Gravida från Tempar/Fertility Friend
Får nog tyvärr bli gynakuten då =\
Får nog tyvärr bli gynakuten då =\
Håller tummarna för att det i första hand går över av sig själv. Än så länge låter det ju verkligen helt normalt.
Ska stå "kliar" inte "kulan" och "bakteriell vaginos" över. Min autospell alltså
Fast båda mätningarna är väl gjorda i Norge? Eller varför har du fått bf 26?
Här gör vi också bara en mätning av barnet och får utifrån barnets ålder ett datum som barnet beräknas komma enligt svensk standard. Så hade du varit i Sverige hade du ju såklart fått ett tidigare bf, eftersom vi har typ 4 dagar kortare graviditet här.. ;)
Känner absolut igen! Vet ju inte vad som ligger bakom din irritation osv. Men kan ju skriva hur jag upplevde det. Mitt mående blev ju mycket bättre under den sista trimestern. Men visst hade vi sämre perioder då med. Oroade mig också för att det skulle förstöra förlossningen. Kändes som jag inte ens ville ha honom med när jag var riktigt arg. Men tror den ilskan till 90% var frustration över att FL aldrig startade och lite oro över hur allt skulle gå som kom ut på det viset. Så när det väl hände så rann det liksom av mig. Där i början så är det ju mest pirrigt och förväntansfullt och i ett senare skede så kan jag garantera att man har annat att tänka på. Min sambo var ett jättebra stöd. De flesta män, t.o.m. de värsta, blir nog ett bra stöd. Det finns liksom inte något utrymme för något annat under en förlossning. Jag däremot.. som ha haft två väldigt intensiva förlossningar på bara lustgas. Har ju varit golvad från den aktiva fasens start. Jag har nog inte sagt många ord till männen och minns dem faktiskt knappt. Jag var ju förberedd på detta inför denna förlossning. Så jag hade pratat med min sambo om att jag troligtvis inte kommer bry mig om honom alls. Utan hans jobb var att "vakta" mig. Dvs se till att jag verkade ok (inte typ svimmade eller började blöda massor), sånt som jag själv kanske var för borta för att märka. Sen förlossningen har vi inte bråkat en enda gång, konstigt nog.
Jo men du missförstår nog när de räknar annorlunda än Sverige. De räknar att en graviditet är 40+2 utifrån äl och Sverige 39+6 utifrån äl. När de mäter foster går de ju på samma skala överallt.
Så det är bara fram till man mäter fostret som de räknar olika. Hmm svårt att förklara hehe
Åhh jag förstår också att det är lätt att bli orolig. Herregud jag nojade massor, men här kommer lite tough Love. Att gå på UL varje vecka utan minsta tecken på att nått är fel är varken ekonomiskt hållbart eller särskilt skönt mentalt.
Och så tänker jag att drt är viktigt att man inte blir blind skogen på gjnd träden -och när det inte är nått blod eller ens tendenser till blod utan beige/grå flytningar är det ju inte fostret ni ska oroa er för utan isåfall infektion. Förmodligen är inget fel alls men OM nått skulle va fel så är det isåfall infektion/bakterier i vaginan och då är det viktigt att få behandlar det eftersom det på sikt kan skapa problem för fostret. Så varför inte börja med det som är mest sannolikt - dels för att det är viktigt att få behandlat isåfall utan att fördröja tiden mer än nödvändigt och dels för att slippa oroa er för MF när det inte finns nått som visar på det.
Så Happylife jag Skulle verkligen råda att börja med att få kollat dig för bakteriell vaginos, uvi och/eller svamp om det är stora problem med flytningar som är beige/grå och luktar eller kliar. ULtraljud för att kolla fostret ligger ganska långt ner på listan över saker som kan va relevanta för en beige/grå flytning. Det är verkligen inga tecken på att nått är fel med fostret som det var för Hoppitossa som hade många vlodblandade flytningar, dessutom över ganska lång tid - så tycker du ska va snäll mot dig sjölv.
Alltså när man hör det såhär så är det ju helt rimligt. Min sambo har ju "förbjudit" mig att göra fler ultraljud än KUB och RUL nu såvida det verkligen inte krävs eftersom man antagligen kommer till en punkt då där man gör ultraljud för minsta lilla (klart jag gärna hade gjort ett ultraljud om dagen egentligen för att få se så allt står rätt till hela tiden, men det går ju såklart inte). Samtidigt förstår jag ju oron hos dig happylife, så gör det som känns rätt i hjärtat men jag tror också att det ligger en del i det Loppan säger trots att det var jag som tipsade dig om Vasamammas tider. Tack ni lite mer erfarna som hjälper till att lugna oss (eller iallafall mig) som nygravida. Och happylife, hur du än väljer att göra så hoppas jag iallafall att flytningarna försvinner, ofarliga eller ej, så du får lite lugn och ro i själen!
Har bim idag och det ser ut så här.
Tycker strecket är rosa och det kom efter 2-3 min. Vågar jag hoppas?
Tack för ert engagemang och omtänksamhet! <3
Jag bokade idag på dagen till imorn, kanske dumt men vill inte boka av nu.
Ser allt bra ut ska jag kolla upp ev infektion..
Tack igen för stöd <3
Kunde inte hålla mig ifrån som jag hade tänkt.. Stort säga grattis Eagle!
Just hemkommen efter 1,5 dygn på kvinnokliniken. Cytotec fungerade inte nå vidare på mig så efter 24 h och 4 doser, nästan 0 blödning visade det sig att hinnsäcken inte ens "kollapsat" och all slemhinna var kvar så idag vid lunch blev jag skrapad. Nu är det 4 veckor tills vi börjar med stimulering igen.
Insåg nu hur fjantig skillnaden kanske framstår XD men för mig är den väldigt påtaglig.
Gaahhh! Varför händer det inget? Förvärkarna borta inatt igen och inte ens molvärk nu.
Men sova det kan man glömma. Drömde om olika översvämningar och tsunami inatt flera gånger så varje gång jag vaknade till var jag heeeelt säker på att vattnet skulle gå/hade gått men nejdå
Kom igen nu plutten sätt igång nått!