Symetrical skrev 2016-03-18 09:58:16 följande:
Mm. Sant. Det är ju just det som är skrämmande med foglossning, precis som med sammandragningar.. :-/
Oj, ja det måste ju varit typ 15 kg vätska!
Skönt ändå att det försvann så pass fort efter förlossningen.
Jag gick bara upp typ 9 kg, så två månader efter fl låg jag på 4 kg mindre än när jag blev gravid. Såg ju helt utmärglad ut och kände mig galet klen, så målet är att gå upp åtminstone 11-12 kg den här gången!
Ligger kvar på 3,5 kg upp sedan flera veckor tillbaka. Verkar ha fastnat här. Bm sa dock i måndags när jag var där att det var en normal viktuppgång i v 17, så jag är nöjd ändå.
Rul är om två veckor, 1/4. <3
Ja ungefär. Gick ner ca 10 kg direkt. Väntade ju tvillingar och med mina uträkningar så borde det varit närmare 10 kg i magen med dubbla moderkakor, fostervatten och barn. Fast var säkert lite mindre i storlek av allt så lite mindre + att jag förlorade 1,5 L i blod. Hur som helst så såg jag hemsk ut sista veckorna pga vätskan. Mina fötter var inte ens fot-formade längre. Tror dock allt berodde på en begynnande havandeskaosförgiftning. Men den upptäcktes inte förens på förlossningen. Så jag hoppas slippa det denna gång (havandeskapsförgiftning är mycket vanligare vid tvillinggrav).
Ja man vill ju varken gå upp för mycket eller för lite. Tror jag hade 6 kg kvar ganska länge efter FL, kanske tog ett år innan de var borta (bantade inte) och det kändes lagom. Tyvärr rasade jag sen 10 kg till väldigt snabbt och vägde runt 45 kg (till 168 cm). Det är dessa jag jobbat med att gå upp sen dess. Det är inte kul att väga så lite. Men nu har jag legat på 50 ett par år :) tills nu då :) är helt fascinerad över hur lätt jag går upp nu :) Jag tror att dina 3,5 kg är helt lagom för v. 17. Trof man oftast går upp mer först (ökad blodvolym, större bröst etc) och sen lugnar det ner sig lite. Du kommer nog hinna gå upp lagom :)
Vad spännande! Ska ni ta reda på kön? Förlåt om du redan skrivit det. Jag har rul 21/4 :)