Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

LIlleman har gått ner från 3600 till 3200 vilket är för mycket på de dagarna så blir en natt till på sjukhus. Står på med att pumpa varannan timme och så får lilleman lite ersättning också var tredje timme. Känns lite lättare nu med mätt och glad bebis som ligger brevid och sover men håll tummarna för att mjölken kommer igång idag - här är en som verkligen längtar hem

• Loppan84
    happylife skrev 2016-10-31 11:21:22 följande:

Men lillen då <3 skönt med en mätt bebis iaf... Så avis på bebis, njut (även om de strular lite)

<3 förstår att du längtar hem! Har han nån viktgräns innan ni får åka hem?

Nej bara mjölken kommer igång så.

Vi får ju naturligtvis åka hem nu eller när vi vill men om man vill ha fri tillgång till Amningshjälp och pumpning och sånt så stannar man Bor på bb-hotell nu som är som mer eller mindre ett vanligt hotell med dubbelrum men med barnmorska, amningshjälp och barnläkare i korridoren dygnet runt så har det ganska bra jämfört med när jag faktiskt va inlagd på sjukhus som patient. Min böstis födde på SöS dagen innan mig och sa att de hsde ett liknande upplägg och hon var supernöjd. Kommer inte ihåg var hon födde förra gången men då hade de inte haft sånt hotell iallafall.
  • Loppan84
    sagoskog skrev 2016-10-31 11:59:30 följande:

Förstår att du vill hem! Undrar vad det är som gör att de går ner så olika. Kan ju skilja jättemycket. Stora bebisar tappat ju oftast mer än små. Antar det är pga att en större kropp kräver mer? Men det skiljer ju även massor på jämnstora. Vad skönt att kunna stötta till med ersättning och få en nöjdare kille. Ger ni med kopp eller flaska? Jag vill gärna introducera flaska, men jag är lite nojjig att det ska ställa till något. Tvillingarna fick flaska redan dag 3 och det gick jättebra att kombinera med amningen.. men är ändå nojjig. Hur mår ni annars? Har ni bestämt er kring namn? Vi har bara förnamnet klart, trots att hon är en månad imorgon.

Med kopp! Funkade faktiskt jättebra. Pumpar först i en kopp och ser hur mycket drt blir. Han ska ha 45 ml per måltid så fyller då upp med ersättning det som återstår. Enligt jm ska det inte störa amningen men vi får se, huvudsaken ör ju såklart att han mår bra.

Ja vad det beror på? Måste ju va ämnesomsättningen typ? Några har högre eller lägre än snittet och då märks det tydligt på de dagarna när alla har ungefär lika mycket att äta (råmjölken). Bara en teori ;) De kollar ju faktiskt massa olika ämnesomsättningsprov på läkarkontrollen så nått är det ju där?
  • Loppan84
    Bäbiiiis skrev 2016-10-31 13:05:20 följande:

Skönt att han får lite ersättning nu så han blir mätt och nöjd. Snart kommer nog mjölken igång också.

Jag fick som tips under perioder då jag tyckte att mjölken inte räckte till att dricka öl (alkoholfri går bra). Det skulle tydligen stimulera mjölkproduktionen och jag upplevde att det hjälpte. Men det är ett tips för efter att mjölken runnit till.

Flera som sagt det nu! Mannen på väg ut för att handla
  • Loppan84
    sagoskog skrev 2016-10-31 15:10:14 följande:

Ja kopp ska ju vara ganska säkert då det är helt olikt amning :) Skönt att det fungerar bra!

Ja det måste ju vara något sånt. Sen tänker jag att det kan ju även spela in hur aktivt barnet är. Vissa kanske i princip sover sig igenom de första dagarna (det gjorde ylva och hon tappade drygt 150 bara), medans andra är mer vakna och kanske tuttar/skriker mer. Då lär det ju också gå åt mer energi.

25 ml skulle det stå haha. Men gissa vad - när jag pumpade nu ikväll var min mjölk på 20 ml så det verkar som mjölken kommit igång nu, även om jag inte känner nån större skillnad Vi valde därför åka hem ikväll, kör på med matning och pumpning var tredje timme nu till imorgon FM så ser jag om jag har nog mjölk Så skönt att det verkar kommit igång och så otroligt skönt att va hemma äntligen. Åkte in för att bli undersökt och blev där en vecka hehe
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-11-01 08:41:46 följande:

Tuffa dygn har det varit.

Började ju att få kraftiga värkar lördag kväll så låg vaken hela natten till söndagen. Samma sak hela söndagen men dom blev aldrig tätare än var 9de minut men ökade och ökade i styrka så tillslut sprutade tårarna vid varje värk. Då ringde jag för andra gången förlossningen och sa att det inte gick längre så vid 19 var vi inne, öppen 4cm och vattnet kvar. Fick ett rum och testade lustgas fram till typ 21, för då höll jag på att dö av smärta och trötthet så fick epidural och sov på den näst intill in i det sista. Haha. Helt plötsligt kom krystvärkarna och vattnet gick, 4 krystar sen for hon ut 00.14. Gick svinsnabbt och gjorde förjävligt ont. Haha. Så där ser man att ringa in vid 3-4 värkar på 10 minuter inte alltid är aktuellt. :P för varken vatten, blod eller slempropp hade gått heller så därför höll jag på att inte få komma in när det var så långt emellan värkarna hemma.

En skrikig brud som vill ha bröstet i munnen dygnet runt och skriker för allt har vi fått. xD Här får man inte mycket sömn och jag och sambon har avlastat varandra så gott det gick inatt. Kommer nog behöva mycket tips och råd framöver. ^^

Fantastiskt!! Bra jobbat mVilken tur att du stod på dig- man ska lyssna på sin magkänsla <3
  • Loppan84

Här spränger brösten av mjölk idag. Bebis mätt och glad,'jävligt onds bröst o väldigt lite sömn. Blir spännande att se hur vikten påverkas men kan inre se annat än att han snabbt tar igen det lilla gapet nu för han äter som en häst

• Loppan84

Stressad över vikten förresten. Hur mycket är normalt stt ha gått ner de 3-4 första dagarna? @'mm

Gått ner ca 4-5 kg så kvarstår alltså hela 9-10 till ursprunget. Hur mkt som är vätska vet jag inte men fortfarande väldigt svullna händer och föttrr. Magen ungefär som månad 4-5 och ser ut som världens ölmage men där märker jag stor skillnad från dag till dag och har mycket eftervärkar så är nog mycket kvar på licmodern.

Här är magen före och efter plus mjölk boobs som ser ut som giga sillissr tom i mjuk amningstopp utan bygel

• Loppan84
    Symetrical skrev 2016-11-01 09:28:37 följande:

Underbart Loppan! Är en sån lättnad när man känner att man äntligen kan ge sin bebis vad den behöver. Milian gick bara ner 130 gram, trots att han var stor, men så sov han ca 23,5 timmar per dygn första tiden och åt i sömne. ;'D Hur mår du nu då? Fortfarande babyblues?

Lycka till nu idag happylife och Columbus!

Håller tummarna för att du får ditt svar ikväll, mamalolo!

Eagle, hur mår du nu? Tänker på dig en massa! <3

Här väntar andra mamma/babypasset på lokala gymmet strax. Nu jäklar skall jag få tillbaka mitt, eller åtminstone någon form av ass igen!

Nej ingen blues. Hög på endorfiner av att va hemma efter 7 dagar borta. Och nu när han är mätt och beblpter sover ju Arild också mycket mycket mer så istället för att sitta och amma en arg bebis dygnet runt hinner jag vila :)

Fy fan vad härlig känsla att gå och träna. Längtar! Lycka till med asset utfall med kettlebells och massa pilatesövning rekommenderas. Kolla på youtube på typ "pilates backside" eller booty, behind , ass etc så hittar du säkert massa övningar du kan göra hemma när du har 5 min.
  • Loppan84
    misslina skrev 2016-11-01 10:24:14 följande:

Idag är det nipt som gäller klockan 13. Nervös är jag som bara den!!

Massa lycka till! Vet inte hur nipt går till tidigt men får du några svar där och då eller måste du vänta lite? Kommer helt säkert att gå bra
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend