Ok låter ju som det ska gå bra isåfall. Men du måste nog fråga dem, jag har aldrig tänkt på det lire och ver faktiskt inte riktigt vad som händer med livmodertappen när man är gravid. Man kan ju göra biopsi när som helst i cykeln så räknar med att det ska gå lika bra om den är stängd som öppen?
Lycka till vännen, inte så kul att bli tillbakakallad efter cellprov men sanningen är väl att det är superbra att de fångar upp allt och kollar upp det men att det ska ses som rutin och allt säkert kommer gå superbra <3
GästenT skrev 2016-02-29 21:11:39 följande:
Precis. Nej jag fick göra det förra året för att mitt cellprov var normalt men kom till en grym gyn som sa att något inte var normalt så han gjorde alla möjliga grejer och upptäckte med biopsi att jag hade lätta cellförändringar. Tydligen visar vanligt prov bara "rätt" till typ 60-70% . Nu är det dags för min uppföljning och på telefon förut sa dom att man gör cellprov första veckorna och det är vad många skriver när man söker samt att inga missfallsrisker ska förekomma men man blir ju osäker. :/
Usch fy satan med levern!! Jag hoppas verkligen att allt är okej och jag hoppas att du får en tid snabbt hos läkaren. Känns ju likabra att du kollar upp det där ordentlig på en gång. :/ är kanske bäst att du ringer och bokar en tid imorgon?