Gravida från Tempar/Fertility Friend
Tack för alla tips, sovit som en prinsessa och inte illamående på hela natten :-*
Tack för alla tips, sovit som en prinsessa och inte illamående på hela natten :-*
Hmm länken funkar inte för mig men antar att det handlar om antihistamin? Min läkare sa iaf att det går ska gå helt fint med vanliga antihistamin och litar på att de har koll. Kommer alltid va en eller annan studie som visar att det eventuellt är fel men så länge det inte finns bevis så behöver du inte noja.
Utslagen började igår kväll igen så tog en tablett
Hittade sedan detta www.medicinesinpregnancy.org/Medicine--pregnancy/Chlorphenamine/
Känner mig supernojjig nu O vill inte ta mer men blir bara galen när de börjar
Nu har jag läst igenom halva tråden och jag märker att flera av er fick gravid 2-3 redan vid bim men jag fick bara 1-2 nu på äl+14. Och så blir jag ju jättenervös :( är det vanligare att få 2-3 vid bim?
Woooho!! TSH låg på 1,2. Rekord! :) känns ju som ett normalvärde!
Imorgon ska jag till läkaren och göra uppföljning på leverprovet "s gamma GT". Nervös faktiskt för det finns inga naturliga förklaringar till högt värde och jag dricker ju inte alkohol eller äter medicin. Håll tummarna för att det gått ner. Annars har jag redan gett mig själv typ levercancer eller hepatit från asienresan i vintras. Hypo who ;)
Har blivit förkyld nu med, sovit jättedåligt och vaknat med ont i halsen flera gånger :( Brukar aldrig bli förkyld längre så måste vara att immunförsvaret redan är lite nedsatt pga graviditeten -.- var det inte många av er som var förkylda tidigt i graviditeten?
Sötis då. Prata med honom om det? Ett tips är att ta ned grsvidapp som har ett avsnitt för partner också så han förstår vad du går igenom. Den vi har heter gravid & baby men osäker på om den finns på engelska, men där står det typ förra veckan "tänk på att den blivande mamman är trött, det är en enorm process som går i kroppen både psykiskt och fysiskt. Försök hjälpa till lite extra och tänk på att ni kan behöva avboka planer" etc
På din fråga måste jag säga att ja - han har varit förvånansvärt söt och frågar hela tiden om han kan göra nått, hämta nått, om jag vill ha hjälp med nått eller så är han bara allmänt mer öm liksom. Tror appen har bidragit till det för han vet vad som händer vecka för vecka..
Har erat partner ändrats något sen ni blev gravid, typ mer hjälpsamma omtänksamma... Min man verkar glömma bort att jag är gravid ibland :(
Fy sjutton - igår på 6+1 (6+5 enl ff men 6+1 enl om jag räknar cykeln från 14 dagar före äl) slog illamåendet till för fullt. Spydde 3 gånger innan jobbet, illamående hela dagen och höll på att spy på bussen. Huuu!!!
Var ju hos läkare igår iaf, de hade ingen provtagning öppning när jag va där men ska få ta nya blodprover på måndag och bli testad för hepatit. Läkaren var dock mycket motvillig men jag menar att min ökning i värdet är avvikande och oförklarlig i en period när det borde sjunka - och att jag rest mycket i Asien (var i Indien i vintras och Kina och Thailand i somras) förra året gör det smart att testa hepatit. Och så ska jag få en remiss till UL av lever och galla för att se att det inte växer nått där. Så ny är hypokondriker-loppan nöjd ;) Nä men ärligt talat är det nått jag lärt mig är att det gäller att stå på sig och bli ordentligt undersökt när nått verkar konstigt, hade jag inte varit så envis med att pusha läkarna när det gäller min man tror jag nog inte han kommit så lindrigt undan som 3 månader cellgift - de fann det otroligt tidigt vilket var väldigt positivt. Så jag är hellre än jobbig patient än en ledsen patient ;)
Gick nyss på toa O fick massa rosa blod på pappret. Jag dör