Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Symetrical skrev 2016-10-06 14:46:37 följande:

Gud, ja! Det skulle jag säga i alla fall. Vi kör ner nu (65 mil som tar ca 7 timmar med stopp) och körde ner med storebror första gången när han var typ 10-11 veckor. Gick superbra! Tror att det handlar mycket om sin egen inställning och såklart hur bebis är. I den åldern sover ju de flesta fortfarande mycket, så då är det väldigt smidigt att åka bil. Värre isf när de blir lite äldre och kräver mer stimulans.

Milian är fem veckor nu, men redan lika stor som storebror var vid 10! Var på BVC idag och han var 59 cm lång och väger 5760 gram XD

Haha oj ja det var stora killen! Hur stor var han när han föddes nu igen?

Låter bra, satsar på det och som sagt har man inte lagat värsta stressiga planen så kan man ju bara pausa och ta det som det kommer utan att det är nån fara om det tar lite tid. Är ju ändå jullov liksom ;)
  • Loppan84
    Bäbiiiis skrev 2016-10-07 08:18:36 följande:

Jag tror nog inte att man ska gå för mycket efter mätningen vid tidigt vul. Fostret kan nog växa lite olika snabbt men det borde jämna ut sig till rul.

Jag mår också väldigt bra förutom att jag är sjuk och trött pga det. Mina gravsymptom hade ju som sagt avtagit ganska kraftigt.

Jag fick samma datum från Vul på 6+4 som på rul. Men det kanske är ovanligt? Tror Eagle och de flesta andra hsr fått ganska riktigt datum på tidigt vul också. Skulle iaf lita mer på det än egna gissningar - sen vid KUB eller rul kanske man får ännu mer tillförlitlig mätning :)
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-10-07 10:40:04 följande:

Här har tröttheten verkligen slagit till hårt senaste dagarna, tur jag är ledig för måste sova på dagarna..

däremot är tröttheten+magsjuk dotter+man som jobbar natt inte den optimala kombon nu. Funderar på hur tidigt jag kan väcka min man utan att det är alldeles för elakt... hehe

Stackare. Jag är inte avis på er som redan har småbarn just vad det gäller graviditeten - själv har man ju väldigt goda möjligheter att vila och lyssna på kroppen men kan inte va lätt med en tvååring. Nr 2 måste va så mycket tuffare graviditet.

Går lilltjejen på dagis så du får vila lite på dagarna eller är hon hemma med dig?
  • Loppan84

Sitter och väntar på kirurgavdelningen på sjukhuset för den där saken i fingret börjat växa igen. Hoppas de kan ta den tidigt denna gången så jag slipper att den blir lika stor och stort ingrepp lagom till bf

• Loppan84
    columbus skrev 2016-10-07 12:27:40 följande:

Gahhh råkade precis äta rosa kött (hamburgare). Tänkte mig inte alls för utan kom på det när halva var uppäten. Helvete att vara så glömsk och klantigt som nygravid. Bör jag oroa mig?

Det är nog ingen fara. Så länge det är nötkött är det inte på listan över dålig mat och det behöver inte va genomstekt. Griskött, lamm och fågel ska va genomstekt alltid, oh köttfärs brukar man ju också säga att det ska genomstekas eftersom man inte vet hur länge det lagrats etc men antar att detta var ute på en restaurang eller nått? Isåfall använder de ju inte vanlig köttfärs utan malt färskt nötkött.

www.hant.se/bara-pa-hant-alex-schulman-och-amanda-vantar-barn-igen/
  • Loppan84
    columbus skrev 2016-10-07 12:44:24 följande:

Ja precis, var på en större hamburgerrestaurang så hoppas verkligen det är lugnt. Gud alltså, vänjer man sig någonsin vid att man är gravid? Känner mig så extremt klantig!

Hehe know the feeling. Men vilken vecka är du i nu? Innan vecka 8 får ju inte fostret ens näring från dig än utan lever av gulkroppen. Du kan nog verkligen slappna av med detta och så bara försöka tänka på det infraktade.
  • Loppan84
    columbus skrev 2016-10-07 13:38:05 följande:

Jag är i vecka 9 (8+0). Men ja, det ska väl mycket till för att det ska hända något. Får se till att vara med lite mer i matchen resten av graviditeten bara :D

Ok då får hen nog lite näring från dig men är väl till vecka 12 innan moderkakan tar helt över. Oavsett är det ju absolut minimal risk att det skulle va nått fel på köttet och på toppen av det delar du knappt näring med fostret än. Det är helt enkelt väldigt väldigt vääääääldigt lite att oroa sig för så var snäll mot dig själv och låt denna gå :)
  • Loppan84
    happylife skrev 2016-10-07 14:25:26 följande:

Ah nej inte igen =/

Hur gick de?

Nej de ville inte ta den där, måste till en kirurg igen fast den va liten så ska göra det om en vecka. Hoppas bebis håller sig inne till bf då så jag inte har steril hand iaf när han kommer :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend