Inlägg från: sagoskog |Visa alla inlägg
  • sagoskog

Gravida från Tempar/Fertility Friend

08:50 har vi kub ultraljud. Hade svårt att sova inatt och när jag väl somnade så drömde jag om det. Lika lugn som jag har känt mig hittills, lika orolig känner jag mig nu. Har T.o.m funderat på att avboka. Men om jag gör det kommer det ändå bli lika jobbigt, och jobbigare, på rul. Jag vill fortsätta leva i min trygga allt-är-ok bubbla.

• sagoskog

Sorry att det dröjt :)

1:20 000 för trisomi 13, 18. 1:11 000 för trisomi 21 (ds). Hen studsade runt som tokigt först, men efter en stund så blev det mycke lugnare. Jag är nästan i chock. Hade inte alls tagit till mig att det verkligen var ett barn där innan. Inget av det jag vart rädd för hände! Är så lättad och lycklig :) och impad över att man kunde se så mycket detaljer.

Efteråt så åkte vi och köpte en body. Lindex har nämligen flera med cyklar på just nu och min sambo är cykelnörd. Det är den som syns i bakgrunden på bilden.

• sagoskog

Tack för alla fina ord :)

Och ett stort grattis till Sajocawa :) Välkommen hit ;)

• sagoskog
    Symetrical skrev 2016-03-08 14:40:20 följande:

Men så underbart! Stort grattis till den lilla tösen(!)

Tack:) Tror du det är en tös? Någon nub såg jag inte till. Men jag tyckte först att skallen såg ut som tjej. Nu har jag dock läst på lite mer och är osäker eller ev lutar åt pojke.
  • sagoskog

[quote=76418938][quote-nick]Symetrical skrev 2016-03-08 15:35:28 följande:[/quote-nick][/quote]

Jag hade rätt, mvc fel (såklart)! Bf 21 sep, och jag räknade ju på 22 sep.

• sagoskog
    misslina skrev 2016-03-08 17:11:51 följande:

Hej!

Jag vet inte om ni har funderat på var jag har varit de senaste veckorna, det har varit ett tag sedan jag var in här..och i början berodde det på att jag mådde så sjukt dåligt! Jag kräktes i princip konstant! Hela dagarna!

Men så en dag så var det nästan borta.... Och nån dag senare så började jag blöda....

Allt känns så otroligt overkligt och Tomt!

Just nu vet jag varken ut eller in... Orkar man försöka igen...? Måste ta en paus!

Men vill önska alla lycka till här inne! Ni är verkligen ett härligt gäng, och det hade varit skoj att följas åt!

Kram

Jag har tänkt på dig, men trodde att din frånvaro var pga illamåendet. Jag är så hemskt ledsen för din skull :( var det inte du, jag och alexx (och loppan första gången) som plussade nästan samtidigt? Massor av kramar till dig och din familj ?
  • sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-03-08 19:11:32 följande:

Hurra!!! Hjärtslag och riktig storlek på dag 6+6. Hon sa att det var tjocka väggar och hen hade borrat sig gott ner i livmodern och låg på en bra plats etc och allt såg himla bra ut. Hurraaaa!!!!

Underbart!!! Grattis :)
  • sagoskog
    201405 skrev 2016-03-09 11:41:37 följande:

Börjat blöda och grav.testet visar nästan blankt :'( känner mig så sviken av min kropp, vart gravid en gång innan och det slutade i mf med. Kommer jag någonsin komma så långt som till vul ens? :'( så jävla ledsen! :(

Ta hand om dig <3 beklagar. Massor av kramar.
  • sagoskog
    Sajocawa skrev 2016-03-09 10:29:26 följande:

Nej oroa dig inte.. ännu är det så tidigt i graviditet att det finns inget som gör att du borde ha gått upp i vikt, som väger i magen liksom, därför är det inte konstigt om du gått ner nåt ynka kg när du spyr och har dig. Det kan nog dröja flera flera veckor innan du märker viktuppgång utan att det onormalt. Alla är olika. :) 

Sant. Dock vill jag inflika att blodvolymen ökar med ca 1 L, vilket borde göra att man lätt går upp något kg snabbt :)
  • sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-03-09 10:16:26 följande:

Ni som varit gravida förut. Ska jag va orolig att vikten går neråt? Är ju inte konstigt när jag inte får behålla nån mat. Började på 60 kg när jag plussade, gick upp till 61,2 som mest efter ett par veckor nu tillbaka på 60, jag väger mig alltid på morgonen innan mat och efter toabesök så brukar inte ha variationer utan detta bör visa faktisk viktnedgång men såklart kan vätskeansamling i kroppen spela in (innan jag blev gravid låg jag på 60-60.2 i flera månader, innan det på 64-64,5 i flera månader innan jag aktivt jobbade för att gå ned till 60).

Du behöver inte oroa dig om du inte går ner mycket i vikt eller får svårt att behålla tillräckligt med vätska. Men isf kan du behöva t.ex. dropp. Men så länge det bara är något kg ner så är det helt lugnt. Jag är i v.13 nu och har gått upp 2,5 kg (normalt är 1-5 kg). Jag är faktiskt "impad" över att jag gått upp trots mitt mående. Vissa dagar, som idag, spyr jag upp allt jag äter innan lunchtid. Men jag antar att det jämnat ut sig under dygnet. Sen tror jag min kropp gör sitt allra yttersta för att ta till vara på allt nu iom att jag var underviktig innan.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend