Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

SF var för övrigt 34 cm sista mätningen som var 35+1

• Loppan84

Ja fråga om det. Ursäkta min okunskap nu men jag trodde att om bebisen var fixerad eller nästan fixerad så måste de ligge långt ner? Eller? Har absolut ingen källa på detta men tänkte bara att om huvudet sitter i bäcken så måste de liggs långt ner för bäcken kan väl bara sitta längst ner? Haha hör att det låter dumt men ni fattar vad jag menar?

sagoskog skrev 2016-09-27 22:41:20 följande:

Hon har varit "pyttelite ruckbar, nästintill fixerad" sen v. 35 ca. Tror inte det kommer bli bättre än så iom att jag är omföderska. Hoppas dock inte hon ligger allt för högt upp. Det har ju sagts att hon ligger långt ner tidigare, men sen har vi inte pratat om det. Jag blir ju lite fundersam när magen känns så hög? Kanske ska ringa bm och fråga, bara för att stilla mina funderingar. Ska ju inte dit något mer nu.

Ja det är jag nog :) de dagar jag gör absolut inget är mest när jag surnar till och "vägrar" göra annat än att bara sitta och vänta på att hon ska födas. Haha, så dumt. Hoppas du har rätt :)

• Loppan84
    happylife skrev 2016-09-28 08:51:02 följande:

Vi fick se hjärtat! <3 Så lycklig!

Bara ett foster. Puh!

Räknade mig t v 5+5

3 dagar mindre än jag trodde men fullt normalt sa läkaren

Grattis!!!
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-09-28 09:25:27 följande:

Apropå vad man orkar så orkar man oftast mer än vad man tror.. jag menar, det mesta är ju redan jobbigt nu för att man är otymplig och får ont lite här och där, ja man kommer ju växa lite mer men besvären kommer ju (troligtvis och förhoppningsvis ) inte blir så många fler. Jag och mannen målade om hela vardagsrummet, köket och matsalen i vår förra lägenhet på bf-1 förra graviditeten. Då började för övrigt slemproppen släppa lite i omgångar så det kanske var bra hålligång. ;)

Eller hur! Tänker också att lite hålligång runt BF är bra för att sätta igång saker, säkert bara husmorsskrock men då får man iallafall gjort lite saker hemma också. Två flugor i en smäll ;)

hur går det med dig? Jobbar du fortfarande lika mycket och har det hektiskt?
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-09-28 12:25:30 följande:

Precis, rent och fint i hemmet lagom till bebis anländer är ju inte heller fel ;)

Från och med i måndags den här veckan har jag det mycket bättre. Går ju i skola (fast med praktik 9 timmar om dagen i snitt 4 dagar/veckan) och har kämpat med att hålla ut så länge som möjligt för att få det mesta avklarat, men kom fram till en bra deal med rektorn att jag avslutar praktiken i salong men hon skickar hem schemat varje vecka ifall vi har någon teoretisk/praktisk lektion så får jag bara komma in om jag vill vara med. Så bra för nu slipper jag trötta ut mig mer men jag kan bli klar med alla prov så jag har inte har så mycket kvar när jag återupptar studierna nästa år!

Är ju sedan några veckor tillbaka redan sjukskriven från mitt deltidsjobb också så nu är det bara lugn och ro här hemma. På fredag ska jag och mannen även checka in på jobbet som gäst och bara njuta av lugnet (spahotell!).

Hur länge har du kvar på jobbet? Bör väl bara vara någon vecka till? :)

Ok vad skönt! Lät inte superbra att du hade så mycket att göra och dessutom ganska fysiskt tungt med några av behandlingarna.

Jag jobbar tom tisdag nästa vecka så inte länge kvar nu nej :)
  • Loppan84
    Sagan12345 skrev 2016-09-28 17:50:07 följande:

Gick väl sisådär på ultraljudet, läkaren gick ju in och kolla på detaljer vilket man vanligen inte gör men då fick hon se en avvikande form på lillhjärnan :/ och via ögat tyckte hon vätskeutrymmet bakom såg stort ut. När hon mätte var de dock inom normalen. Frågade någonstans vad det betydde och hon sa att de kunde vara ryggmärgsbråck. Så hon ringde en expert/forskare från Uppsala för second opinion som just idag befann sig på sjukhuset. Så han tog sig en titt och sa desamma att för ögat ser de avvikande ut men måttet är inom normalen, han trodde att de med största sannolikhet inte var något men jag fick en ny tid om 2v för att kolla så vätskeutrymmet håller normalen..

Första hade jag panik, nu har jag endel oro men får försöka fokusera på de han sa att han tror inte det är något :/

Va? Nej vad jobbigt, vet inte riktigt vad jag ska säga. Förstår att du blir orolig och svårt att skaka av sig tankarna men förmodligen är allt bra så tycker du gör helt rätt i att fokusera på att han sa art allt förmodligen är bra. Läkare är ju väldigt försiktiga med att ge falska positiva besked så när han säger så gör han det nog med god grund. Nu blir allt kollat väldigt noga iaf så förhoppningsvis när du får positiva besked om 2 veckor så kan du verkligen slappna av. Vi får försöka hålla dina tankar upptagna så dessa två veckorna går fort. Stor kram <3
    T
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-09-28 21:52:02 följande:

Min kompis som jag har följts åt med hela graviditeten som jag träffade igår kväll födde sin son tidigt imorse... Hon hade bf 19okt... Allt känns helt plötsligt verkligt. Är rädd och förväntansfull

Oj så spännande. Hur liten var han nu? Var hsn helt klar kunde hålla värmen etc så de får åka hem eller blir det neo?

Min kollega ligger ju 6 dagar före hon skrev idag att det kändes som det va på g - tänkte som du att nu är det nära :)
  • Loppan84

Ägget kan ju implantera olika sent efter ÄL, kanske du hade sen implantation? Jag hade väldigt tidig (äl+5) och plussade tidigt (äl+8 med test från 25) och då stämde bf-dag med äl-dag både vis första vul och senare. Om du implanterade t.ex äl+8 vilket är betydligt vanligare så kanske du plussade runt äl+11 och då flyttas bf också ca 3 dagar. Man kan ju implantera så sent som äl+12 så då har man ju bf en hel vecka senare än mig även om vi hade samma äl

happylife skrev 2016-09-29 08:04:17 följande:

Ja precis vad jag tänkte! Helt plötsligt så stämmer de digitala känns skönt!

Lite konstigt dock att inte veckorna dom gav mig på vul stämmer med ägglossning. Eftersom jag tempati så trodde jag det skulle vara exakt min uträkning?!

Har ni några erfarenheter kring det?

• Loppan84
    columbus skrev 2016-09-29 09:42:38 följande:

Lilla Räkan lever <3 fick tyvärr ingen bild men fick se ett såååå litet hjärta slå. Blev framflyttad från 6+3 till 6+6 också. Herregud vilken lättnad!

Så skönt!! Grattis.

Då kan du andas ut nu och försöka lägga energin på annat än att oroa dig för symptom hit och dit :)
  • Loppan84
    hoppitossa skrev 2016-09-29 12:14:04 följande:

JAHA! Har kämpat med tanken på hur jag ska få ihop det med antal dagar osv. Men då känns det inte lika konstigt att bli flyttad 1 vecka tillbaka, trodde ju jag var 6+4 idag. Och med den infon så blir det mer logiskt att hon sa att jag borde ha varit där nästa vecka för att ha kunnat se hjärtat. Plussade starkt på äl+15, äl+16 "gravid 2-3". Men då borde jag kunna säga att jag är ungefär 5+4 idag då?

Låter ju logiskt! Men du fick komma tillbaka nästa vecka då?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend