Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

hoppitossa skrev 2016-10-20 07:56:01 följande:

Tack! 

Lycka till, kommer gå så bra så. Men glöm inte uppdatera här med en gång efter.
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-10-20 09:04:36 följande:

Du behöver nog inte oroa dig, speciellt om du även säger att du ser vad det är som väger: vätska. Det är normalt mot slutet.

Något jag faktiskt måste passa på att dela med mig nu när det närmar sig födslar för många (och vi ändå pratar om vätska osv), en sak jag inte visste förra gången så ni kanske inte heller vet. Men efter att jag fött barn så satt jag nere på BB och skummade igenom lite broschyrer och minns att jag läste att det är vanligt att bli svullen EFTER en förlossning, reagerade just på det för att jag inte hade hört det förut. Jaja, inget mer med det...trodde jag... tills jag några timmar senare inte kunde gå med mina svullna runda fotbollsfötter. Helt sjukt, och jag kunde absolut inte få på mig skorna jag hade åkt dit med.. och då hade jag inte ens blivit speciellt svullen under graviditeten, utan bara att det satt sig lite vätska överallt, kände att skorna va trängre men jag kunde använda dem mm...

Men Gud, detta tar ju aldrig slut haha. Nej detta har jag aldrig hört talas om! Tack för att du sa det så kanske man undviker en chock där

Äh ang den snabba viltuppgången tänkte jag bara om man borde ringt in och bett att få kollat Bt och urin med tanke på gd elle HF? Men har ju kontroll på måndag så kan säkert vänts till dess eller vad tror du?
  • Loppan84
    sagoskog skrev 2016-10-20 09:32:52 följande:

Tror det är väldigt ovanligt att föda barn utan att märka det hehe, skämt åt sido. Så tror jag att du kommer märka det och som förstföderska har man ju oftast lite mer tid på sig också :)

. Bara för i onödan. Bättre att vara ovetande då. Så det är kanske en nackdel att tänka på. Men jag hade nog valt att kolla iaf.

Så skönt att ni mår bra <3 Förstår att du vill att din MSN connectar med Ylva, det är väl därför man har de där 2 psppaveckornan också - inte bara för att det är praktiskt liksom hehe. Men har du tvillingarna hemma hela dagarna? Ska de inte gå på dagis nått? Det låter väldigt tufft att va hemma med 3 så små, du är väl snäll med dig själv?

Ja ang vikten pratade jag precis med BM hon sa att med så bra blodtryck och allt som jag haft hela tiden skulle hon bli förvånad om det va nått annat än vätska. Vi kollar det lite extra på måndag så får bara vänta och se :)
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-10-20 11:21:14 följande:

Ja vägde mig imorse.. har gått upp totalt 14.8... så väldigt lika :)! Precis som allt annat!!! Haha O juste i England är fullgången 40+0... enligt äl O bim har jag bf 28 okt... men blev flyttad på kub och rul till 25...

Haha detta måste sluta med att vi föder samma dag, varsin lika stor pojke. Jag kan inte se nått annat slut på denna följetong :D

Hade glömt att vi hade de tidiga MF:n också innan vi plussade samtidigt. Snacka om att följa varandra hehe
  • Loppan84
    Bäbiiiis skrev 2016-10-20 12:03:47 följande:

Idag drar det och ilar det i ligamenten. Känns att livmodern växer och börjar väga lite mer nu. Magen har börjat puta lite också. Lite kul men också lite jobbigt eftersom vi gärna väntar till efter kub med att berätta.

Sötmage. Äh ingen kommer se det där alltså. När är Kub?
  • Loppan84

Ja blir ju så mycket verkligare med magen :)

Alltså min mage känns helt insane just nu, och fortfarande sjukt spetsig tyvärr. Ser den låg ut tycker ni?

• Loppan84

Ok Symetrical och sagoskog I hear you. Ska inte kämpa för tul om det inte plötsligt skulle va nått konstigt med SF-måttet och det har det ju inte varit.

Tack tack

• Loppan84
    hoppitossa skrev 2016-10-20 14:42:16 följande:

Vi har ett ma. Är helt förstörd.

Åh nej så otroligt tråkigt . Är de helt säkra? Vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att jag tänker på dig <3

Stor kram.
  • Loppan84
    hoppitossa skrev 2016-10-20 16:14:23 följande:

Hur lång tid tog det för allt komma ut? Lång tid innan ni ni blev gravida igen? Tack allihopa. <3 Känner mig så lurad av kroppen, alla symtom på graviditet har ökat men inget har växt på 2 veckor. Känner mig så skyldig, maken är så ledsen.  Och vi som var på inskrivning imorse. Det är ju "bara ett vanligt missfall" men för varje person/par som behöver genomlida det är det ju supersvårt. Jag har ju inte börjat blöda "på riktigt" så imorgon kl 8 ska jag till sjukhuset för att få cytotec och sedan vara där hela dagen för att avsluta det hela.. Och eftersom jag inte har egen äl blir det Provera om ca 4 veckor och sedan äl-stimulerande direkt. 

Fy tusan. Vill bara säga att de bebisar jag och eagle har i magen nu fick vi första cykeln efter tidigt MF. Fostret dig tidigt i vecka 6. Så det kan ligga mycket i att man är väldigt fertil direkt efter MF för kroppen är redan redo liksom. Vi håller tummarna för snabb återhämtning också för dig <3
  • Loppan84
    sagoskog skrev 2016-10-20 18:00:17 följande:

Jo, såklart:) De första dagarna ville jag knappt lämna Ylva ifrån mig. Jag tiggde liksom tillbaka henne redan efter en liten stund. Det var säkert någon hormoniell grej. Så det kan jag inte skylla på honom. Men sen är han en väldigt aktiv person. Han skulle aldrig klara att sitta i soffan 8 timmar om dagen och titta på en sovande bebis, som jag kan. Däremot måste han kunna balansera sina projekt (eget företag + anställd + tidskrävande fritidsintresse) och tiden med familjen. Ibland funderar det bättre och ibland sämre. Det är iaf en aldrig sinande källa till konflikter :P Just nu har jag inga problem med att han är borta. Jag har ju så mycket annat. Under graviditeten kunde jag dock bli helt galen kring detta. Men så är det såklart det här med anknytningen. Det är viktigt att de får tid tillsammans och det förstår han också. Det är nog mer det att han är hemma och bebisen bara sover.. och så har han massa saker som ska göras och så fastnar han i något och är borta alldeles för länge ist. Men det känns iaf som att han lyssnar, förstår och förbättrar sig när jag tar upp det nu. Så har det inte alltid varit tidigare - snarare total förnekelse. En annan bra sak är att jag kommit över den allra blödigaste perioden och klarar att låta honom försöka trösta henne längre. Ist för att jag ska lägga mig i direkt hon inte lugnar sig omedelbart. Han måste ju lära sig egna knep för att trösta. Oj, vad långt detta blev. Sorry ;)

Vad go du är :) Men tvillingarna fyller 9 om en vecka. De går i 3an och är i skolan ca 08:20-14 om dagarna. Så det är verkligen inte mycket att "ta hand om". Det enda som är svårare med dem här är lite mer tider att passa och att ena tjejen är mörkrädd och vaknar ibland på nätterna. Så det är absolut ingen fara :)

Låtet bra med vikten där. Ang tul så hade jag definitivt tjatat till mig ett själv (och gjorde ju även det). Så jag säger inte att man ska varken det ena eller andra ;) men det finns ju både för- och nackdelar att väga in. Tror dock din bebis är alldeles lagom :) Jättefin mage dessutom. Jag tycker den fortfarande ser lägre ut än min någonsin gjorde.

Bara kul med långt svar, tycker det är väldigt intressant att höra hur andra har det. Ja men just det, hade glömt att tvillingarna var så stora - då är de ju i skolan ganska länge på dagarna och kan tom hjälpa till lite hemma :)

Det där med din man låter bekant - min man är också väldigt glad i jobbet och är cäldigt mycket ute och löper och åker längdskidor (typisk norrman alltså). Nu har vi ju inte barn så ska inte döma honom på förhand men jag tror inte han har förstått att han kommer bli tvungen att korta ner sina löp/skidturer ordentligt när bebis kommer. Klart han kan träna lite med 2-milsturer på kvällsrna efter jobb kan han ju glömma - då kommer han ju inte se bebis alls plus att det nog är skönt för mig att få lite sällskap då ;) Som sagt ska inte döma honom på förhand så vi får se hur det går hehe
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend