Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Här börjar det hända grejer!

Liggande morgonmage idag v 15+3.

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-06 10:11:43 följande:

Vill inte jag för jag vet att ni är flera som har det värre. Men illamåendet har kickat in ordentligt nu. Spyr hela tiden och har inte kunnat borsta tänderna sen i torsdags utan att spy 3 gånger per tandborstning minst. Just tandborstningen är super irriterande för det gör att jag känner mig så ofräsch eftersom jag borstar, spyr, borstar osv så känns det aldrig som munnen är riktigt fräsch. Nån annan som haft detsamma med tandborstning?

Jo, klart du ska klaga!!! Spy ut allt bara, bokstavligt talat!!

Har varit samma för mig med tandborstningen, både med sonen och nu. Var dock värre med sonen, trots att jag mådde allmänt bättre då. Tror att det beror på att jag har eltandborste nu istället för vanlig och det har varit så mycket skönare att borsta med! Blir ju liksom mer stilla rörelse och inte så mycket in och ut som med en vanlig.
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-03-06 11:41:42 följande:

Ni fattar inte hur mycket ni betyder O hur mkt ni lugnar ner mig <3. Vet inte va ja skulle gjort utan er.., inget mer rosa idag..

Fått tid för ul imorn kl 10:30. Så jäkla nervös... Loppan när har du ul?

Så skönt, vännen! Håller tummarna för att ni färde ett fint tickande hjärta, men ha i åtanke att det fortfarande kan vara på gränsen till för tidigt, beroende på vilken utrustning de har, samt hur skicklig gynekologen/bm är. Viktigaste är att de ser så att allt ser friskt ut i alla fall och att det inte finns någon aktiv blödning i livmodern. <3
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-06 08:33:57 följande:

Eagle nej jag tror inte det. Låter logiskt som Symetrical säger, tror allt kommer att gå bra. Men blir skönt att göra ett vul och bekräfta det, när ska du få göra det?

Symetrical - så fint <3

201405 skrev 2016-03-06 11:15:52 följande:

Så fin! <3 vill också få mage snart! :)

sagoskog skrev 2016-03-06 12:06:59 följande:

Guuuu så fiiin mage! Jag är avundsjuk ;)

Men tack så hemskt mycket, fina ni! <3

Syns dock mest sådär på morgon när jag är kissnödig. Då är den stenhård! :-P
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-06 12:36:01 följande:

Symetrical - Haha bra gissat att drt egentligen skulle stå "klaga" i mitt inlägg istället för jag. Du tolkar mig ;)

Jo, jag är lite av ett geni, faktiskt.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-06 16:16:42 följande:

Låter bra Eagle! Har du tempat nu?

Jag har en vidrig dag, spyr och sover bara. Fick just i mig lite makaroner med smör och känner mig lite piggare. Men hur ska man kunna jobba om man mår så här? Och kan ju inte förklara nått som helst eftersom man inte ska berätta och är svårt att dölja det när man knappt orkar stå upp och kaskadspyr en gång i timmen :-/ tror det skulle släppa så mycket stress om man bara kunde va ärlig med att man va gravid och slippa ljuga i 12 veckor, om det bara inte var så stigmatiserat med MF att man vill hålla det hemligt

Ibland måste man helt enkelt berätta tidigare, vännen. Jag fick göra det! Var tvungen att sjukskriva mig, vilket man ju kan göra själv i en vecka, men sen måste man ju lämna in läkarintyg till sin arbetsgivare.

Fördelen är att du isf ju har haft ditt vul redan och på så vis gör det hela så mycket säkrare. Då går du ju från en mf-risk på typ 15% ner till 5%.
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-03-06 22:10:17 följande:

Kl 1030.. Engelsk tid så eran 1130. Kommer skriva direkt efter....

Lycka till fina du! :-*
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-03-07 10:02:57 följande:

En O halvtimme kvar.. Bara vita genomskinliga flytningar.. Va ärliga finns de chans att detta är ett MF, rosa flytningar lör bruna söndag inget idag?

Helt omöjligt att säga, men baserat på det blod som kommit än så länge, att du inte haft någon smärta, samt att du fortfarande har hög temp, skulle jag ge dig väldigt goda odds. Känner mig personligen typ 95% säker på att allt står rätt till där inne, raring. <3
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-03-07 07:11:37 följande:

Tack, har inte haft ngt mer brunt sen igår kväll :)

Tänker massor på dig, vännen!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend