört att det är ganska vanligt att bli sjuk i början, Symetrical var också det kommer jag ihåg att hon sa.
  • Loppan84

Sötis då. Prata med honom om det? Ett tips är att ta ned grsvidapp som har ett avsnitt för partner också så han förstår vad du går igenom. Den vi har heter gravid & baby men osäker på om den finns på engelska, men där står det typ förra veckan "tänk på att den blivande mamman är trött, det är en enorm process som går i kroppen både psykiskt och fysiskt. Försök hjälpa till lite extra och tänk på att ni kan behöva avboka planer" etc

På din fråga måste jag säga att ja - han har varit förvånansvärt söt och frågar hela tiden om han kan göra nått, hämta nått, om jag vill ha hjälp med nått eller så är han bara allmänt mer öm liksom. Tror appen har bidragit till det för han vet vad som händer vecka för vecka..

eagle87 skrev 2016-03-04 22:46:59 följande:

Har erat partner ändrats något sen ni blev gravid, typ mer hjälpsamma omtänksamma... Min man verkar glömma bort att jag är gravid ibland :(

• Loppan84

Fy sjutton - igår på 6+1 (6+5 enl ff men 6+1 enl om jag räknar cykeln från 14 dagar före äl) slog illamåendet till för fullt. Spydde 3 gånger innan jobbet, illamående hela dagen och höll på att spy på bussen. Huuu!!!

Var ju hos läkare igår iaf, de hade ingen provtagning öppning när jag va där men ska få ta nya blodprover på måndag och bli testad för hepatit. Läkaren var dock mycket motvillig men jag menar att min ökning i värdet är avvikande och oförklarlig i en period när det borde sjunka - och att jag rest mycket i Asien (var i Indien i vintras och Kina och Thailand i somras) förra året gör det smart att testa hepatit. Och så ska jag få en remiss till UL av lever och galla för att se att det inte växer nått där. Så ny är hypokondriker-loppan nöjd ;) Nä men ärligt talat är det nått jag lärt mig är att det gäller att stå på sig och bli ordentligt undersökt när nått verkar konstigt, hade jag inte varit så envis med att pusha läkarna när det gäller min man tror jag nog inte han kommit så lindrigt undan som 3 månader cellgift - de fann det otroligt tidigt vilket var väldigt positivt. Så jag är hellre än jobbig patient än en ledsen patient ;)

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-05 19:04:07 följande:

Gick nyss på toa O fick massa rosa blod på pappret. Jag dör

Åh nej hon! Men det är säkert ingen fara om du inte har ont eller känner nått annat och det bara är lite blod. Tänk på att 30% har blödningar i graviditeten, det är alltså vanligt. Men är ju omöjligt att tänka rationellt man börjar ju med en gång tänka på det värsta, set förstår jag men jag tror allt kommer gå bra och det är bara en helt vanlig mellanblödning. Stor kram babe <3
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend